Witam, wystawiam dobry egzemplarz Renault Megane III. Auto mam od ponad 3 lat i przejechałem nim bezproblemowo ok. 50 tys. km. Przegląd zrobiłem dopiero co (ważny do kwietnia 2026 r.), ubezpieczenie do listopada 2025 r.
Plusy
- Mechanicznie świetny – nie bałbym się wsiąść i jechać na koniec Europy i z powrotem.
- Bardzo ekonomiczny – w cyklu mieszanym, bez oszczędzania, mam 5,8 l/100 km; jak się uprzeć, można zejść do 4,5 l (na „krajówkach”). Zazwyczaj 5,5 l.
- Dość dobre przyspieszenie.
- Doinwestowany – w kwietniu zrobiłem zawieszenie przodu, klocki, tarcze, olej, filtry. Z tyłu klocki i tarcze wystarczą jeszcze na kilkanaście tysięcy.
- Duży bagażnik – w 4 osoby w góry na kilka dni bez problemu.
Minusy
- Według mnie auto jest głośne – to właściwie główny powód zmiany.
- Kupiłem je z przerysowaniem na prawym tylnym nadkolu i nic z tym nie robiłem (widać na zdjęciach).
- Przy dużych upałach (35 °C +) i włączonej klimatyzacji po ok. godzinie kanaliki przymarzają i klima się „blokuje” – po wyłączeniu odmarza i działa dalej normalnie (i tak w kółko). Przy normalnych temperaturach wszystko działa bez zarzutu.
- Zaczep pokrywy bagażnika jest luźny (pierdoła, ale irytuje, bo sznurek się wyczepia - na zdjęciu).
Cena: 18 450 zł
Skąd ta kwota?
Cena bazowa: 20 000 zł (wg AutoCentrum + Otomoto).
+ 1 500 zł za świeżą wizytę u mechanika i zostawione tam 2 700 zł (część rzeczy i tak musiałem zrobić np klocki i tarcze, oleje, część to „nie‑januszowanie”).
– 1 000 zł za klimatyzację, bo nie jest w pełni sprawna.
– 500 zł na uszczelki – ich wymiana prawdopodobnie wyciszy auto.
– 500 zł za przerysowanie.
– 50 zł za zaczep pokrywy.
– 1 000 zł z góry na targowanie
Tym samym zostaje nienegocjowalne 18 450 zł.
Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania. Na jazdę próbną najlepiej umawiać się poza godzinami szczytu, bo inaczej nie rozpędzimy się powyżej 30 km/h. Oczywiście możemy podjechać na stację kontroli/diagnostyczną itp. Ze względu na spotkania w pracy często nie mogę rozmawiać - oddzwonię/odpiszę. Samochód do obejrzenia przy rondzie Starołęka w Poznaniu.
Dodatkowo:
- Dwie karty
- Historia wszystkich faktur od początku samochodu
- Zabezpieczenie BearLock (nie dodaję ani grosza do ceny, bo z ręką na sercu nie użyłem ani razu)
Gorąco polecam,
Krzysztof