Do sprzedania Renault Scenic II po lifcie.
Rocznik 2007. Przebieg 216000.
Auto kupione w maju 2021 od handlarza który ściągnął je z Francji (w komplecie jest historia serwisowa). Od tego czasu auto nie uczestniczyło w żadnej kolizji ani stłuczce. Czy wcześniej to nie sprawdzaliśmy jakoś specjalnie dokładnie. Udostępniam pełne dane auta to jak ktoś chce to może sprawdzać.
Odkąd mamy to auto używane było na codzień głównie do dowozu dzieciaków do szkoły. Grzane fotele, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania przód i tył. Ze względu na niewielkie przebiegi olej i filtry wymieniane co roku. Przez ten czas nie było większych niespodzianek. Klima działa. Rezystor dmuchawy wymieniony na Valeo.
Zaraz po zakupie założone były opony wielosezonowe Goodyear Vector 4 seasons i zmienione KZFR. Ostatnio regenerowany alternator. Akumulator wymieniony na nowy 2 lata temu. Poza tym auto w zasadzie bez większych awarii. W komplecie 2 karty.
Wszystko co było (i kiedy) z autem było robione mam spisane i mogę udostępnić.
Instalacja gazowa założona w połowie 2023 (STAG). Średnie spalanie gazu od tego czasu to 10.2 litra/100km.
W aucie jest oryginalny hak z odpinaną kulą (na kluczyk).
Przegląd ważny do 2 maja
Ubezpieczenie do 10 maja
To teraz minusy:
Skrzynia automat dp0
Pierwsza zmiana biegu z 1 na 2 po nocy odbywa się z mocnym szarpnięciem. Później już jest ok. Nie chodzi jakoś mega płynnie ale też nie jest to mocne szarpanie. Nie przeciąga. Po prostu czuć zmiany biegów. Jest tak odkąd ją kupiliśmy, ani się nie pogłębia ani nie poprawia. Olej był zmieniony 2x - zaraz po zakupie i w ubiegłym roku. Odkąd ją mamy 2 (dwa) razy weszła w tryb awaryjny - oba na ekspresówce. Raz gdzieś zaraz po zakupie i drugi w tym roku.
Silnik i osprzęt
Ostatnio przy regeneracji alternatora widać było lekkie pocenie w okolicy filtra. Wcześniej wszystko było ok więc nie było z tym nic robione i czeka na wymianę oleju żeby się temu przyglądnąć. Przez to ostatnio musiałem dolać około 0.5ltr oleju.
Wydaje mi się też że wentylator chłodnicy trochę wpada w wibracje, można się temu przyglądnąć.
No i w tym roku rozrząd do zrobienia (ze względu na czas bo przebieg od wymiany to około 50 tyś km).
Buda
Nie ma rdzy, odpływy drożne, jest kilka delikatnych wgniotek/obcierek. Nic do blachy, powierzchowne. Na codzień nie przeszkadza ale na pewno widać że auto nie jest idealne. Na felgach miejscowo łuszczy się farba. Przycisk klapy bagażnika po wciśnięciu czasami klika 2, 3x. Trzeba zwrócić uwagę przy zamykaniu klapy czy zamek złapał. Centralny działa bez problemu. Prawdopodobnie kwestia wymiany mechanizmu zamka.
W razie pytań proszę dzwonić / pisać