Wspaniały Rolls Royce Wright II. Wright II to nie popularny Silver Shadow tylko zupełnie inna wersja spotykanego znacznie częściej modelu. Pod koniec lat 60-tych, po wprowadzeniu modelu Silver Shadow, Rolls Royce rozważał zaoferowanie bardziej ekskluzywnego modelu Phantom VII z długim rozstawem osi, opartego na Silver Shadow. Jednak decydowano się na wprowadzenie wariantu produkowanego juz Silver Shadow z dłuższym rozstawem osi, o około 4 cale. To zapewniło dodatkowa przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach. Model był oferowany w USA od maja 1969r. dla klientów w Wielkiej Brytanii od początku 1970r. Pilotażowa seria dziesięciu samochodów z długim rozstawem osi została zbudowana juz w 1967 roku i sprzedana, jeden z nich księżniczce Małgorzacie. Niektóre modele z długim rozstawem osi były wyposażone w przyciemniana szklana przegrodę. Prezentowany samochód został, zgodnie z certyfikatem wystawionym przez fabrykę zbudowany specjalnie na wystawę samochodowa w 1971 i zaraz po wystawie przekazany znanej osobistości. Dalsza historia pojazdu i szczegóły związane z jego losami, zostały opisane w białej księdze pojazdu.
Auto sprawne, silnik pracuje idealnie, układ powietrzny szczelny i długo po wyłączeniu utrzymujący ciśnienie, hamulce działają bez zarzutu. Samochód jest w Polsce od 2017 roku, używany okazjonalnie wyłącznie latem
Opis i charakterystyka techniczna.
SILNIK
ZASILANIE i UKLD: Benzynowy, V8, OHV
POJEMNOSC: 6750 cm*
SKOK i SREDNICA CYLINDRA: 99,10 x 104, 10 mm
MOC : 141kW (189 KM)
MOMENT OBROTOWY: nie ujawniany przez producenta przyjmuje sie ok. 440 Nm
STOPIEN SPREZANIA: 8,0 : 1
CHLODZENIE: plynem,
ZASILANIE: dwa gazniki SU
ROZRZAD: 2 zawory na cylinder
SMAROWANIE: system cisnieniowy z pompa zebata
PRZENIESIENIE NAPEDU: Silnik-skrzynia biegów czterobiegowa, automatyczna, General
Motors -sourced Turbo Hydramatic 400, napedzana os tylna.
ZAWIESZENIA:
Prednie: niezalezne wahacza poprzeczne, sprezyny rubowe, hydrauliczne amortyzatory,
Tylne - niezalezne, wahacze wleczone, sprezyny srubowe, hydrauliczne amortyzatory,
KOLA: Przednie i tylne z oponami: 8.45 - 15
HAMULCE: Tarzowe przód/tyt o srednicy 279 mm.
NADWOZIE: Sedan ze zwiekszonym rozstawem osi.
Perfekcyne wykonanie wszystkich komponentów i kompleksowo wyposazone wnetrze o
wysokim poziomie luksusu byly znakiem rozpoznawczym tego samochodu.
Samochód indywidualnie przystosowany do pelnienia okreslonych funkcji.