Typ: Rover 216i - 100% oryginał
Data produkcji: 1995
Silnik: Honda 1.6 16V benzyna, 122 KM, D16A9 DOHC PGM
Skrzynia biegów: manualna 5 biegowa
Kolor: zielony metalik
Rover 216i Cabrio to genialne połączenie japońskiej inżynierii z szykownym, brytyjskim stylem nadwozia i wnętrza, wspólny projekt British Leyland i Hondy. Honda CRX II, Civic i Rover 216 GTi II / 216i Cabrio były to w zasadzie pokrewne konstrukcje. Oba samochody otrzymały tę samą płytę podłogową, ale każdy z nich miał własne, unikalne nadwozie i wnętrze. Zgodnie z umową Honda dostarczała silnik benzynowy, skrzynie biegów oraz konstrukcję podwozia. Silnik to zdecydowanie kultowy motor wolnossący, wysokoobrotowy, 16-zaworowy, bardzo wytrzymały, na dwóch wałkach rozrządu z oryginalnym przebiegiem 85 tyś. km. W takiej konfiguracji Cabrio było produkowane tylko nieco ponad 2 lata (1993 - 1995).
Auto w dobrym stanie jak na swoje lata. Silnik i inne komponenty mechaniczne perfekt. Blacharsko bez żadnej korozji, podłoga, progi inne elementy konstrukcyjne w stanie bardzo dobry.
Samochód z bardzo dobrą metryką, w rodzinie od 24 lat.
Auto nigdy nie jeździło zimą.
Świetna baza do dalszego utrzymywania w dobrym stanie, wszystko 100% oryginał. Samochód ogólnie bezwypadkowy, posiada jednak pewne niedoskonałości wynikające z wieku, garażowania i eksploatacji.
Auto wystawiam na sprzedaż tylko i wyłącznie ze względu na równocześnie realizowane trzy inne projekty.
Informacje dodatkowe:
Skórzana tapicerka, ABS, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy, elektryczne szyby, elektrycznie sterowane lusterka, elektryczny dach, centralny zamek.
Ciekawostka, ten sam silnik występował w następujących modelach:
1988–1991 CRX 1.6i-16
1988–1991 Civic 1.6i-16
1992–1993 Civic GTi
1993-1995 Rover 216i Cabrio
1989–1992 Rover 216/416 GTi
1992–1995 Civic Si