Auto ogarnięte w 100 %, dla kogoś kto nie ma czasu się zajmowac autem i chce mieć ciągłość serwisowania w aucie jest wszystko co trzeba łącznie z żarówkami kamizelką apteczką książką serwisową z rozpisanymi serwisami na kolejne lata !!!
Ogromny jeszcze dodatkowy plus SAABA to niesamowite bezpieczeństwo w aucie !!!! polecam MAMOM z dziećmi !!!
Sprowadzony z Niemiec w kwietniu tego roku. Od Jedynego właściciela od nowości w wieku 88 lat, który robił rocznie średnio ok 7400 km. Kupił sobie to auto w 2004 na okres emerytury w wieku 69 lat. Właściciel serwisował Saaba od samego początku do samego końca w serwisie SAAB-a do listopada 2021 do przebiegu 140544 km (są tuv y i checklisty z dużych serwisów). Następny czyli ostatni serwis zrobiłem Ja ok 2 miesiące temu przy przebiegu 145978 km(faktura, paragony...). Następny serwis przewidziany na ok 160 000 km i założyłem książkę serwisową z dokładnie zaplanowanymi trzema rodzajami serwisów na kolejne lata użytkowania. Ostatni DUŻY serwis w NIEMCZECH był robiony przy 126404 km. Przy 140544 km podczas serwisu olejowego wymieniany był również płyn chłodniczy.
Natomiast Serwis, który wykonałem w Polsce obejmował:
*profilaktycznie zrobiona płukanka silnika preparatem STP i wymieniony świeży olej w silniku wraz z filtrem oleju oraz nową uszczelką śruby spustowej oleju.
*nowe sprężyny zawieszenia z przodu
*od razu nowe łożyska amortyzatorów przednich
*filtr kabinowy od klimatyzacji wymieniony na węglowy
*Auto jest profesjonalnie wyprane wyczyszczone łącznie z czyszczeniem skór !!!
*malowana prawa osłona lusterka w kolorze nadwozia
*komplet zapasowych żarówek do tego auta
*nowa gaśnica
*nowa apteczka
*nowa kamizelka
*do tego wszystkiego jest oryginalne nieużywane koło zapasowe wraz z fabrycznym zestawem do jego wymiany z fabrycznym trójkątem saaba i oryginalną matą SAABA (nie wiem do czego ma służyć).
Następnie Przy 152000 km zrobiłem:
*nowe łączniki stabilizatora przód
*Nowe klocki hamulcowe przód
*uszczelka vacum pompy
*geometria kół (zbieżność)
Następny serwis przy 160 000 km i powinien obejmować:
*wymiana oleju i filtra oleju (opcjonalnie profilaktycznie płukanka przy okazji)
*kontrola jakości oleju w automatycznej skrzyni biegów
*kontrola zbieżności kół
*wymiana paska wielorowkowego osprzętu
*lewe tylne drzwi punkcik rdzy dać do lakiernika- prawdopodobnie jakiś odprysk, który po latach niezabezpieczony zardzewiał.
Części są dostępne bez problemu allegro i hurtownie pełne są części zamiennych.
Od siebie:
Czuć w środku przestronność tego auta pomimo , że jest to sedan klasy średniej. Czuć też bardzo przyjemne w dotyku materiały i dobór kolorów w końcu to Szwedzkie auto klasy PREMIUM.
Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, stacyjka w… tunelu środkowym (za dźwignią zmiany biegów). prawie każdy kojarzy efektownie wysuwany uchwyt na napoje oraz przycisk uruchamiający funkcję Night Panel (gasną wszelkie podświetlenia deski rozdzielczej z wyjątkiem prędkościomierza).
Co lubię w tym aucie? Rewelacyjny płynny i szybki japoński AUTOMAT, legendarne solidne żeliwne silniki 2.0 Turbo. To tylko 150 koni, ale jeździ się rewelacyjnie, przyspiesza od razu od dołu !!! Kolejne zaskoczenie to zawieszenie zwłaszcza tylne, samochód zaskakująco dobrze trzyma się w zakrętach, wprowadzić auto w poślizg na zakrętach czy rondach jest prawie niemożliwe !!! No i mnie kupuje przyjemne eleganckie wnętrze z nietypowymi szwedzkimi akcentami. Przy tym wszystkim solidność mechaniczna i taniość w exploatacji, dodatkowo świetnie działająca klimatyzacja.
Przy tych wszystkich ogólnych zaletach Saaba 9-3 kupujesz wyjątkowo zadbany egzemplarz, serwisowany, w pełni wyposażony, wyprany, ogarnięty serwisowo, gotowy do jazdy, ubezpieczony. Nic nie musisz robić !
Spalanie, jeśli jeździsz spokojnie niczym się nie różni od tego samego auta bez turbo. będzie wyższe od auta bez turbo jeśli będziesz deptać. Trasa przy 120 km/h spali bardzo mało 8,5 l może mniej. JEśli dużo jeździsz można założyć instalację LPG. Koszt założenia LPG dziś to 2800-3100 - LOVATO lub AGC Zenith. Jeśli nie masz zaufanego Gazownika chętnie pomogę i odbierzesz auto już z założoną profesjonalnie instalacją lub po prostu po zakupie pomogę dogadać szczegóły. Dziś nowoczesne instalacje gazowe założone przez dobrego zaufanego fachowca w najmniejszym stopniu nie wpływają na trwałość silnika ani na jego moc !!!
Saaby to czołówka jeśli chodzi o BEZPIECZEŃSTWO !!!
w środku jest:
*10 poduszek Air BAG (w tym kurtyny i poduszki adaptacyjne,
Dodatkowo
*systemy bezpieczeństwa SAAB-a: TCS, ESP, EBD, MBA, CBC -systemy wspomagające hamowanie, mechaniczny asystent awaryjnego hamowania, kontrola hamulców w zakrętach itd.
*ISOFIX y
*zaawansowane pasy trzypunktowe z pirotechnicznymi napinaczami we wszystkich siedzeniach !
*aktywne zagłówki !!!
*w ogóle konstrukcja całego pojazdu wzmocniona m.in. zabezpieczająca przed bocznymi uderzeniami. (widać po drzwiach są grube i solidne)
Mam 7 letnią córeczkę i argument bezpieczeństwa jest nie do przecenienia, zrozumie ten kto też ma dzieci. Z tego względu polecam to auto szczególnie mamom.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.