Jestem prywatnym właścicielem samochodu od 5 lat. Auto spisywało się i nadal spisuje się świetnie. Jest doinwestowane, planowałem nadal nim jeździć, jednak związku ze zmianą sytuacji życiowej muszę je sprzedać.
Z rzeczy, które zostały zrobione (nie wszystko pamiętam):
- pełny remont silnika (2023 rok):
* nowy rozrząd z napinaczami i wszystkimi częściami
* wymiana zaworów (typowa bolączka Saaba naprawiona)
* pełny remont głowicy
* wymiana uszczelnień
- zregenerowany komputer ECU silnika (kolejna typowa bolączka - naprawa przeprowadzona przez SaabTuning.pl, gwarancja do sierpnia 2025)
- pełna regeneracja systemu klimatyzacji. Wymieniona chłodnica, kompresor, nabity świeży czynnik pod korek.
- zregenerowana skrzynia biegów, wymienione sprzęgło, naprawione uszczelnienia (2023 rok)
- wszystkie naprawy eksploatacyjne takie jak: zawieszenie, wydech (końcowy + plecionka wymienione niedawno)
- akumulator wymieniony na koniec 2022
- olej + filtr wymieniony w czerwcu 2024
- świece wymienione w lipcu 2024
- dorzucam 3 zapasowe cewki (warto je mieć jeżdżąc Saabem)
Samochodem jeżdżę codziennie, służy do dojazdów do pracy / wyjazdów na wakacje. Nigdy mnie nie zawiodło.
Auto posiada instalację LPG założoną w 2019. Strojona w najlepszym warsztacie w Łodzi, nie sprawiała problemów. Wszystkie filtry wymieniane na czas, strojenie w drodze, spalanie niskie (w trasie 9l, w mieście 12l zimą). Butla nowa, posiada jeszcze 5 lat homologacji. Mogę udzielić więcej informacji o instalacji na życzenie (każdy podzespół został wybrany właściwie z myślą o tym silniku).
Z bolączek, które trzeba zaadresować szybko:
- blacharsko w ciągu ostatniego 0.5 roku wyszły 3 ogniska rdzy (na nadkolach). Niestety, ale postępują, więc warto się będzie tym zająć.
- na ostatnim przeglądzie dostałem informację, że jeden amortyzator zaczyna niedomagać. Nie słychać go, nie wpływa na jazdę, ale warto o tym pamiętać.
Na życzenie mogę przesłać więcej zdjęć / udzielić wszystkich potrzebnych informacji.
Auto do obejrzenia w Łodzi lub w jej południowych okolicach.