Ogłoszenie dotyczy samochodu Saab 9-3 TurboX XWD 2.8 V6 Turbo. Jest to jeden z 2000 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu. Pojazd jest utrzymany w oryginalnym stanie, nie modyfikowany, nie tuningowany. Posiada fabryczny pakiet Hirsch - sterownik silnika podnoszący standardową moc 280 KM do 300 KM, wydajniejszy intercooler Hirsch i obudowę filtra powietrza Hirsch. W układzie napędowym jest benzynowy silnik V6 o kodzie B284R ze sprężarką typu Twin Scroll, automatyczna hydrokinetyczna skrzynia biegów AISIN Warner TF-80SC oraz wielopłytkowe sprzęgło napędu tylnej osi Haldex 4 gen. Układ hamulcowy oparty o wentylowane tarcze przednie w wymiarze 345 mm. Saab oprogramował sterowanie sprzęgłem Haldex w sposób proaktywny, tzn. nawet delikatne zwiększenie nacisku na pedale przyspieszenia wyraźnie dopina tył, widać to na odczytach stopnia wysterowania sprzęgła prezentowanych przez ESID3. Daje to niesamowitą trakcję przy przyspieszaniu, kosztem trochę większego zużycia paliwa niż w systemach reaktywnych, gdzie tył jest dopinany dopiero jak przód traci trakcję. Silnik "jedzie pojemnością” z samego dołu, ma moc w każdym zakresie obrotów i 2 oblicza - jedno cichej i kulturalnej pracy przy delikatnym obciążeniu i drugie, gdy w połączeniu z turbiną wydają piekielne odgłosy.
Samochód jest bezwypadkowy. W kwietniu 2024 miał obcierkę podczas postoju przy dystrybutorze na stacji paliw Orlen w Koleczkowie. Zostało to naprawione w Piechnik Auto Serwis Tuchomek, bezgotówkowo z OC sprawcy, poprzez wymianę lewego przedniego błotnika na nowy element.
Wady pojazdu:
- Lewe tylne nadkole ma purchle o łącznej powierzchni ok. 3 - 4 cm (brak widocznej rdzy, lakier nienaruszony).
- Lampy przednie mają mikropęknięcia i zmatowienia kloszy.
- Widoczny delikatny wyciek oleju na uszczelce czujnika poziomu oleju w misie olejowej.
- Przy postoju czasami czuć opary płynu chłodniczego, ubytek w zbiorniczku śladowy. Ostatnio była wymieniana pompa wody, wcześniej całe orurowania układu chodzenia na silikon do88.
- Końcówki wydechu wymagają wymiany lub fachowej regeneracji.
Samochód był serwisowany na bieżąco.
Olej wymieniany co 8-10 tyś km (ostatnio 03/12/2024).
Dwukrotnie robiona dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów (Saab Rumia, Bladowski Serwis Chwaszczyno).
Dwukrotnie robiony serwis okresowy sprzęgła Haldex (Saab Rumia, Oliwski Garaż).
Raz wymieniony olej przekładniowy w skrzyni kątowej (przenoszącej napęd z poprzecznie ustawionej skrzyni biegów na podłużnie ustawiony wał napędowy).
Raz wymieniono wszystkie cewki zapłonowe (Bosch 0221604112).
Raz wymieniono świece zapłonowe na Denso Iridium IKH22.
Raz wykonano serwis klimatyzacji z ozonowaniem.
Raz wykonano renowację felg w firmie CNF w opcji premium.
Raz wymieniono kompletny napęd rozrządu (INA ). Saab Rumia.
Raz wymieniono płyn hamulcowy i chłodniczy.
Raz wymieniono komplet tarcz i klocków hamulcowych (EBC Turbo Groove).
- wymiana szyby czołowej (Pilkington, była porysowana),
- wymiana akumulatora,
- wymiana konsoli dźwigni zmiany biegów na nową (skrzypiała),
- wymiana sprężyn przód na OEM (jedna była pęknięta), poduszki mc person z łożyskami, dodatkowy przewód minusowy kompletny w peszelu, amortyzatory klapy bagażnika, antena rekinek
Dysponuję fakturami za wykonane usługi i materiały na kwotę ok. 40 tyś zł oraz szczegółową rozpiską co, kiedy, przy jakim przebiegu i gdzie było robione. Chętnie odpowiem na pytania dotyczące tego wymagającego, ale i jakże niebanalnego samochodu.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.