II właściciel = po 10 latach nastał moment rozstania - szukam nowego właściciela dla samochodu, który nigdy mnie nie zawiódł.
Kilka informacji o jego historii. Został zakupiony w 2011 w salonie w Polsce przez mojego kolegę, po 3 latach spłacił leasing i ja go odkupiłem (rozstałem się wtedy z Lancią). Przez kilka lat (mimo, że po gwarancji) serwisowałem w dawnym ASO. Jednak mechanicy wyszkoleni w dawnej sieci serwisowej Saaba poodchodzili, zacząłem szukać innego warsztatu - po 2 latach bywania u różnych mechaników wreszcie trafiłem na sensownego (istotna różnica jest pomiędzy wymieniaczem części, a kimś kto umie coś naprawić !) - cały czas samochód jest pod jego opieką.
Jazdy były w zdecydowanej większości na dystansie 100 - 2000 km co trochę tłumaczy spory przebieg. Nie znam się w ogóle na mechanice i niczego sam nie umiem zrobić, więc dbam o to, by był sprawny pod każdym względem.
Aktualny stan pojazdu:
- mechanika silnika, osprzęt- stan bardzo dobry
- zawieszenie i układ kierowniczy - stan bardzo dobry
- elektryka, elektronika - stan bardzo dobry
- blacharka - do zrobienia błotniki + drobne punkty korozji - czyli stan średni...
Przegląd techniczny jest ważny do 2025.05.08
W samochodzie nikt nigdy nie palił papierosów, nie było żadnych stłuczek. Wymieniałem tylko tylną klapę z szybą - spadła gałąź w trakcie burzy...
Jak na 2011 rocznik ma sporo wyposażenia:
ABS, ESP, TCS, EBD, CBC, BAS
- szyby atermiczne, tylna przyciemniana i podgrzewana
- lusterko fotochromatyczne
- światła biksenony, doświetlanie zakrętów
- deska rozdzielacza z nightpanelem
- klimatyzacja automatyczna 2-strefowa, nawiewy na tył
- skórzana kierownica ze sterowaniem tempomatem i audio
- felgi 17 cali oryginalne
- i więcej...
Od niedawna wróciłem do włoszek - tym razem Alfa. szkoda więc, aby Saab stał pod domem.