Na sprzedaż samochód Seat Alhambra 1.9 tdi 4x4 z 2009 roku.
Samochód w ciągłym użytku, w moich rękach od 6 lat. Został ściągnięty na moje zamówienie z Austrii mając 189 tyś przebiegu. na tą chwilę przebieg 248 tyś.
W samochodzie, prawie największe możliwe wyposażenie na tamte czasy:
- światła ksenon z żarówkami osram (odbłyśniki zregenerowane w tym roku).
- spryskiwacze świateł (oryginalne do ksenonów).
- grzane fotele przód.
- elektryczne szyby.
- grzana przednia i tylna szyba.
- hak holowniczy (dołożony przeze mnie, hak galia z ocynkowanej blachy, wiązka oryginalna wpinana w światła tył, kostka 13 pin z przejściówką na 7pin).
- 7 foteli w tym 5 z isofix, możliwość wyjęcia każdego uzyskujemy idealnie płaską powierzchnię o długości 2m.
- radio pioneer z zestawem głośnomówiącym.
- webasto pracujące jako dogrzewacz podczas pracy samochodu (sprawne po regeneracji).
- napęd 4x4 haldex (napęd sprawny, pompa po regeneracji, olej w sprzęgle wymieniony 2 razy).
- klimatyzacja sprawna z nawiewami osobnymi na każdy fotel.
- silnik 1.9 tdi o kodzie BVK 115 KM (olej wymieniany co 10 tyś).
- skrzynia biegów manualna z 6 biegami do przodu.
- czujniki parkowania przód oraz tył.
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.
- tempomat.
- centralny zamek z kluczyka.
- w zestawie dwa kluczyki.
- dwa komplety dywaników lato/zima.
- opony wielosezonowe pirelli.
Samochód w pełni sprawny, silnik bardzo żwawy i oszczędny aktualnie z ostatnich 700 km spalanie 6.6 l/100km. Hamulce w idealnym stanie tarcze, klocki ATE (widać na zdjęciach).
Z ważniejszych napraw wykonanych podczas mojego użytkowania to:
- wymiana kompletnego sprzęgła z dwumasą sachs na sprzęgło z wersji BTB (150KM)
- regeneracja turbosprężarki (nie było objawów, ale na logach wychodziło iż nie schodzi z ciśnienia płynnie).
- regularne wymiany oleju silnikowego wraz z kompletem filtrów co 10 tyś km.
- wymiana płynu w układzie wspomagania.
- wymiana płynu chłodniczego.
- wymiana rozrządu w okolicach 220 tyś km.
- regeneracja webasto.
- regeneracja alternatora.
w tym roku w styczniu wymieniono popychacze zaworowe (szklanki), przy okazji sprawdzono wałek rozrządu (bez rys), nowe panewki pod wałek, nowe śruby regulacyjne pompowtrysków.
również w tym roku wymieniono amortyzatory na KYB oraz sprężyny przód.
w samochodzie wykonano kompletną konserwację, zero oznak korozji.
Samochód w bardzo dobrym stanie, bez wkładu finansowego na najbliższe lata, byliśmy nim 2 razy na Chorwacji i raz nawet w 7 osób, nigdy mnie nie zawiódł. Sprzedaję ponieważ nabyłem nowy pojazd.