Seat Ibiza, bardzo ekonomiczny i dynamiczny silnik, dający sporo przyjemności z jazdy przy niskim spalaniu. W zużyciu mieszanym spalanie 5,5 l, w jeździe miejskiej 6,5 l, przy jeździe w autostradą 5 l (do prędkości 120 km/h), mój osobisty rekord w trasie 300 km to 4 l przy prędkości nie większej niż 90 km/h.
Auto mimo kompaktowych rozmiarów jest bardzo pakowne i służyło przez 5,5 roku 4-osobowej rodzinie. Sprawdziło się przy dalekich podróżach, przewozie mebli itp.
Auto z bardzo bogatym wyposażeniem opisanym w szczegółach ogłoszenia, z ciekawszych rzeczy warto wspomnieć podgrzewane fotele przednie, czujniki parkowania tylne i doświetlanie poboczy w zakrętach.
Auto ma bardzo fajny system nagłośnienia i z przyjemnością można słuchać w nim muzyki. Mój faworyt w nim to Jedwab Róż Europy. Fotele to półkubełki, które bardzo dobrze trzymają człowieka w zakrętach, przez co ponownie, auto daje naprawdę sporo frajdy z jazdy.
Technicznie auto bez zarzutu, wszystko było robione na czas, samochód jest zadbany i doinwestowany. Przy przebiegu ok 220 tys. wymienione kompletne sprzęgło dwumasowe, później wyczyszczona odma olejowa, wymieniona uszczelka pod głowicą, 3 lata temu wymienione świece żarowe i akumulator, wtryskiwacze są zregenerowane i mają dobre parametry użytkowe, turbosprężarka działa i daje prawidłowe doładowanie, wymieniony był jej nastawnik. Rozrząd wymieniany przy 218 tys, następnie przy 278 tys. Olej i filtry wymieniane regularnie, olej z filtrem co 10 tys (zazwyczaj castrol edge, na takim jeździ obecnie), filtr paliwa 10 tys, filtr powietrza i kabinowy co 20 tys. Przez cały czas (5,5 roku) auto użytkowane przez 1 kierowcę, zawsze pamiętałem o chłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika. Cały przebieg u mnie (ok 70 tys) auto przejechało na paliwie verva diesel z orlenu (wyjątkiem były max 3 tankowania).
Wycięty DPF i EGR.
Dźwignia kierunkowskazu w której jest tempomat prawdopodobnie wymaga wymiany, ponieważ chyba uszkodzona jest wiązka - ruszenie dźwigni powoduje wyłączenie tempomatu, nie miałem czasu tego wymienić.
Lusterka są składane elektrycznie, niestety w prawym chyba zużył się tryb i trzeba je lekko pchnąć przy rozkładaniu aby rozłożyło się całe.
Prawa przednia szyba nie otwiera się sama cała po wciśnięciu przycisku u kierowcy do końca, trzeba go przytrzymać.
Wymieniona nagrzewnica i wentylator nawiewu. Klimatyzacja sprawna, szczelna i uzupełniona, tydzień temu ozonowana, ale chyba wymaga jeszcze ponownego odgrzybienia.
Auto posiada sportowe (pełne) tuleje wahaczy przednich, przez co bardzo dobrze się prowadzi oraz sportowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie co zwiększa siłę hamowania.
2 komplety kół na felgach stalowych - założone opony zimowe dębica frigo 2, 2-gi komplet to opony letnie hankook kinergy eco, najlepsze w swojej klasie na moment kupna (2019)
Przegląd do 30.08.25, OC do końca września.
Auto było sprowadzone z Francji i wg. mnie prawdopodobnie uderzone w tył, czego efekty widać na zdjęciach (pęknięcia na zderzaku tylnym i braki lakieru przy lewej tylnej lampie). Handlarz nie mówił mi, że auto było uderzone, w moim posiadaniu nic się z autem nie wydarzyło, dlatego oznaczam auto jako bezwypadkowe.
Zależy mi na czasie swoim i Państwa, więc na zdjęciach uwieczniłem wszystkie otarcia, braki lakierowe czy pojawiającą się korozję. Auto w niedługiej przyszłości będzie pewnie wymagać wizyty u blacharza. W ogłoszeniu nie zataiłem żadnej usterki, a jeśli już to przez niepamięć. Auto jest dokładnie w takim stanie jak na zdjęciach i w opisie. Sprzedaż na podstawie umowy kupna-sprzedaży.
Ibiza ma uzupełnione wszystkie płyny eksploatacyjne, jest w pełni zatankowana, wyczyszczona i umyta, akumulator jest naładowany. Odpala od strzała. Na ten moment oprócz ew. odgrzybienia klimatyzacji auto nie wymaga żadnego wkładu finansowego, z uwzględnieniem tego co napisałem powyżej, wszystko w nim działa. Można wsiadać i jechać.