Witam,
Do sprzedania Seat Ibiza , 4 generacja ( J6), po lifcie, wersja ST (kombi) , rok produkcji 2014, pierwsza rejestracja 2015. Instalacja gazowa BRC.
Auto było zakupione w polskim salonie, serwisowane w ASO do 2019 roku ( dostępna książka serwisowa), bezwypadkowe, bez korozji, w bardzo dobrym stanie lakierniczym. Pisze o tym ponieważ w dzisiejszych czasach ze względów ekologicznych i technologicznych lakier w 10 letnim aucie może być już wyblakły ( Dacia, Fiat, Renault itp) .Jestem 3 właścicielem auta. Posiadam auto od 3 lat. Sprzedaje z powodu konieczności zamiany na większe ze względów rodzinnych, dlatego jeśli ktoś chciałby się zamienić z dopłatą to także jest to możliwe (szczególnie interesuje mnie Opel Meriva II generacja, benzyna , bez turbo). Auto ma założone nowe opony z przodu Dębica Frigo. Z tyłu także zimówki Nokian , bieżnik też ok.
Jestem 3 właścicielem. 2 właściciel sprzedał auto ponieważ użytkował samochód służbowy. Z perspektywy 3 lat bezawaryjnego użytkowania mogę wymienić kilka zalet które moim zdaniem są istotne:
1. Stylistyka - moim zdaniem atrakcyjna, nie jest nudna, moim zdaniem kombi prezentuje się jeszcze lepiej niż hatchback. Ale to kwestia gustu.
2. Brak rdzy. Lakier w dobrym stanie.
3. Jakość wykonania - oczywiście materiały są adekwatne do marki ale jeśli chodzi o jakość spasowania , to obecność w grupie Audi/VW działa na korzyść ( nic nie skrzypi).
4. Auto zakupione w polskim salonie i serwisowane w ASO do 2019.
5. Prosta i niezawodna konstrukcja. Żarówka kosztuje kilka złotych a wymiana zajmuje 2 minuty. Zawieszenie proste, bez udziwnień. Klocki, tarcze, amortyzatory ogólno- dostępne i tanie, przy czym wszystkie te elementy są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany.
6. Silnik. Poszukiwany na rynku 1.4 MPI 85 KM. Silnik bardzo trwały, niezawodny, 4 cylindrowy klasyczny, bez turbo. Demon prędkości i przyspieszenia to nie jest :) ale jest oszczędny i sprawdzony. Bez wycieków, nie faluje na obrotach. Użytkowałem ten silnik w kilku autach (seat, skoda) i za każdym razem bez problemów dlatego zdecydowałem się na ten silnik ponownie. Spalanie benzyny przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym 6,5- 7 litrów. Auto bardzo dobrze współpracujące z instalacją gazową. Rozrząd zmieniany przy 120 tysiącach. Do silnika stosuje olej pełen syntetyk 5w30.
7. Instalacja gazowa BRC. Wszystko działa sprawnie. Nigdy nie przekroczyłem 7.5 litra lpg w cyklu mieszanym co moim zdaniem jest bardzo dobrym wynikiem. Homologacja butli kończy się w 2025 roku. Koszt około 250 zł .
8. Auto posiada doświetlanie zakrętów. Niby nic szczególnego ale jest bardzo pomocne.
W związku z tym że posiadam własny odkurzacz piorący całą tapicerka jest świeżo wyprana i odświeżona.
Klimatyzacja sprawna.
Ogólnie dobrze wyglądające auto, solidnie wykonane z prostym i niezawodnym silnikiem tanie w eksploatacji. Trzeba jednak mieć na uwadze ze ze względu na silnik to auto nie dla rajdowców a raczej spokojnych kierowców. Polecam
Auto ma kilka drobnych mankamentów które można łatwo i tanie usunąć. Ja użytkuje auto każdego dnia dlatego niestety nie mam czasu tego usunąć, dlatego cena jest atrakcyjna.
Do mankamentów należą :
-zbiorniczek do spryskiwacza jest nieszczelny ( prawdopodobnie coś z przewodem gumowy)
- wycieraczka z tyłu potrafi się przekręcić na tylną klapę ( prawdopodobnie zepsuty jakiś plastikowy ogranicznik) . Silniczek pracuje poprawnie.
- do wymiany czujnik położenia wału. Nowy czujnik marki Bosch jest zakupiony, i czeka na wymianę. Uszkodzony czujnik objawia się sporadycznym ,jednorazowym raz na kilka dni sekundowym odcięciem zapłonu. Po sekundzie wszystko wraca do normy. Z tą usterką można normalnie jeździć, jeżdżę bez problemu nawet w dalsze trasy, ale wypada to wymienić.
Data pierwszej rejestracji - 21.01.2015
Numer vin- VSSZZZ6JZFR067343
Numer rej- RT55552
W razie pytań proszę o kontakt.