Sprzedaje moje prywatne auto, Seat Leon III 1.2 16V TSI 105KM (CJZA) w wersji ST (kombi) z końca 2014 roku, w wersji Reference , natomiast z dodatkowym wyposażeniem. Auto posiadam od czerwca 2020 roku, w momencie zakupu miało 79 tyś. kilometrów. Obecnie po ponad 4 latach użytkowania auto ma na liczniku 160 tysięcy kilometrów. Auto używam w 80% poza miastem i służy głównie do dojazdów pracy.
Seat przez cały ten czas nigdy mnie nie zawiódł, na co wpływ miał wykonywany na bieżąco serwis. Poniżej opisane wszystkie ważniejsze wymiany:
- olej z filtrami co 15 tysięcy kilometrów, ostatni serwis olejowo-filtrowy w sierpniu 2024 przy przebiegu 156 tysięcy km;
- napełnianie i czyszczenie klimatyzacji w czerwcu 2024;
- przy przebiegu ok. 100 tysięcy wymieniony komplet tarcz i klocków w samochodzie oraz przednie łożyska. (koniec 2020)
- przy przebiegu 92 tysięcy wymieniony został pasek rozrządu z osprzętem pomocniczym (2021)
- zakup opon letnich Hankook, rozmiar 16 cali, opony z 2021 roku
- wymiana amortyzatorów przednich i tuleje wahaczy, rok 2022
- wymiana świec zapłonowych Bosch, rok 2022, przebieg około 120k
- ponowna wymiana przednich klocków hamulcowych Textar, 2022
- zakup opon zimowych Falken, rozmiar 15 cali, opony z 2023 roku.
Wyposażenie auta:
- Interfejs Bluetooth
- Radio z ekranem dotykowym
- Komputer pokładowy
- Zestaw głośnomówiący
- Klimatyzacja manualna
- Skórzany podłokietnik przód
- Elektryczne szyby przednie
- Skórzana kierownica wielofunkcyjna
- Skórzana gałka zmiany biegów
- Wycieraczki materiałowe
- System Start/Stop
- Oświetlenie wnętrza LED
- Podgrzewane lusterka boczne
- Ogranicznik prędkości
- Felgi aluminiowe 16, na oponach letnich Hankook 2021
- Felgi stalowe 15, na oponach letnich Falken 2023
- Isofixy
- Przyciemniane szyby tylne
Do minusów auta mogę zaliczyć kilka odprysków na masce (wynikające głównie z intensywnej jazdy poza miastem), jeden odprysk na klapie tylnej i niesprawna rolka zmiany głośności na kierownicy. Prosta rzecz ale nie mogłem się zebrać do wymiany tej części.
Generalnie auto w ogóle nie wymaga wkładu własnego, wszystko jest sprawne. Przez cały okres użytkowania nie zawiodło mnie ani razu. Być może auto nie jest w bogatej wersji wyposażenia ale daje za to bardzo dużo radości z jazdy i nie jest typową skarbonką, gdzie co chwilę trzeba coś wymieniać i naprawiać. Polecam dla osób, które szukają niedrogiego i niezawodnego samochodu.