Na sprzedaż Seat Leon ST FR 1.8 TSI
Silnik legendarny i bardzo poszukiwany, skrzynia manualna czyli jedyny słuszny wybór dla tego silnika. Olej Liqui Moly 5W40 + filtry Mann, zmieniane co 10-15 tys km. Ostatni serwis przy przebiegu 199 000 km.
Samochód pochodzi z Polskiego salonu - Plichta Gdynia gdzie był serwisowany do przebiegu 106 286 km następnie w niezależnych serwisach specjalizujących się w grupie VW w Krakowie i Myślenicach.
Jestem drugim właścicielem, auto w moim posiadaniu od 2019 roku i przebiegu 116 000 km. Obecny przebieg to 199 638 km, głównie autostradowy - auto przejechało większość europejskich krajów i nigdy nie zawiodło.
Cały czas garażowane, stąd też taki stan lakieru i wnętrza - wyjątkowo zadbane jak na swój wiek i przebieg. Oczywiście znajdzie się kilka odprysków na masce od kamieni ale pomimo tego auto prezentuje się wyjątkowo świeżo. Lakier został również zabezpieczony powłoką ceramiczną.
Obecnie auto stoi na zimowym komplecie kół na oryginalnych felgach Seat oraz oponach Michelin Pilot Alpin 5 (225/40 R18, trzeci sezon, przebieg 8 577 km, przekładane przód/tył co sezon), pomalowane na czarno. Drugi komplet kół letnich na felgach Borbet Y z oponami Michelin Pilot Sport 5 (225/40 R18, po jednym sezonie, przebieg 4 961 km).
Dwa komplety dywaników - letnie, oryginalne welurowe oraz gumowe na zimę.
W tylnych drzwiach oraz przestrzeni bagażowej zamontowane dedykowane zasłonki szyb, które można łatwo zdjąć a efekt z zewnątrz podobny do przyciemnienia folią.
Książka serwisowa prowadzona od początku do końca, dodatkowo plik excel z istotnymi wymianami, serwisami czy przebiegiem podczas wymiany kół. Poniżej wybrane pozycje z wspomnianego pliku:
122 300 - regulator turbo
134 000 - termostat + pompa wody
141 500 - akumulator
147 000 - chłodnica klimatyzacji
161 300 - amortyzatory, sprężyny, łożyska, poduszki, łączniki, tuleje
168 200 - pompka sprzęgła
170 000 - szyba przednia
182 000 - miska olejowa
182 000 - odma
187 000 - czujnik ciśnienia oleju
191 000 - hamulce przód + płyn hamulcowy
194 300 - hamulce tył
Ubezpieczenie OC/AC do 06.2025
Badania techniczne do 10.2025
Wybrane elementy wyposażenia FR:
- automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja
- przednie i tylne lampy LED
- 7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy)
- XDS - Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
- centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dwa składane kluczyki, otwieranie klapy bagażnika z pilota
- czujnik deszczu, zmierzchu, automatycznie ściemniające lusterko wsteczne
- automatyczna funkcja opóźnionego wyłączania świateł „Coming and Leaving Home”
- fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego
- sportowa kierownica wielofunkcyjna z logo FR obszyta skórą z czerwonym przeszyciem
- podłokietnik w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń
- podwójna podłoga bagażnika
- 18” dojazdowe koło zapasowe
Wyposażenie ponad standardowe FR obejmuje:
- panoramiczne, otwierane i uchylane okno dachowe
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie
- Seat Sound System - 9 głośników + subwoofer w kole zapasowym, lepsze wygłuszenie drzwi, dodatkowe wygłuszenie bagażnika
- Navi System Plus - większy, dotykowy wyświetlacz centralny, kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami, czytnik CD i kart SD oraz aux-in w schowku, rozbudowana funkcja rozpoznawania mowy i sterowania głosem, nawigacja GPS
- pakiet oświetlenia wnętrza LED
- pakiet schowków
Samochód przeszedł kilka modyfikacji w celu poprawy prowadzenia, bezpieczeństwa oraz wyglądu.
Kompletne zawieszenie wymienione na bilstein b6 + sprężyny eibach sportline wraz z łożyskami, poduszkami, łącznikami i tulejami (z przodu wzmocnione + poliuretanowe, z tyłu oryginalne), oryginalne sprężyny oddam kupującemu w zestawie.
Hamulce wymienione na większe z modelu cupra - 340mm przód, 310mm tył. Klocki brembo Xtra oraz gładka tarcza brembo z przodu oraz oryginalna, wentylowana z tyłu. Dodatkowo przewody w stalowym oplocie Pizza Brakes oraz kierownice powietrza z RS3. Dzięki takim modyfikacjom hamulce nie męczą się przy prędkościach autostradowych i znacząco poprawiło się hamowanie.
Indywidualny program silnika aby delikatnie podnieść moc - obecnie 230KM - oraz przestawić sterowanie termostatu dzięki czemu olej nie przegrzewa się w cieplejsze dni przy prędkościach autostradowych. Wyłączony również system Start & Stop.
Wydech wyprowadzony na dwie strony z podwójnymi, ściętymi końcówkami Ulter. Przepustnica wydechu sterowana z pilota (sterownik w bagażniku wpięty do gniazda 12V), dwa ustawienia przepustnicy: seryjnie, cicho lub delikatnie głośniej - po otwarciu spaliny wychodzą przez seryjny tłumik i przelotowo na drugą stronę. Całość spasowana z dyfuzorem Maxton Design. Przedni splitter również z tej samej firmy.
Lampy przednie zostały zabezpieczone lekko przyciemnioną folią, halogeny w zderzaku zamaskowane mocno przyciemniającą folią matową.
Progi i błotniki zakonserwowane a dodatkowo z przodu zabezpieczone bezbarwną folią PPF.
Aby całość nabrała charakteru, wszystkie elementy chromowane czy srebrne zostały oklejone lub pomalowane na czarno - znaczki z przodu i z tyłu, ramka grilla, relingi dachowe, niektóre chromowane ramki wnętrza - natomiast lusterka wymienione na czarne z dynamicznymi kierunkowskazami.
Samochód do obejrzenia w Krakowie, możliwość negocjacji ceny w przypadku sprzedaży na kołach zimowych.
VIN udostępniam w wiadomości prywatnej, posiadam również wykupiony raport CARFAX - prześlę zainteresowanej osobie.