Witam.
Nadejszła chwila rozstania się z moją perełką jaką jest Seat Toledo z 2005 roku z silnikiem 1,6 MPI czyli prostym, niezawodnym, idealnym pod instalację gazową -jest wyposażony w instalację gazową z butlą ważną jeszcze aż 8 lat (pojemność 55l ważna do 31.01.2032 roku odchodzą koszty instalacji nowej butli przez nowego właściciela czyli ponad 1000zł).
Samochód posiadam od 2020 roku więc od 5 lat.
Samochód jest z Polskiego Salonu więc przebieg autentyczny.
W marcu 2024 roku przy przebiegu 316 722km okazało się, że w wyniku złego działania jednego z wtrysków gazu 4 cylinder nie trzyma ciśnienia a dokładniej zawór wydechowy uległ tzw wypaleniu. W autoryzowanym warsztacie dokonano naprawy głowicy silnika oraz wymieniono kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Faktury oczywiście posiadam. Wymieniono też pierścienie tłokowe oraz panewki korbowodowe, prowadnice zaworowe, itp. Silnik przed naprawą oczywiście poddano diagnozie i naprawiono to co wymagało naprawy a inne podzespoły sprawdzono pod kątem zużycia. Można uznać to za kapitalny remont silnika. Nie była to wymiana słupka na nieznany a naprawa wszystkich podzespołów sinika które wymagały wymiany. Więc silnik przy przebiegu 316 tys dostał nowe życie. To co wymagało naprawy naprawiono, resztę sprawdzono pod kątem zużycia. I silnik nie był zatarty czy w inny sposób uszkodzony. Jego remont był podyktowany wypalonym jednym zaworem, a wyszedł przy tej usterce praktycznie kapitalny remont silnika. Potrzebuję samochodu, który jest niezawodny i bezpieczny, a że wiążą się z tym koszty? Wolę zapłacić więcej, zrobić więcej i mieć pewność, że dojadę z punktu A do punktu B. Jeździłam tym samochodem na wycieczki i po Polsce i za granicę, więc wolałam włożyć dużo by zminimalizować ryzyko unieruchomienia w trasie, a szczególnie za granicą.
Pokrótce poniżej podstawowe naprawy (szczegółowo w fakturach które posiadam):
04.2020r Wymiana łożysk w kołach a przy tym diagnostyka i naprawa silentbloków przedniego zawieszenia oraz tylnego zawieszenia, ustawianie zbieżności, itd.
08.2021r Wymiana kompletu tarcz klocków hamulcowych tył oraz zacisku hamulcowego tył.
02.2022r Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód, wymiana świec, przewodów i cewki zapłonowej.
03.2023r Wymiana linek hamulca ręcznego, regulacja układu
08.2023r wymiana sprzęgła (podczas kupna auta brało już trochę wyżej więc byłam świadoma, że czeka mnie jego wymiana)
09.2023r wymiana świec i przewodów zapłonowych
03.2024r wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody, remont głowicy silnika, wymiana zaworów wydechowych. Następnie remont silnika wymiana pierścieni tłoków, wymiana panewek korbowodu, wymiana pasku osprzętu silnika, wymiana teleskopów pokrywy bagażnika, itd.
06.2024r Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył.
10.2024r Wymiana świec zapłonowych , wymiana łącznika stabilizatora zawieszenia przedniego.
Posiadam faktury ze szczegółowym opisem napraw.
Oczywiście nie opisuję drobniejszych napraw czy wymian żarówek, wymian filtrów i olejów dokonywanych co 10 tys km czyli dość często. Nie opisuję konserwacji klimatyzacji – oczywiście sprawna, wymieniona sprężarka klimatyzacji na regenerowaną.
Samochód posiada jakieś bardzo drobne ryski parkingowe czy lakier bezbarwny schodzi z pokrywy bagażnika. Rdzy jako takiej czy purchli nie posiada. To nie nowy samochód. Samochód pod kątem mechanicznym bardzo zadbany i serwisowany ponad miarę. Sporadycznie zapali się kontrolka silnika – błąd jest z tego co mnie informował mechanik spowodowany jak to zwyczajowo bywa instalacją gazową. Sporadycznie się zapali kontrolka i później sama zgaśnie. Oczywiście u gazownika regulacje były. To idealny silnik pod gaz . Przy normalnej jeździe spala mi w okolicach 9 litrów gazu. Benzyny spala bardzo mało. Gazownik powiedział, że kontrolka silnika może zapalać się od dość wczesnego przełączania z benzyny na gaz.
Pod kątem wyglądu też jak na swoje lata wygląda o wiele lepiej niż inne auta. Ale gdy ktoś szuka idealnego samochodu to proszę kierować się do salonu.
Ubezpieczenie OC do 21.08.2025r
Wyposażenie:
Klimatyzacja – sprawna i nabita
Czujniki parkowania Tył
Komplet alufelg i opon lato z dobrym bieżnikiem
Komplet kół zimowych na felgach stalowych z dobrym bieżnikiem.
Centralny zamek z pilota, alarm
Elektryczne szyby przód
Tapicerka welurowa w bardzo dobrym stanie
Przyciemniane szyby tylne.
Cena to 8.987 zł do lekkiej negocjacji.
Nie jest może to najmniejsza cena za Toledo, ale samochód niedawno miał wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody, dokonany remont głowicy i silnika (nowe życie silnika). Sprawną klimatyzację z regenerowaną sprężarką klimy. Wymienione sprzęgło. Na czas, a czasem przedwcześnie, wymieniane tarcze, klocki, elementy zawieszenia.
Skrzynia biegów manualna lekko przerzuca biegi. Silnik równo pracuje na benzynie jak i na gazie - pali mi 9 litrów gazu, więc bardzo mało jak na taką wagę. Zawieszenie nie wybite, tłumiki ciche. Ponieważ jestem kobietą i tylko ja użytkowałam ten samochód w ciągu 5 lat włożyłam w niego ponad 20 tys złotych. Może wydawać się to dużo, ale ja chcę mieć samochód sprawny i pewny – szczególnie, że wyjeżdżałam nim na wycieczki za granicę.
Więc cena nie jest za wysoka. Jest adekwatna do stanu. Oczywiście można kupić Toledo taniej a za chwilę włożyć masę pieniędzy w remont klimatyzacji, zawieszenia czy na wymianę rozrządu. Moje auto nie wymaga na chwilę obecną żadnego wkładu finansowego oraz w najbliższym czasie.
Zapraszam na jazdę próbną do Wołomina koło Warszawy. Udostępniam pojazd do sprawdzenia w wybranej przez kupującego stacji diagnostycznej oczywiście na koszt kupującego.
Wszystkim łowcom okazji, handlarzom dziękuję.
Dodam dla ciekawskich, że auto sprzedaję gdyż odłożyłam pieniądze i w styczniu 2025 roku kupiłam mniejsze autko z 2020 roku produkcji.
Zapraszam do kontaktu.