Skoda Superb III 2.0 TDI 190 KM L&K 2016 | VAT 23% | 61 950 zł brutto
Gdybym dziś szukał auta dla siebie – takiego, które potrafi rozpieszczać na co dzień, a jednocześnie daje frajdę i kosztuje grosze w eksploatacji – dokładnie tego Superba zabrałbym z parkingu zanim ktokolwiek zdążyłby zapytać o kluczyki. Dlaczego?
1. Silnik, który łączy temperament z oszczędnością
- 2.0 TDI 190 KM (140 kW) – odmiana, która „ciągnie” już od 1 500 obr./min i potrafi wyprzedzać bez redukcji.
- Manualna 6‑biegowa skrzynia pozwala w pełni wykorzystać potencjał jednostki, a przy prędkościach 80‑120 km/h odwdzięcza się spalaniem 4,4‑4,8 l/100 km. Często przy ekonomicznej, relaksującej jeździe ekspresówką zamykałem trasę ze spalaniem na poziomie 3,8-3,9l/100km.
- Realny zasięg ponad 1 000 km na baku = mniej postojów, więcej podróży.
2. Laurin & Klement – czyli wszystko, o czym marzysz (i kilka rzeczy, o których jeszcze nie wiesz)
- Wentylowane, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele z pamięcią.
- Webasto z pilotem – zimą wsiadasz do ciepłego, a latem do schłodzonego wnętrza.
- Matrixowe reflektory adaptacyjne + doświetlanie zakrętów = noc staje się dniem.
- Blind Spot, Lane Assist, Front Assist, Park Assist oraz pełna bateria poduszek (łącznie 11) – bezpieczeństwo poziom klasy premium.
- Columbus z 8" ekranem: Apple CarPlay / Android Auto / Bluetooth / DVD / TUNER TV + nagłośnienie klasy Hi‑Fi.
- Keyless, elektryczna klapa bagażnika, kamera cofania i jeszcze długo można wymieniać…
Pełną listę wyposażenia znajdziesz na końcu ogłoszenia – w zasadzie zaznaczono każdy możliwy „checkbox”.
3. Komfort limuzyny w cenie kompakta
Rozstaw osi 2 841 mm, siedzenia tylne z własnym ogrzewaniem i podłokietnikiem, kuferek 625 l – pakujesz rodzinę lub komplet próbek dla klienta i dalej jedziesz biznes‑klasą.
4. Udokumentowany serwis = spokój na lata
- Regularne przeglądy w ASO / niezależnym serwisie – książka i faktury do wglądu.
- Brak luzów w zawieszeniu, układ hamulcowy po wymianie klocków.
- Silnik pracuje świetnie; turbina, dwumasa i DPF w pełni sprawne. Rozrząd wymieniony przy 200 tys. km.
5. Koszt dla firmy? Całość w koszty + pełne odliczenie VAT
- Faktura VAT 23 % – netto 50 358 zł, brutto 61 950 zł.
- Leasing, wynajem długoterminowy lub jednorazowe odliczenie – pełna księgowa elastyczność.
6. Transparentnie o minusach
Auto zasługuje na wizytę u lakiernika: posiada widoczne na zdjęciach niedoskonałości, a nad drzwiami od strony kierowcy pojawiła się korozja, brak części ozdobnej listewki nad drzwiami pasażera (dokupiona - najlepiej, aby lakiernik przykleił). Koszt naprawy korozji 2000-3000 zł. Mechanicznie tip‑top, ale wizualnie można je podciągnąć. Nie mam czasu dopieścić blach – wybierasz sam: albo negocjujesz z zaprzyjaźnionym lakiernikiem, albo korzystasz z niższej ceny i robisz to po swojemu.
7. Dodatki w pakiecie
- Komplet kół zimowych na stalówkach.
- Komplet letnich na 18‑calowych alufelgach.
- Trzy kluczyki (możliwość zaprogramowania ułożenia siedzenia kierowcy dla 3 osób) + pilot do ogrzewania postojowego.
---
Podsumowanie w czterech zdaniach
Jeśli potrzebujesz auta, które przyspiesza jak gorący hatch, pali jak hybryda i dba o Twój kręgosłup lepiej niż domowy fotel masujący – ta Skoda Superb L&K jest stworzona dla Ciebie. Do tego księgowa będzie zachwycona fakturą VAT, a Ty zyskasz partnera do dalekich służbowych tras i rodzinnych wakacji. Jedyny wysiłek z Twojej strony to zarezerwować termin u lakiernika – resztę „Superb” ma już ogarniętą.
Jeśli zaś kupisz jako osoba prywatna, zaoszczędzisz formalności i 2% podatku PCC - kupujesz sprawdzone auto od firmy na fakturę.
Zadzwoń, napisz, przyjedź – zapnę pasy na fotelu pasażera i sam pokażę Ci, jak łatwo można polubić jazdę do biura.
Superb przed sprzedażą przeszedł gruntowny serwis.