Świeżo po dużym przeglądzie olejowym + komplet filtrów (na 159k km). Samochód nie wymaga na ten moment żadnego nakładu finansowego. Dziś (14 listopada) auto przeszło bez uwag badanie techniczne.
Krótko o aucie:
Wystawiam na sprzedaż piękną Skodę Superb kombi po liftingu. Wersja Style 4x4 DSG7 z bogatym wyposażeniem, m.in. aktywny tempomat, nagłośnienie Canton, duża nawigacja z carplay i android auto itp. Samochód zakupiony we wrocławskim salonie TMT. Samochód skonfigurowany w 2018 na kwotę ponad 175 000 PLN, co na dzisiejsze odpowiada kwocie 260 000 PLN (inflacja skumulowana 2018-2024 to ok. 49% - w ramach ciekawostek).
Jestem drugim właścicielem, Skoda została nabyta od prywatnego właściciela na początku 2022 za pośrednictwem DS Germaz we Wrocławiu. Wszystkie podane stawki to kwoty brutto/netto (auto kupione na Vat-m). Skoda jest oczywiście bezwypadkowa.
Samochód z najlepszego okresu - po pierwszym lifcie (m.in skrzynia 7-biegowa, odświeżenie multimediów), chwilę sprzed pandemii, kiedy w związku z zerwaniem łańcuchu dostaw superby (jak i wiele innych aut) były wykonywane z kartonu, plastiku i papieru toaletowego (polecam materiał np. M4K o superbach i octaviach kupionych w pandemii).
Dotychczasowa eksploatacja:
Auto zawsze serwisowane zawsze przede wszystkim zgodnie ze sztuką, jeśli książka serwisowa wskazywała na próbę celowego skracania żywotności - w przeciwieństwie do samochodów poflotowych. Olej + filtry wymieniane co 10-15k km. Wymieniane płyny w napędach haldex, wymieniany olej skrzyni biegów, w ostatnim czasie również komplet rozrządu (na 150k km). Generalnie - siadać i jeździć, a przy utrzymaniu dotychczasowego dbania o stan techniczny, posłuży bezproblemowo całe lata. Samochód ma przebieg głównie autostradowy. Pierwszy właściciel codziennie do pracy dojeżdżał z Dzierżoniowa do Wrocławia, pokonując łącznie jakieś 100k km w 3 lata. Następnie ja codziennie Długołęka-Żmigród-Wrocław-Długołęka, dokładając ponad 50k km w 2,5 roku.
W samochodzie wyłączony programowo S&S, więc komfort jest sporo wyższy oraz zużycie odpowiedzialnych za realizację startstop części znacznie niższe.
Ponadto zrobiony ekotuning. Samochód nie dość, że legitymuje się po nim mocą ponad 230KM@500Nm, to jeszcze średnie spalanie wynosi ok. 7l/100km przy normalnej jeździe, żadnym ekodrivingu. Na baku możemy pokonać 1000 km. Przyspieszenie 0-100 - 6s z hakiem. Genialna elastyczność. Skoda jest naprawdę bardzo szybkim samochodem, a przy tym śmiesznie tanim w eksploatacji. Samochód posiada normalne ślady wynikające z 5-letniej eksploatacji. Założone praktycznie nowe opony całoroczne.
Wybrane elementy wyposażenia dodatkowego:
Wersja Style to druga od góry wersja wyposażenia, jest więc już bardzo bogato w serii. LK daje w sumie skórzane fotele, ja nie lubię skóry, więc szukałem właśnie Style, z piękną "diamentową" tapicerką.
Z dodatkowych rzeczy jest - nagłośnienie canton, boczne poduszki, smart light simply clever, kamera cofania, bezdotykowa klapa, acc, podświetlenie led, kierownica podgrzewana, 8" amundsen, szyby przyciemniane sunset, koła pegasus 18", koło dojazdowe, lakier cappucino beige, el. grzana szyba czołowa.
Finanse:
Cesja leasingu - odstępne + 27 rat średnio ok. 2100 brutto. Saldo leasingu całość (kapitał łącznie z odsetkami to ok. 57 000,00 PLN brutto). Odstępne do negocjacji. Czekam na sensowne propozycje. Na odstępne wystawiam pełną FV23%.
Skoro jest tak świetne i zadbane, to czemu się pozbywam?
Wyprowadziliśmy się z Wrocławia do małej miejscowości. Samochód może w końcu przestać być wołem roboczym, robiącym tysiące kilometrów rocznie, a może stać się czymś dającym radość. Żona zmieniła swoje na Fiestę ST, ja chcę zmienić swoje na wolnossące AMG :) Skoda jest w codziennej eksploatacji, więc przebieg rośnie.
Raport carvertical:
https://megawrzuta.pl/4r0ttkm4
Te 2 naprawy, które pokazuje, to
- szyba czołowa (kamień);
- przecierka w korku z OC sprawcy, zarysowany błotnik lewy przód, zarysowany bok reflektora lewego przedniego i zarysowana felga. Wszystko wymienione na nowe w ASO, jak to z oc sprawcy bywa;