Dzień dobry!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem osobą prywatną - pojazd jest moją własnością i jednocześnie nie zajmuję się handlem pojazdami. Link do pełnej galerii zdjęciowej w wysokiej rozdzielczości: https://drive.google.com/drive/folders/1fEEbUBOE8E7T-cEItI-zcsJIJs1_kfrM
Przedmiotem ogłoszenia jest używany samochód Smart 451 Electric Drive III gen. w kolorze białym, rocznik 2015 ( pierwsza rejestracja 10/2015). Pojazd osobiście zakupiłem na miejscu w Niemczech, pod koniec 2020 roku. Ze względu na zarysowania parkingowe, zdecydowałem się polakierować pojazd w specjalistycznym zakładzie lakierniczym, w całości na nowo (koszt 5 tys. zł). Dzięki temu lakier jest błyszczący i lśniący - regularnie woskowany (ostatnie odnowienie powłoki woskowej miało miejsce w tym miesiącu) a przednie elementy grill'a w kolorze czarnym wyglądają zdecydowanie lepiej od szarych. Dodatkowo wyposażono pojazd w multimedialną stację radio-nawigacji z systemem Android oraz wbudowanym GPS, jak również modułem GSM z wejściem na kartę SIM.
To co wyróżnia ten pojazd na tle innych z tego modelu, oprócz odnowionego lakieru - to wbudowana szybka, trójfazowa ładowarka o mocy aż 22 kW, zamiast standardowej jednofazowej 3,7 kW! Ustawiając opcję szybkiego ładowania (np. na miejskiej ładowarce), bateria zostaje naładowana w pełni od zera w około godzinę! Osobiście ładowałem pojazd w domowej stacji ładowania Wallbox o mocy 5,5 kW. Bateria jest również podgrzewana, istnieje możliwość ustawienia godziny odjazdu spod domu (przygotowanie baterii), z możliwością ustawienia żądanej temperatury również kabiny wnętrza (automatyczna klimatyzacja).
Na szczególną uwagę zasługuje bateria, która zachowana jest w świetnej kondycji. W specjalistycznym warsztacie Smart, potwierdzono że wszystkie sekcje baterii są odpowiednio zbalansowane. Przez około 5 lat mojego użytkowania pojazdu, nigdy nie doświadczyłem "odcięcia" zasilania, nawet przy niskim poziomie naładowania baterii.
Nominalna pojemność baterii wyn. 17,6 Ah, co pozwala uzyskać zasięg latem do ok. 120 km. Zimą zasięg ten nieco spada do około 90-100 km.
Silnik elektryczny jest wyjątkowo zrywny, dodatkowo w tym konkretnie modelu znajduję się funkcja chwilowej zwiększenia mocy silnika "kickdown", uzyskując jeszcze lepsze przyspieszenie.
Aktualne przepisy dopuszczają poruszanie się tym pojazdem po BUS PAS oraz na darmowe parkowanie w strefie miejskiej!
W ostatnim czasie przeprowadzono gruntowny serwis układu napędowego o wartości 3.382 zł w specjalistycznym serwisie SMART. Serwis obejmował wymianę oleju, łożysk, zespołu napędowego. Jak również wymieniono płyn chłodniczy z komputerowym testem oraz odpowietrzeniem całego układu.
Przeprowadzono również okresowy przegląd klimatyzacji (wymiana czynnika oraz oleju, dezynfekcja, test szczelności) oraz wymieniono łączniki stabilizatora. Wymieniono również pomocniczy akumulator 12V oraz elektryczną nagrzewnicę wnętrza pojazdu.
Wartość samochodu w dniu premiery wynosiła w Polsce ok. 100 tys. zł. Należy podkreślić, że tej generacji SMART zostały wyprodukowane w fabryce Tesli we Fremont w Kalifornii. SIlnik elektryczny oraz układ sterowania w tej generacji również pochodzą od marki TESLA. W kolejnych generacjach stosowano już marki Daimler.
Pojazd posiada aktualne badania techniczne oraz polisę ubezpieczeniową OC, ważną do końca roku!
W zestawie znajduję się komplet 2 oryginalnych kluczyków oraz opcjonalna domowa ładowarka 230V do gniazda elektrycznego.
Sprzedaż podyktowana jest wyłącznie zakupem nowego samochodu elektrycznego - TESLA 3.
Zapraszam do zakupu, bo naprawdę warto!