Oto Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited wyprodukowana w 1999 roku. Taki sam model posiada Krzysztof Hołowczyc w swoim garażu. To prawdziwe auto do sportu i na ulicę. Dwudrzwiowe, stosunkowo sztywne nadwozie o niskiej masie 1260 kg, napęd przenoszony na 4 koła za pośrednictwem 5 biegowej skrzyni wyposażonej w DCCD (regulacja spięcia napędów przód/tył) i 280-konny boxer sprawiły, że to właśnie ta wersja jest jedną z najbardziej legendarnych „balang”. Dodajmy do tego klimatyzację i motorsportowy wlot na dachu (oryginalny) i mamy gotowy przepis na super zabawę.
Powstało ich zaledwie 1000 sztuk, a wymówienie dokładnej nazwy modelu zajmuje chwilę czasu. To nie jest zwykła Impreza.
Niestety STI produkowane w nadwoziu GC (do 2000 roku) nigdy nie występowało w wersji LHD, a że ja w ogóle nie zbieram aut z kierownicą po prawej stronie to dwa lata temu znalazłem ten oto wspaniały egzemplarz już po konwersji. Od tamtej pory przejechałem nim 2000 km, zrobiłem olbrzymi serwis, kupiłem dobre felgi i pojechałem z autem na hamownię (343 KM).
Subaru nie ma korozji, nigdy nie było naprawiane blacharsko, tylne nadkola nigdy nie były spawane. Ma drugi lakier i 80.000 km. Pod maską jest trochę zmian, jak choćby intercooler przeniesiony na przód (mam oryginalny w zestawie). Układ wydechowy jest również zmieniony, w układzie hamulcowym założono zestaw większych zacisków etc. Miałem te wszystkie zmiany cofnąć do oryginału, ale to auto zbyt dobrze jedzie, abym mu zrobił tak dużą krzywdę.
Jednym słowem extra wóz do zabawy i do cieszenia oka.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedawcą tego auta jest:
House of Classics - Dom klasyków - unique automobiles for sale
http://www.houseofclassics.pl/
Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennych roadsterów, przez świetnie zachowane klasyki rodem z PRL, gran turismo z koniem lub widelcem na masce, po rajdowe legendy z przełomu wieków. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i przez wiele lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki.