Subaru Impreza generacji GD9, czyli po ostatnim liftingu (“Hawkeye”), z wolnossącym silnikiem 2.0 R o mocy 160 KM. Samochód z polskiego salonu, pierwsza rejestracja 12.2006, cały czas w rękach miłośników marki zarejestrowanych na Forum Subaru Import Polska. Ja jestem czwartym właścicielem.
Na początku 2024, przy przebiegu ok. 310 tys. km, zrobiłem kompleksowy serwis (faktury na ok. 8000 zł):
- wymiana rozrządu z pompą wody, termostatem i kołami zmiennych faz - ASO Subaru Mikołów
- regulacja zaworów + wymiana uszczelek pokryw - ASO Subaru Mikołów
- wymiana oleju w silniku, skrzyni i dyfrze - ASO Subaru Mikołów
- wymiana świec - ASO Subaru Mikołów
- geometria zawieszenia - ASO Subaru Mikołów
- przegląd instalacji LPG (marki KME) - Klinika Subaru Katowice
- legalizacja butli LPG na kolejne 10 lat
Dodatkowo wykonane:
- 04.2024 - detailing z dwuetapową korektą lakieru i zabezpieczeniem powłoką Max Protect UNC-R
- 06.2024 - serwis i napełnienie klimatyzacji
- 07.2024 - nowe tarcze i klocki przód+tył (Brembo), regeneracja zacisku przód i hamulca ręcznego
- 01.2025 - nowy olej i filtry (przy 310 tys. km; Motul 8100 5W30), wymiana łącznika elastycznego wydechu
Samochód jest mechanicznie seryjny, drobne modyfikacje to:
- kolektor różnoodległościowy + tłumik Magnex (bulgocze jak WRX/STI, nie męczy w trasie, katalizator jest na swoim miejscu)
- przednie hamulce z WRX (2-tłoczkowe zaciski i tarcze 293 mm) + przewody w oplocie
- rozpórka kielichów
- short shifter
- aluminiowa płyta pod silnikiem
W cenie dwa komplety kół:
- zimowe Bridgestone Blizzak LM005 205/55 R16 (na felgach Speedline)
- letnie Bridgestone Turanza T005 215/45 R17 (kupione nowe na wiosnę 2024) - ostatnie zdjęcie
Wyposażenie: fabryczny pakiet wizualny WRX, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, pełna elektryka, fabrycznie przyciemnione tylne szyby, mocowania Isofix, no i najważniejsze - kolor 02C Blue Mica ;)
Silnik to EJ20F, czyli wariant z fabrycznie utwardzonymi gniazdami zaworowymi - preferowany pod LPG.
Z mojej wiedzy wynika, że auto miało u poprzednich właścicieli trzy szkody parkingowe: dwukrotnie tylny prawy róg, raz przedni lewy róg - naprawy robione w ASO i w serwisie u “Faziego” w Krakowie (który również wykonuje zlecenia dla ASO).
Wady:
- kończą się łożyska skrzyni biegów. Poza słyszalnym szelestem, skrzynia działa wzorowo.
- progi wygięte w miejscach podnoszenia, co wskazuje na osłabienie przez korozję.
- znajdzie się kilka rys (zabezpieczonych zaprawkowo) i wgniotek, głównie na prawym przednim narożniku.
Ogółem mechanicznie i wizualnie samochód jest “zaopiekowany” bez oszczędzania przez miłośników marki i w serwisach specjalizujących się w Subaru. Utrzymywany w takim stanie, żeby można było w weekend wskoczyć i bez stresu pojechać kilkaset kilometrów nad morze czy w góry (jest to mój trzeci samochód, użytkowany głównie w ten sposób). Mimo, że nie jest to WRX/STI, to przez niską masę, bulgot boksera i napęd AWD daje mnóstwo frajdy z jazdy, przy nieporównywalnie niższych kosztach eksploatacji (zwłaszcza z LPG) i nieco niższym ryzyku utraty prawa jazdy - polecam! :)
Samochód jest garażowany w miejscowości Soblówka (Beskid Żywiecki), ale bywam też regularnie w Katowicach. Zapraszam do oględzin i jazdy próbnej, z możliwością sprawdzenia w dowolnym serwisie. Jestem przekonany, że pierwszy oglądający zdecyduje się na zakup.
—
Przegląd do 08.2025
Świeże OC do 03.2026
Butla LPG do 2034
Dwa kluczyki
Dane do sprawdzenia historii pojazdu:
VIN: JF1GD9LF37G070764
Nr rej.: SK 828YP
Data pierwszej rejestracji: 18.12.2006