Witam, czołem wszystkim
Przedstwiam Wam coś co dla wielu może być spelnieniem z motoryzacyjnych dziecięcych marzeń. Bo kto nie miał w pokoju plakatu z Imprezą?
Uwaga - będzie długa nazwa
Subaru Impreza WRX STI SPEC C Type RA
Jest to 1 z 302 sztuk wyprodukowanych w tej wersji tylko na rynek Japoński, oczywiście z krótkim nr VIN. Białych było najwięcej - 189 sztuk.
Aktualnie legitymuje się mocą 335KM i momentem obrotowym na poziomie 512Nm
Dla zainteresowanych zebrałem podstawowe różnice między JDM a zwykłym STI
-EJ207 2.0 seryjnie 280KM 394Nm ze wzmocnionymi tłokami oraz wałem
-pompa oleju 12mm
-usunięte wygłuszenia bagażnika
-ABS o charakterystyce sportowej
-zewnętrzna chłodnica oleju
-brak linki do otwierania bagażnika (otwieranie tylko za pomocą kluczyka zamkiem na klapie bagażnika)
-większy intercooler
-brak klap TGV
-rura dolotowa o większej średnicy
-wzmocniona i odelżona karoseria
-szyby z cieńszego szkła
-zbiornik paliwa o pojemności 50l o specjalnej budowie, zapobiegającej odpływaniu paliwa spod pompy, szczególnie ważne na zakrętach zwykle STI ma 60l
-lekka tylna kanapa
-lzejsze belki pod zderzakiem
-wlot dachowy tzw roof vent
-brak plastikowych nakładek progowych
-szybszy układ kierowniczy
-wydajniejsza pompa wspomagania, generujaca wyższe ciśnienie
-szpera przód i tył
-natrysk wody na intercooler ze zbiornikiem 12 litrów, w zwykłym WRX STI ma 3,8 l
-turbina twinscroll z łożyskami kulkowymi
-chłodzenie skrzyni biegów obiegiem wodnym
Zainteresowanto osoby proszę o kontakt