Na sprzedaż Subaru Legacy GT 2.5 turbo (244KM - otomoto nie ma takiej wersji, więc podaję jako 3.0 H6 ze względu na podobną moc auta) z 2008 roku. Jest to wersja poliftowa, która jest dość unikatowa w Polsce (chyba ok 5 sztuk), a w tym kolorze (Deep Bronze) prawdopodobnie jedyna - a przynajmniej tak wynika z wiedzy jaką posiadam. Wersja Made in USA względem EU różnią się między innymi podobno lepszej jakości blachą, zdecydowanie lepszej dobrej jakości audio, zauważalnie przyjemniejszej skóry oraz co chyba najważniejsze SKŁADANA TYLNA KANAPA. Za przeniesienie napędu w poliftach służy nowszej generacji 5-biegowy automat z SI-Drive (3 tryby jazdy) oraz centralny dyferencjał sterowany komputerem i szperą w tylnym dyfrze.
Samochód zakupiłem w lipcu 2020 od właściciela specjalistycznego serwisu Subaru, który posiadał go ok 6 lat. W tym też zakładzie montowana była instalacja LPG przez poprzedniego właściciela.
Obecny przebieg auta to niecałe 141838 tyś mil.
W auto zostało włożone ponad 20 tyś zł, na większość posiadam oczywiście faktury czy inne dowody.
Z rzeczy istotniejszych, których były robione przy aucie:
- wymiana sterownika, wtryskiwaczy i reduktorów LPG,
- przy przebiegu ok. 200 tyś km regulacja luzów zaworowych, nowy rozrząd, świece oraz z racji, że już silnik był na zewnątrz zrobione zostały uszczelki pod głowicami (chociaż oznak upg jeszcze nie było),
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
- dołożenie modyfikacji w postaci chłodzenia 4 cylindra,
- dołożenie zestawu rozpórek przedniego zawieszenia (górna i dolna) STI Flexible z Legacy STI s402 ściąganych z Japonii - dolna rozpórka znacząco poprawiła właściwości jezdne subaru, przód stał się bardziej responsywny, a nie ciężki/wyjeżdżający jak było bez tej rozpórki,
- zastąpienie tylnych tłumików prostymi rurami z końcówkami ozdobnymi - dzięki temu w moim odczuciu jest idealny kompromis pomiędzy komfortem jazdy w trasach, a wydobywanym pomrukiem boxera - seryjne puszki tłumiły ten dźwięk, ale dorzucam je do samochodu przyszłemu właścicielowi,
https://youtu.be/KQzcsyjEohA
- olej wymieniany co ok 8-9 tyś km na 5w50 według zaleceń poprzedniego właściciela,
- wymiana tylnych piast,
- regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych i pomalowanie ich na żółto i 4 nowe tarcze hamulcowe,
- na koniec zostawiłem najnowszą (11.2024) i najważniejszą naprawę, a mianowicie skrzynia biegów przeszła pełną regenerację wraz ze sprawdzeniem sterownika,
oraz wiele pomniejszych napraw.
Z wad to auto posiada niewielką ilość korozji tzn: mały purchel na prawym tylnym nadkolu oraz dół drzwi tylnych lewych i lewy błotnik przedni.
Samochód daje dużą przyjemność jazdy (w szczególności po trasach), a stały napęd na 4 koła daje dużą swobodę czy to w szybkich długich zakrętach czy to w zimowych warunkach. Mocy do sprawnego poruszania się nie brakuje, a spalanie jest niewiele wyższe niż legacy bez turbo. Pod względem mechanicznym na parę lat przyszły kupujący powinien mieć spokojną głową, gdyż to co jest najbardziej kosztowne i przerażające czyli UPG czy skrzynia były już robione.
Do obejrzenia w Łodzi.
OC do 07.06.2025, PT do 05.11.2025
Na wszelkie pytania chętnie odpowiem w wiadomościach prywatnych lub kontakt telefoniczny