Fajne duże, wysokie auto Subaru Outback IV generacji, poliftowe z 2013 r. na sprzedaż. Jeżeli dotychczas miałeś/aś jakieś passaty, skody, audi, seaty albo inne masówy to też spoko ale tu masz coś zupełnie innego w pozytywnym sensie. Solidne japońskie wykonanie w użytecznym stylu. Jest to podwyższone kombi, prześwit 20cm, natomiast mam wrażenie, że jest bardziej SUV-em niż niejeden współcześnie określany SUV-ik. Siedzi się wygodnie, wysoko i z łatwością wsiada i wysiada bez schylania.
Auto pochodzi z polskiego salonu, jest zadbane, w bardzo dobrym stanie, niski przebieg 145 tyś km, nie wymaga żadnego wkładu finansowego, wszystko działa jak należy. Auto jest bezwypadkowe, wszystkie elementy blacharskie z oryginalną powłoką lakierniczą. Pełna historia serwisowa wpisywana od początku w książeczce z pieczątkami serwisów autoryzowanych Subaru.
Świeża powłoka twardego wosku taki do 12mies. nałożona w myjni detailingowej.
Wymieniono olej i filtry 2024.07.03, olej zmieniany co ok 10tyś km. Letnie opony w dobrym stanie jeszcze na 2 sezony na pewno wystarczą o zimowych niżej.
Skrzynia biegów była remontowana 2023.09 i jest jeszcze na gwarancji, myślę, że spokojnie przejeździ kolejne 140 tyś km bez problemów.
Dysponuję raportem DNA z przed 2 lat jak go kupowałem, do wglądu, natomiast nic ciekawego, żadnych wypadków, stłuczek, nuda, widać w nim historię badań technicznych i wpisywanych przebiegów.
W razie potrzeby auto może być przebadane na dowolnej stacji diagnostycznej lub serwisie.
Napęd AWD czyli stały na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów to cechy, które chciałbym tu wyróżnić i podkreślić. Wyjaśnię bo na mnie to zrobiło i robi nadal wrażenie. Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów typu CVT to bardzo płynne przyspieszanie przy delikatnej jeździe, natomiast przy nieco bardziej dynamicznej symuluje zmiany biegów dając przyjemne odczucie jak w standardowej skrzyni automatycznej stopniowej. Jeździłem benzynowymi wersjami tego auta też z CVT i one przyspieszają jak skuter, co jest nieprzyjemne, tutaj natomiast tego nie ma. Skrzynia działa aksamitnie płynnie i symuluje zmiany biegów poza tym przy kierownicy są manetki zmiany tych wirtualnych biegów jednak algorytmy są tak dobrze zestrojone z tym silnikiem, że ich praktycznie nie ma potrzeby używać. Jeżeli CVT jest twoją wątpliwością to sprawdź jak to działa, a się nie zawiedziesz.
Z wyposażenia zwracam uwagę m.in. na:
- kamerę cofania, ułatwia precyzyjne parkowanie,
- czujnik deszczu oraz zmierzchu,
- fotele skórzane, przednie podgrzewane, fotel kierowcy z regulacją elektryczna i pamięcią ustawień 2 kierowców,
- Webasto fabrycznie zamontowane, tzw. „mokre” czyli ogrzewające również silnik, można nastawić na którą godzinę auto ma się nagrzać zimą lub załączyć pilotem,
- kolorowy wyświetlacz mulimediów, radio łączy się automatycznie przez bluetooth z telefonem, można dzwonić, bezprzewodowo uruchomić muzykę,
- ma też działającą nawigację ale korzystałem tylko raz,
- automatyczna 2 strefowa klimatyzacja,
- kierownica wielofunkcyjna...
Ponadto:
- posiadam do auta komplet zimowych opon na felgach aluminiowych takich samych ja te letnie 19’ ale w kolorze czarnym
- posiadam belki dachowe Thule WingBar z dedykowanym kitem montażowym na relingi, bardzo ciche podczas jazdy
Obie te rzeczy są kwestią „dogadania” podczas sprzedaży.