Sprzedam Subaru WRX STI z 2014 roku – samochód zakupiony w sierpniu 2014 r. w Polsce, w ASO Subaru Dawoj w Warszawie. Jestem jego drugim właścicielem, posiadam pełną dokumentację, dwa kluczyki. Samochód jest bezwypadkowy – w historii wyłącznie jedna szkoda parkingowa (posiadam dokumentację zdjęciową).
STI od nowości serwisowane w ASO zgodnie z zaleceniami producenta – wszystkie przeglądy do 121 tys. km (05.2022) udokumentowane wpisami w książce serwisowej (serwis w ASO), kolejne wymiany oleju i filtrów w nieautoryzowanych serwisach.
Aktualny przebieg ok. 149 tys. km, z czego raptem przejechane 5 tys. km po kompleksowym remoncie silnika wykonanym w październiku 2024. Powodem remontu była uszczelka pod głowicą – po diagnozie zdecydowałem się na najszerszy możliwy wariant naprawy, z uwagi na żywotność tych silników w Subaru (to moje trzecie Subaru, wcześniej 2 x Impreza WRX, blob-eye & hawk-eye). Części do remontu zostały zakupione u Sławka Cichockiego, natomiast remont wykonali bracia Gromowscy (Gromowski Performance) – podczas remontu wyczyszczono i ocynkowano wszystkie możliwe części, wszystkie zużyte części zostały wymienione na nowe, posiadam szeroką relację zdjęciową z remontu (była również udostępniana przez Sławka na grupach FB).
Remont objął (wszystkie części nowe):
- nowy, oryginalny, fabrycznie złożony shortblock silnika OEM Subaru STI 2.5 EJ257 Type RA (wzmocnione tłoki oraz wał) – nr katalogowy części 10103AD020. W tej wersji silnika tłoki mają wzmocnioną konstrukcję, m.in wzmocnione półki pod pierścieniami co ma zapobiegać pękaniu tłoków, co często zaobserwować można przy seryjnych fabrycznych tłokach w STI. Nowy shortblock zawiera fabrycznie nowe: blok silnika, komplet panewek głównych i korbowodowych, wzmocniony wał korbowy, tłoki z pierścieniami (wzmocnione), komplet korbowodów,
- komplet uszczelek silnika,
- uszczelka pod głowicą Fuji Racing,
- szpilki głowic ARP,
- planowanie głowic,
- pompa oleju JDM 12 mm z tłoczkiem Fuji Racing,
- termostat sportowy Fuji Racing (71 stopni),
- smok olejowy,
- zestaw rozrządu OEM, pasek rozrządu Dayco, ogranicznik paska rozrządu, zestaw śrub kół rozrządu,
- zestaw węży chłodnicy wody,
- świece zapłonowe,
- sprzęgło,
- górne mocowania amortyzatora,
- kolanko odmy, spływ oleju turbo, zbiornik wyrównawczy, uszczelki turbo (down/up-pipe), nakrętki turbo i układu wydechowego, przewód odmy, odma silnika, łożysko oporowe OEM, uszczelki zaworów zmiennych faz rozrządu, korek oleju,
- wszystkie płyny (oleje Millers lub Motul) oraz filtry.
Dodatkowo ustawiona została zbieżność, zregenerowany został IC, umyta komora silnika oraz obszyta została kierownica.
Zakup wszystkich części udokumentowany F-VAT do wglądu – koszt wraz z robocizną, wymianami olejów przy dotarciu itd. zamknął się w 30+ tys. zł.
Silnik został przeze mnie dotarty zgodnie ze sztuką.
Uważam, że STI jest przygotowane do wieloletniej, bezawaryjnej eksploatacji – przy zakupie egzemplarzy bez remontu trzeba liczyć się z tego typu wydatkami oraz wyłączonym czasie użytkowania.
Sprzedaję wyłącznie z powodu zmian służbowych i dalszych dojazdów. Jestem elastyczny w zakresie terminu realizacji transakcji oraz harmonogramu płatności.
Sprzedaję samochód z dwoma kompletami opon - zimowe i letnie.
Wizualnie samochód posiada kilka wynikających z codziennej eksploatacji rys czy zadrapań oraz wgniotkę na klapie bagażnika. Są to wyłącznie drobne mankamenty do zrobienia.
Samochód do obejrzenia w Gdańsku.