OGÓLNIE
Na sprzedaż prywatny samochód Suzuki Grand Vitara. Rocznik 2004 (poliftowa wersja). Auto z silnikiem benzynowym 128 KM z instalacją gazową. Auto jest z polskiego salonu, obecnie jestem 3 właścicielem auta. Auto ma obecnie przebieg 188 600 km i ciągle rośnie.
Auto zakupiłem w listopadzie 2023 roku (172 600 km przebiegu), ze względu na miejsce zamieszkania. Potrzebowałem coś z napędem 4x4 i większym prześwitem. Auto prowadzi się dobrze i nigdy przez ten dystans nie zawiodło. Na co dzień wykorzystywane na dojazdy do pracy, a weekendy wyjazdy na żagle/w góry. Jeździłem nim z małą przyczepką (750 kg DMC) z katamaranem ważącym około 200 kg. Auto nigdy nie jeździło w terenie, jest to całkowicie wersja cywilna. Nie ma żadnych modyfikacji, może stanowić doskonały materiał na bazę samochodu offroadowego.
NAPĘDY
Auto ma sprawne napędy i reduktor. Oleje były sprawdzane przy wymianie rozrządu w kwietniu 2024 r. i wszystko jest w porządku. Napędy przeze mnie używane były w przypadku dojazdu do domu – odcinek około 500 metrów przez las. Manewry z przyczepką na terenach nieutwardzonych też dużo przyjemniej wykonuje się z włączonymi napędami.
SPALANIE
Dzięki instalacji gazowej auto jest w miarę oszczędne. Jednak trochę masy i napędy robią swoje. Najmniej jest w stanie spalić 10 litrów gazu. Jeżdżąc do pracy w granicach 60 - 80 km/h. W trasie przy większych prędkościach jest w stanie spalić od 11 do 16 litrów. Butla jest mała, ale jest w stanie ogarnąć dystans 330 km. Instalacja jest założona dawno, ale większość rzeczy zostało w niej wymienione, a butla została zalegalizowana, także jest spokój na lata. Średnie spalanie ponad 11 litrów.
SERWISY
15 listopada 2023 – zbieżność, naprawa hamulca ręcznego, serwis filtrowo – olejowy, olej w skrzyni biegów;
23 grudnia 2023 – regulacja instalacji gazowej, wymiana filtrów instalacji gazowej, wymiana wtrysków na Fenix, wymiana przewodów od gazu;
3 stycznia 2024 – montaż haka i wiązki elektrycznej, wymiana klocków hamulcowych, odpowietrznika, prowadnic zacisków hamulcowych w układzie hamulcowym przednim, montaż repertuarki zacisku z przodu, wymiana gum stabilizatorów w przedniej części zawieszenia;
27 lutego 2024 – uzupełnienie konserwacji ramy, spawanie i zabezpieczenie mocowań ramy, polerowanie reflektorów, naprawa progów (repertuarki);
26 kwietnia 2024 – wymiana rozrządu wraz z pompą wody, serwis filtrowo – olejowy, wymiana łożyska w prawym tylnym kole, wymiana popychaczy w zaworach hydraulicznych;
3 września 2024 – serwis filtrowo – olejowy, usunięcie zwarcia na światłach pozycyjnych tylnych;
4 października 2024 – wymiana cylinderka od przewodów hamulcowych z tyłu, naprawa gwintów drążka stabilizatora, pospawanie dwóch dziur w tłumiku;
Auto ponad to ma całą historię serwisową prowadzoną przez poprzednich właścicieli. Cała jest do wglądu. Nie ma problemu, żeby sprawdzić auto na stronie rządowej. Po rozmowie telefonicznej udostępniam datę pierwszej rejestracji.
WADY I MANKAMENTY
Kilka jest, ale są to mankamenty blacharsko – estetyczne. Poprzedni właściciel dbał i wszystkie odpryski od razu zabezpieczał. Tylny zderzak jest pęknięty w dwóch miejscach, przez co odstaje trochę od pierwotnego położenia. Nie jest jednak luźny. Plastiki są poobcierane – pewnie na parkingach przez poprzedniego właściciela. Ja niestety zrobiłem małą wgniotę na klapie bagażnika – dyszel od przyczepy mi uciekł. W miejscu przetarcia wykładziny pod dywanikiem kierowcy jest rdza. Nie ma jednak od spodu dziur i jest to jedyne miejsce. Na przetarciu z tyłu – tunel środkowy, wszystko jest zdrowe. Blacharz w trakcie rozmów mówił, że generalnie można powoli myśleć o ponownym całkowitym zabezpieczeniu podwozia. Więc jeśli ktoś chciałby mocno eksploatować samochód w terenie to należałoby o tym pomyśleć. Ponad to normalne ślady użytkowania – ryski i obtarcia – wszystko na zdjęciach. Jest pokrywa koła zapasowego wraz obejmą metalową. Pokrywa ma ułamany gwint, ale można spróbować to skleić/kupić używane lub pokrowiec. Osłona metalowa zdjęta, ponieważ mi się nie podobała. Na felgach stalowych jest rdza. Auto ma założony centralny zamek z pilota, jednak przyciski na pilocie się zniszczyły. Da się korzystać, ale obudowa do zmiany albo cała centralka od pilota.
OPŁATY I OPONY
Auto ma opłacone OC do końca marca 2025. Przegląd do września 2025 r. Opony całoroczne, stan jak na zdjęciach.
WYPOSAŻENIE
Auto posiada pełną elektrykę – szyby przednie, tylne, lusterka, grzane siedzenia kierowcy i pasażera, lusterka podgrzewane. Klimatyzacja jest i działa. Radio oryginalne jak z fabryki – sprawne. Zarówno odbiornik radiowy jak i CD. Centralny zamek też sprawny. Hak holowniczy wraz z wiązką elektryczną też działają jak należy.
POWÓD SPRZEDAŻY
To jednak auto nie dla mnie. Potrzebuję czegoś większego i bardziej dynamicznego, szczególnie w trasie.
Auto można zobaczyć w Pabianicach/okolicach Lutomierska, po godzinie 16:00. Można dzwonić i pisać, jak nie odpowiem to na pewno się odezwę. Dla zainteresowany mogę przesłać galerię zdjęć samochodu - ponad 60 zdjęć. Zdjęcia podwozia z początku października, reszta z lipca. Auto nie było specjalnie myte czy polerowane przed zdjęciami także widać mankamenty. Środek solidnie odkurzony.
Zapraszam do kontaktu :)