Naprodukowałem się z tym opisem, więc zaznaczę jasno na wstępie kilka rzeczy
1. CENA NIE JEST DO NEGOCJACJI - Mam czym jeździć, stoi pod dachem w suchym, czasem go przepale w trasie
2. JAZDA TESTOWA TYLKO PO OTRZYMANIU ZALICZKI - Dostanę 2 tysiące w gotówce do ręki to możesz sobie pojeździć, nie kupisz to Ci oddam. Sprzedaje na co dzień motocykle i już cuda widziałem
3. Jeżeli masz daleko, możemy do siebie zadzwonić na Video i postaram się pokazać wszystkie wady auta
W GRE WCHODZI WYMIANA NA MOTOCYKL
Przegląd do 09.09.2025 (HAK WBITY W DOWÓD)
OC do 16.06.2025
CZY AUTO JEST SPROWADZONE?
Kupiłem od mojego przyjaciela, zaś ten kilka lat wcześniej kupił go od swojego pracodawcy, który jeszcze pare lat wcześniej sprowadził ten model dla swojej żony z Niemiec. A sprzedaje ponieważ kupiłem Mazdę CX-3, z racji że miała lepszy prześwit do ciągania przyczepy i napęd AWD :)
JAK KORZYSTAŁEM Z TEGO SAMOCHODU?
Mam narzeczoną w Szczecinie, mieszkam w Jeleniej Górze, więc praktycznie co tydzień/dwa jeździłem tym samochodem 800km w obie strony drogą S3 i tak natłukłem trochę kilometrów. Poza tym byłem tym autem kilkukrotnie w Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Toruniu, dwa razy w Chorwacji i kilka razy w Berlinie. Sprzedaje motocykle i woziłem tym autem na przyczepie motocykle do klientów na terenie całego dolnego śląska. Przeglądy robię zawsze co 10 000 km, w serwisie DRIVE w Dziwiszowie, serwisujemy się u nich od lat i mam do nich zaufanie. Samochód ma zalane preparaty regenerujące od firmy CERAMIZER do silnika oraz skrzyni biegów. Zalewany był olej MOTUL 8100 X-CLEAN
CZY SPRZĘT JEST AWARYJNY, CZY MA USTERKI?
Samochód nigdy nie zawiódł mnie ani poprzedniego właściciela, nie stanął mi trasie ani w mieście, nie wydarzyło się nic co mogłoby zepsuć moje zaufanie do tego sprzętu. ALE!
1. Wyciek z odmy - W silniku znajduje się prawie 6,5 l oleju i samochód nigdy nie brał oleju "w sposób zauważalny na bagnecie". Jest drobny wyciek z odmy, wartość bliska 50ml na 10 tys. km więc na bagnecie tego się nie da zauważyć
2. Kopcenie z silnika - około 5 tys. km temu wtryskiwacze zostały wysłane do sprawdzenia i są w dobrym stanie, turbina jest czysta i sprawna, a uszczelka pod głowicą cała i nie wymaga na ten moment uwagi, auto nie bierze oleju, więc dlaczego kopci? Tego nie wiem, ale kopci już tak od kilku lat, bo poprzedni właściciel też szukał przyczyny. Po zalaniu dodatku do paliwa od Liqud Molly kopcenie znika. 1L starcza na około 6-7 tankowań.
3. Piszczące klocki - Klocki i tarcze zmieniałem też około 5 tys. km temu, są założone nowe (chyba) TRW, musiałem je źle dotrzeć bo czasem strasznie piszczą
4. Kontrolki ABS/VCS - Wymieniałem czujniki w tylnych kołach, przednie nie mają problemów, w zimę zamarzła mi linka ręcznego, po jej odmrożeniu zapaliły się kontrolki ABS i VCS, po zmianie linki czasem się zapalą i wyłączą możliwość korzystania z tempomatu, ponowne uruchomienie załatwia temat
CO Z ELEMENTRÓW EKSLPOATACYJNYCH ZOSTAŁO WYMIENIONE?
- Przednie Tarcze
- Wszystkie klocki
- Nowe opony 23r letnie i zimowe
- Wszystkie sworznie i tuleje wahaczy
- Końcówki drążków kierowniczych
- Chłodnica
- Wszystkie filtry: Kabinowy, Powietrza, Paliwa, Oleju 5 tys km temu
- Linki hamulca ręcznego
- Wszystkie żarówki (brzmi śmieszne ale ta jeb... ksenonowa kosztuje 320 zł za sztukę)
- Czujniki ABS w tylnych kołach
- Akumulator w zeszłym roku na Yuasa
- Wycieraczki
- Spryskiwacze
- Więcej grzechów nie pamiętam
WYPOSAŻENIE POJAZDU:
- Tempomat
- Światła Ksenon
- Światła automatyczne (ale po Niemiecku, w dzień trzeba włączyć ręcznie)
- Zimowy komplet na felgach stalowych z kołpakami i genialne opony Bridgestone Blizzak, moim zdaniem najlepsze na rynku z roku 2023
- Letni komplet na felgach aluminiowych z oponami Khumo Souls, które mi się bardzo dobrze sprawdziły z roku 2023
- Elektrycznie otwierane szyby
- Automatyczna Klimatyzacja
- Radio niestety na transmiter który dorzucam
- koło zapasowe i lewarek
- Zimowe wycieraczki wodoodporne, dywaniki gdzieś posiałem podczas przeprowadzki
- Regulowane oraz składane tylne fotele
ZALETY AUTA:
- Stosunkowo dobrze wyciszone wnętrze
- Atrakcyjne spalanie w trasie (6.0 l/100km przy 120km/h) (6.5 l/100km przy 140km/h)
- Duży zasięg! Zbiornik 55L pozwala na zrobienie trasy Szczecin-Jelenia Góra na jednym zbiorniku, czy na jednym baku do Chorwacji.
- Genialnie się prowadzi na autostradzie i na zakrętach, niskie i sztywne zawieszenie zapewnia że auto jest przyklejone do asfaltu
- żwawy i mocny silnik. Niby tylko 126km ale ten diesel pozwala na fajną dynamiczną jazdę, nawet zapakowany po czubek walizkami z 4 osobami na pokładzie
- Świetnie się prowadzi w warunkach zimowych, nigdy nie wpadł mi w poślizg ani, nigdzie nie utknąłem za sprawą wagi silnika, 2-litrowy piec na przedniej osi bardzo dobrze go dociąża
- Bardzo pojemne wnętrze jak na taką budę, przewiozłem nim nawet lodówkę
WADY AUTA:
- Jest już trochę zużyte co widać po dźwigni zmiany biegów oraz dźwigni ręcznego
- Średnie oświetlenie, mimo że mam nowe mocniejsze żarówki ksenonowe to nie jestem usatysfakcjonowany widocznością w nocy
- Niski prześwit, w moim przypadku to zadecydowało o sprzedaży, ponieważ mam dość wysoką przyczepę
- Powoli pojawia się rdza, jak z resztą w każdej Toyocie, nie jest źle jak na ten rocznik.
- PORYSOWANE I POOBIJANE - Ma kilka wgniotek, rys i odprysków. Starałem się to ująć na zdjęciach. Mi to nie przeszkadzało bo to był samochód w trasy i nie miałem zamiaru przejmować się jak mi ktoś go przerysuje na parkingu.
- MAŁY ODPRYSK NA PRZEDNIEJ SZYBIE - to jest moja głupota, bo miałem wykupione AC krótkoterminowe na wyjazd do Chorwacji i to się stało na powrocie i nie zdążyłem tego zgłosić w terminie... ALE! Nie przecieka, nie paruje i nie powiększa się, a czy ja wiem czy po wymianie przedniej szyby by nie było problemów? Od września tamtego roku nie odczułem obecności tego odprysku więc lepiej go nie ruszać
Auto można obejrzeć codziennie w moim miejscu pracy: