Auto wyprodukowane w 2009, ale zakupione dopiero w marcu 2010 w salonie Toyoty w Warszawie.
W listopadzie 2024 urodziło mi się trzecie dziecko i Avensis stała się za mała, żeby pomieścić trzy foteliki do jazdy tyłem na tylnej kanapie. Czas przekazać ją w kolejne dobre ręce.
Formalnie jestem trzecim właścicielem, aczkolwiek auto pozostaje w "rodzinie" od nowości. Pierwszym właścicielem był tata mojego przyjaciela, później auto zostało przepisane na jego syna (mojego przyjaciela), a w 2022 zakupiłem je ja. Nie istnieją więc żadne nieznane przygody auta, które mógłby zataić poprzedni właściciel - cała historia jest jawna, co było dla mnie istotnym argumentem, gdy decydowałem się na zakup w 2022 roku.
Jak na swoje lata, auto ma względnie niewielki przebieg - 147 tys. km. Średnio mniej niż 10 tys. km na rok. Sam przejechałem tylko 20 tys. w niecałe trzy lata - auto służyło mi głównie do jazdy po mieście i sporadycznych wypadów na urlop z dziećmi.
Auto było regularnie serwisowane w ASO do 2017 roku. Później serwis wykonywał mechanik z ASO, ale w swoim prywatnym warsztacie. Oprócz standardowych wymian serwisowych wynikających ze zwykłej eskploatacji, nic nigdy nie zawodziło i nie musiało być naprawiane.
To idealny samochód dla osób, które cenią sobie niezawodność i nie lubią zbyt często kontaktować się z mechanikiem. Dodatkową zaletą jest rozrząd na łańcuchu, który nie wymaga wymiany jak pasek rozrządu co 90-150 tys. km, a może posłużyć nawet 300-400 tys. km, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.
Auto jest w 100% bezwypadkowe, ale miało też swoje przygody. Lewe przednie drzwi zostały zarysowane kluczem lub innym przedmiotem przez nieznanego sprawce, któremu najprawdopodobniej przeszkadzał zaparkowany przy ulicy samochód - rysa została zaprawiona lakierem, a lakier wypolerowany. Z daleka jest niewidoczna, ale jeśli się dobrze przyjrzymy, to nadal ją widać z bliska. Pozbycie się rysy w całości wymagałoby malowania całego boku auta lub wymiany drzwi, co wydało mi się nieuzasadnionym kosztem.
Mimo wszystko, auto prezentuje się znakomiecie, szczególnie z uwagi na piękny fioletowy kolor, co widać na zdjęciach.
Ostatnie wymiany serwisowe:
- wymiana oleju i filtra oleju - sierpień 2024
- wymiana filtra kabiny i filtra powietrza - luty 2023
- wymiana klocków i tarcz hamulcowych - luty 2022
- wymiana akumulatora - luty 2022
- wymiana opon na opony wielosezonowe Nokian Weatherproof - luty 2021
Badanie techniczne ważne do 01.02.2026
Polisa OC ważna do 20.11.2025
W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego lub przez wiadomości w serwisie Otomoto. Auto stoi w garażu podziemnym w Warszawie, w Wawrze i czeka na zainteresowanych kupnem. Nie ma też problemu ze sprawdzeniem stanu technicznego auta w dowolnym serwisie w pobliżu.