To auto to "rajdowe dziedzictwo" stworzone przez mistrzów, pierwszy samochód rajdowy Toyoty, który pozwolił tej marce na trwale wejść w świat rajdów WRC i je wygrać w 1989r. Kulminacją tych zwycięstw była wygrana Carlosa Seniza w mistrzostwach kierowców WRC w 1990r. To nietuzinkowe auto dla nietuzinkowych ludzi "Made in Japan"- ten model pozostaje do dziś rajdową ikoną Toyoty, która zapisała na swoim koncie najwięcej sukcesów- 16 zwycięstw WRC, 3 tytuły mistrzowskie kierowców WRC i 2 tytuły mistrzowskie producentów. Informacje te znajdują się na oficjalnej stronie Toyoty w Polsce. Warto wspomnieć też o polskim akcencie tym autem jeździł też Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.
W aucie siedzi się nisko, sportowo a zarazem bardzo wygodnie. Zamontowany silnik dwu litrowy wolnossący bez żadnych wspomagaczy po prostu czysta poezja jak się wkręca na obroty, auto bardzo dobrze przyspiesza już od najmniejszych obrotów zadawalając się niewielkim zużyciem paliwa.
Auto ma 2 poduszki powietrzne, fotele dobrze trzymają na boki. Auto stanowi doskonałą bazę do ew. tuningu np. oklejenia auta w barwy "Castrol", "Repsol", "Pirelli", można dołożyć białe lampy "Hella" czy białe felgi i wystylizować ją na rajdówkę-polecę firmę, która specjalizuje się w tego rodzaju stylizacji- zdjęcie w załączeniu. Ja nie zdecydowałem się na ten krok pn. chciałem mieć auto w 100 % oryginalne tak, aby samochód można było już zrejestrować ew. jako zabytek.
W samochodzie można podnieść moc do 350 KM. W aucie zrobiono przegląd olejowy i wymianę filtrów, nowy akumulator, nowe świece japońskiej marki "Denso".
Przegląd techniczny, ubezpieczenie, przegląd olejowy do marca 2026 ( lub przy przebiegu + 10.000km) także tylko jeździć.
Na auto wystawiam fakturę VAT, kupujący zwolniony z 2% podatku PCC.
Auto kupione od pasjonata ze Szwajcarii, który sprzedał je ze względu na wiek - swój wiek a nie wiek samochodu. Samochód kupiony i serwisowany w autoryzowanym salonie Toyoty.
W Szwajcarii jest bardzo dobry stan dróg, których nie posypuje się solą- co przekłada się na mniejsze zużycie zawieszenia i brak korozji. Obowiązuje bardzo restrykcyjne badanie techniczne tzw. MFK. Wystarczy, że np. auto ma niesprawną jedną żarówkę od oświetlenia tablicy rejestracyjnej - taki samochód nie przechodzi badania technicznego.
Auto idealnie nadaje się jako "wystawowe/ ekspozycyjne" dla autoryzowanego dealera/serwisu Toyoty pn. jest zachowane w 100% w oryginale i nie ma grama rdzy.
Nie musisz kupować może je spłacić po 2222 PLN miesięcznie ( brutto).
Do auta dodaję etui, brelok, ramki z logo Toyota wraz ze wszystkimi dokumentami.