Toyota Hilux Revo DLX, 2.4TD, skrzynia manualna,
2018.03 produkcja, 2018.08 rejestracja, 2018.11 pierwsza jazda. Aktualny przebieg 230000 km.
Intensywnie użytkowany na dalekich wyprawach, jeszcze intensywniej regularnie naprawiany (w miarę potrzeb), równie intensywnie zmodyfikowany.
Z uwagi na fakt, że auto służyło do prowadzenia grup na wyprawach a jednocześnie było naszym domem, musiało być jak najbardziej niezawodne stąd na serwisie, w tym "zapobiegawczym" nigdy nie było oszczędności. Większość zamontowanych akcesoriów jest znanych renomowanych firm.
Historia:
Auto kupione jako nowe w salonie w 2018, od razu pojechało na pełne (ale nie ostateczne) modyfikacje do firmy RAYO Offroad Centrum we Wrocławiu. Większość zmian zrobionych wtedy okazała się niezawodna i funkcjonalna przez całe 6 lat użytkowania.
Nowe auto zostało od razu zakonserwowane (rama wew/zew) a kabina została dodatkowo wygłuszona (sufit i tylna ściana).
Modyfikacje i wyposażenie:
- tylny zderzak stalowy ARB
- progi metalowe Fabryka4x4
- australijskie poszerzenia nadkoli EGR
- bak powiększony ARB 147 litrów
- snorkel Safari
- lift zawieszenia 2'' (resory Pedders +600kg, amortyzatory i przednie sprężyny OME BP-51 - z dodatkowymi zasobnikami, regulowane na odbiciu i dobiciu)
- wzmocnione sprzęgło Extreme Outback (30000 km)
- komplet osłon aluminiowych podwozia
- dodatkowy filtr paliwa z seperatorem wody
- schowek w tylnej klapie + zestaw pomagający opuszczać/podnosić klapę, dodatkowe uszczelnienie klapy
- conopy Alu-Cab + indywidualne oświetlenie wewnętrzne zabudowy (wiele lampek + wyłączniki krańcowe na wszystkich "klapach", dodatkowe punkty mocowania bagażu w wolnej przestrzeni
- zabudowa Front Runner (szuflada na 6 skrzyń Wolf) na dole
- indywidualna zabudowa na górze - 4 skrzynie Wolf jako "szafa" na sliderze z prawej strony zabudowy
- pawlacz - półka na 2 krzesła FrontRunner (krzesła wraz z pokrowcami oddaję wraz z samochodem)
- największy model lodówki kompresorowej Engel (80l) na sliderze uchylnym Alucab
- indywidualna zabudowa typu gullwing z lewej strony zabudowy
- 4 dodatkowe sakwy z klapach conopy (wewnątrz)
- zabudowany zbiornik na wodę FrontRunner 52l
- instalacja wodna - wlew w nadkolu, pompka z czujnikiem ciśnieniowym Fiamma, bojler 10l 12V Elgena (gorąca woda), mieszacz, podłaczenie prysznicowe Reich
- instalacja gazowa - butla gazowa camperowa 12l zamontowana pod podłogą "wanny", tankowana z przyłącza LPG, szybkozłącze Truma w zabudowie, elektrozawór odcinający, kuchenka Cadac
- instalacja elektryczna: akumulator "hotelowy" AMG 200Ah (oczywiście już nie pierwotny, aktualny ma 2 lata). Zabezpieczenie Victron przed rozładowaniem aku hotelowego poniżej... V (wartość regulowana). Przetwornica VOLT pełny sinus 3000W, sterownik MPPT Victron 15A do panelu solarnego. Zbudowana od podstaw "rozdzielnia", wszystkie dodatkowe instalacje nie łączą się z oryginalną, każde urządzenie ma osobne zabezpieczenia itd.
- seperator akumulatorów Tmax z wyświetlaczem
- instalacja 230V została rozprowadzona po samochodzie (1 gniazdo z przodu przy pasażerze, jedno z tyłu na podłokietniku, 2 w namiocie dachowym, jedno z tyłu na zabudowie)
- w aucie dodano 5 podwójnych gniazd USB QC
- kamera cofania i wyświetlacz w lusterku
- konsola sufitowa African Outback
- CB radio President + antena President WA-27 (200cm) + instalacja pod drugą antenę na dachu
- światła robocze LED lewe/prawe/tył
- panel dachowy LED 100cm
- wyciągarka Superwinch Talon 12500 lbs (lina syntetyczna w otulinie) + płyta pod wyciągarkę, przekaźnik przeniesiony do komory silnika
- felgi czarne stalowe Dotz Dakar odsadzone 30mm na zewnątrz od oryginału
- aktualnie opony Radar Renegate RT+ 265/70r17, bieżnik 9mm
- "webasto" suche Autoterm AIR 2D z wyprowadzeniem pod nawiew do namiotu dachowego. Sterownik ogrzewania zainstalowany w namiocie dachowym
- belki dachowe Alu-Cab
- namiot iKamper SkyCamp 3.0 + oświetlenie + gniazda USB i 230V (namiot ma półtora roku)
- roleta 270 Alu-cab bathwing 260cm + indywidualne oświetlenie pod roletą
- stolik Alu-Cab montowany pod namiotem dachowym
- schowek na trapy (rozmiar pod trapy ARB)
- w komplecie prócz w/w stolika i krzeseł FR, 10 skrzyń Wolf, kuchenki, dodaję szpadel, siekierę i karczownik Fiscars (zamontowane na zabudowie).
Wszystkie zużywające się elementy były na bieżąco wymieniane.
30000 km temu zamontowano nowe wzmocnione sprzęgło, nowe tylne półosie, łożyska kół, uszczelnienia a amortyzatory dostały nowe gumy (tył) i uniballe (przód).
Po przyjeździe z ostatniej trasy zostały zrobiony dokładny przegląd, wymienione filtry i olej silnika. I przednia szyba.
Brak wycieków, stuków, luzów. Wnętrze zadbane (poza naturalnym zużyciem), czyste. Uszczelki w stanie idealnym.
Auto ma rysy, trochę drobnych wgniotek, nalot rdzy w miejscach, gdzie zdarła się konserwacja (to już ponad 6 lat). Wszystkie elementy noszą ślady użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Skorupa namiotu jest porysowana.
Plusy auta:
- niezawodna prosta baza (wersja DLX nie posiada kamer, czujników, samopoziomujących świateł, lakierowanych zderzaczków, chromów i innych nieprzydatnych na wyprawach zbędności)
- gotowe do jazdy, przygotowane bardziej niż wyprawowy standard, wszystkomające (brakuje kompresora, który - a jakże - był, ale zdemontowałem :)).
- auto budowane było "dla siebie" w oparciu o wieloletnie doświadczenie wyprawowe, nie ma niedoróbek ani prowizorek typu "coś jest w złym miejscu, niedostępne, nieprzemyślane, do uzupełnienia, do przeniesienia". To projekt kompletny w detalach.
Minusy auta:
- ciężar - puste auto waży prawie 3 tony a silnik nie grzeszy mocą, trzeba umieć jeździć
- stan wizualny większości elementów odbiega zdecydowanie od nowych - w końcu to używane auto
- na namiocie naklejony jest panel fotowoltaiczny ale nie działa, więc należy założyć, że go nie ma (jest przygotowana instalacja).