Posiadam na sprzedaż Toyotę Land Cruiser 120 - auto z polskiego salonu, serwisowane w Toyocie, garażowane i nie jeżdżone w "głębokim" terenie.
Samochód nabyłem 3 lata temu jako bazę pod tzw. overlanding, czyli podróżowanie po bezdrożach ze spaniem na dziko lub kempingach. Toyota nie jeździła w wymagającym terenie - nie przejeżdżała przez rzekę, czy nie topiła się w bagnie po klamki, gdyż nie taki sport był moim priorytetem. Za to chętnie pokonywała lekki teren, drogi szutrowe, kamieniste okolice rzek. Odbyłem nią dwie duże wyprawy do Serbii, Czarnogóry i Albanii w zeszłym roku oraz na Sardynię i wokół w tym roku. Poza tym trochę weekendowych wyjazdów na Mazury, Bałtyk, czy w góry.
Samochód sprawdza się idealnie zarówno w terenie, jak i na asfalcie - daje poczucie komfortu i bezpieczeństwa w każdych warunkach, ponieważ prowadzi się lekko, ma niezwykle wygodne skórzane siedzenia, które pomimo wielu lat użytkowania nie są popękane czy uszkodzone oraz posiada szereg funkcji terenowych, których brak w obecnych SUVach, takich jak:
- stały napęd 4x4,
- środkowy mechanizm różnicowy z blokadą z systemem Torsen, automatycznie dostosowującym rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi
- kontrolę trakcji z blokadą,
- mechanizm ułatwiający zjazd z dużych wzniesień,
- podnoszone i opuszczane pneumatycznie nadwozie (pneumatyka jest tylko do opuszczania i podnoszenia nadwozia i znajduje się w tylnej części nadwozia, nie służy do regulacji twardości zawieszenia)
- chip tuning (do 204KM)
Z wygód dostępne są jeszcze:
- podgrzewane elektrycznie sterowane w 8 pozycjach siedzenia z przodu,
- klimatyzacja automatyczna,
- kamera cofania,
- odsuwany elektrycznie szyberdach,
- podgrzewane i elektrycznie składane lusterka,
- hak holowniczy (max masa ciągniętej przyczepy 2800kg)
Oprócz modyfikacji umożliwiających komfortowy overlanding, chciałem także nadać Land Cruiserowi nieco terenowego charakteru, dlatego dokonałem następujących modyfikacji:
- Orurowanie (“kangur”) z grillem firmy Steeler (z homologacją – to ważne)
- Opony terenowe: Cooper Discoverer S/T Maxx na felgach aluminiowych 17” - 5szt. (są to opony całoroczne, sprawdzają się bardzo dobrze w jeździe po terenie, śniegu, deszczu, czy asfalcie)
- Platforma dachowa wykonana na zamówienie - stalowa, malowana proszkowo - świetna baza pod skrzynie, czy inny sprzęt na dachu
- Zabudowa z szufladami w bagażniku, wykonana na zamówienie w firmie Rock Off Road
- Miejsce do spania wewnątrz: po złożeniu tylnych foteli i zamontowaniu podłogi z paneli, stanowiących część ww. zabudowy, powstaje duże miejsce do spania - ok. 140x195cm, na którym często spaliśmy w konfiguracji 2+1 na specjalnie dobranym w tym celu materacu (opcja)
- Zabudowa z szufladami posiada specjalne miejsce na stolik turystyczny (w zestawie)
- Sztywna (stalowa) półka podsufitowa w bagażniku - przydaje się np. do przewożenia miękkich rzeczy - śpiwory, materac, maty, hamaki itd.
- Stalowa kratka na tylnych drzwiach do szybkiego sięgnięcia po drobiazgi (torba na zakupy, apteczka, rękawice, szmatka itd.) firmy Ex-Gear
- Kierownica, którą własnoręcznie obszyłem czarną skorą
- CB radio - niezbędne podczas podróży w dwa lub więcej samochodów
- Mata na deskę rozdzielczą, pochłaniająca bliki, które pojawiały się przy ostrym słońcu wpadającym przez przednią szybę
- Przyciemniane szyby z tyłu i w bagażniku
- Stacja multimedialna GMS 8912TQ NAVIX z pięknym wyświetlaczem QLED 10,1”, obsługa wszystkich multimediów (Radio, USB, Bluetooth, karta SD, pamięć wbudowana 32GB), zestawem głośnomówiącym, mapami Google, YouTube, Spotify, Netflix, Apple Car Play, Android Auto i modemem 3G, zapewniającym stała łączność z Internetem + 9 głośników we wnętrzu samochodu. To wyposażenie podlega negocjacji, ponieważ jest to świeży nabytek, który zastąpił znacznie uboższe radio Sony.
Samochód zbudowany jest na stalowej ramie, która jest tuż po konserwacji i nałożeniu 2 warstw (zabezpieczającej i antykorozyjnej). Ponadto auto w ostatnim roku przeszło szereg napraw, dających mu nowe życie, m.in.:
- Wymiana podzespołów wahaczy
- Wymiana tłumika środkowego i rury wydechowej
- Wymiana zawiasów tylnej klapy
- Wymiana oleju w przednim moście
- Wymiana czujnika ABS
- Wymiana kompresora zawieszenia pneumatycznego
- Wymiana drążków kierowniczych i odbojów z tyłu
- Wymiana amortyzatorów z tyłu
- Geometria zawieszenia
Na większość posiadam faktury VAT.
Przed zakupem samochodu zleciłem profesjonalne sprawdzenie całego auta przez eksperta, posiadam raport z tego przeglądu. Podczas mojej eksploatacji Toyoty nie wydarzyła się żadna stłuczka ani inna poważna awaria. Ze względu na przeznaczenie i wiek auta, lakier nosi miejscami ślady po krzakach.
Auto jest gotowe do drogi, nie wymaga wkładu finansowego. Ewentualne naprawy robiłem zawsze na bieżąco, nie szczędząc funduszy na naprawy, gdyż nie lubię niechcianych przygód w trasie. Ostatnio serwis zlecałem renomowanemu warsztatowi w Warszawie, zajmującemu się serwisem modyfikowanych Toyot (Landcruiser, Hilux).
Roleta, wyposażenie szuflad, półek itd. nie jest przedmiotem sprzedaży.
Samochód można obejrzeć na Żoliborzu, gdzie stoi na parkingu podziemnym. W weekendy zazwyczaj jadę nim na działkę, położoną w lasach pomiędzy Serockiem, a Wyszkowem, gdzie też oczywiści można auto obejrzeć, a także przejechać się w terenie i wspólnie wypić na tarasie kawę :-)
Zapraszam!
Nie wystawiam FV.