Do sprzedania komfortowa, niezawodna i bardzo przestronna Toyota z 2006r wyprodukowana w Japonii (w latach najwyższej jakości w motoryzacji). Jest to Japoński odpowiednik Previi wykonany w wyższym standardzie o czym świadczy m.in. dedykowany przez Toyotę przedni znaczek.
Jestem pierwszym właścicielem auta w Europie.
- 2019r. lipiec - zakupiłem auto - import z Japonii do Anglii - przebieg 120 000km (podwozie auta jak nowe/zero rdzy)
- 2020r. listopad-przyjechałem autem do Polski
- 2021r. marzec - zarejestrowałem auto w Polsce
Silnik pracuje cichutko bez zarzutu, skrzynia auto o 7 przełożeniach z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów działa płynnie i komfortowo jednak gdy potrzebujemy żwawo przyspieszyć np. na autostradzie, skrzynia redukuje bez namysłu, a prędkość szybko rośnie.
Technicznie auto sprawne w 100%-wszystko działa, hamulce jak i zawieszenie w bardzo dobrym stanie.
Autem przejechałem niespełna 90 000km w 90% był to przebieg autostradowy
Auto bezwypadkowe, oryginalny lakier na całym nadwoziu, na masce widoczne odpryski lakieru do 1mm powstałe podczas użytkowania autostradowego. Na dolnej, ciemnej "dokładce" przedniego zderzaka są zarysowania, powstałe podczas parkowania, lakier na tylnym zderzaku był korygowany.
Wersja AERAS - posiada oryginalny pakiet aerodynamiczny Toyoty obniżający opory powietrza.
Wnętrze:
- Tapicerka welurowa w stanie idealnym (bardzo komfortowa, przyjemna w dotyku "oddychająca" - nie gorąca w lecie i nie zimna zimą- o wiele przyjemniejsza niż skóra :)
- Deska rozdzielcza, plastiki, podsufitka jak nowe
- Ekran przedni dotykowy 7 calowy, NHDN W56 HDD - oryginalny Toyoty z twardym dyskiem i ogromem muzyki +DVD+SD
- Ekran tylny opuszczany 9 calowy + pilot do sterowania dla pasażerów
- Zegary centralne oddalone od kierowcy bardzo czytelne, ściemniane automatycznie po wjechaniu np. w tunel
- Nie palone w aucie
- Skóra na kierownicy przytarta na godz. 9 i 3
- Dwa kluczyki
- Tylne drzwi otwierane elektrycznie / również z pilota + dociąg drzwi elektryczny w trybie ręcznym
Co nowego w aucie:
- Reflektory wypolerowane i polakierowane w specjalistycznym zakładzie z nowymi odbłyśnikami, przestawione na ruch prawostronny
- Przednie hamulce
- Irydowe świece zapłonowe
- Akumulator
- Wycieraczki
- Przednie opony zimowe po kilku tysiącach kilometrów
- Tylne opony letnie po kilku tysiącach kilometrów
Auto serwisowane regularnie, przez 90 000km które przejechałem Toyota nigdy nie stanęła na trasie, zawsze dowiozła do celu :)
Co roku przed zimą wszystkie uszczelki zabezpieczane były preparatem silikonowym.
Japoński NR VIN jest 12 cyfrowy (jak na zdjęciu) - adnotacja widnieje w polskim dowodzie rejestracyjnym
Auto w ciągłej eksploatacji, wszystko działa bez zarzutu, silnik nigdy nie jeździł na gazie.
Do niedawna planowałem trzymać auto na zabytek, gdyż ma wiele zalet, którymi przewyższa niejedno nowoczesne auto.
Niestety kupno domu i niespodziewane wydatki, każą odłożyć mi plany motoryzacyjne na późniejsze lata.
Użytkowanie auta RHD w ruchu prawostronnym - osobiście w ogóle mi to nie przeszkadza, gdyż jeżdżę spokojnie i nie potrzebuję wyprzedzać aut na jednojezdniowych drogach. Na autostradach i drogach ekspresowych RHD nie stanowi żadnego utrudnienia w prowadzeniu, wręcz jest ciekawą odmianą.
Toyota z lat produkcji słynących z najwyższej jakości - szczególnie auta z rynku Japońskiego
W zasadzie nie miałem potrzeby szukania części do tego modelu, gdyż wszystko działa niezawodnie, jednak w razie potrzeby wiele europejskich modeli Toyoty/Lexusa zbudowana jest na bliźniaczych podzespołach wiec części są ogólnodostępne.
Do auta dołożę zapasowe filtry do silnika i dwie szt. opon letnich Bridgestone Turanza.
**Auto warte swojej ceny, za niepoważne oferty z góry dziękuję - szkoda naszego czasu**
Do połowy listopada jestem do dyspozycji zainteresowanych w zasadzie 7 dni w tygodniu, auto do obejrzenia w Bielsku-Białej.
Dla zainteresowanych, wypisałem poniżej informacje dodatkowe.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Główne zalety auta:
- Komfort podróżowania w ciszy
- Super wygodne fotele - szczególnie kapitańskie z podparciem nóg
- Przyjemne w dotyku i ciepłe w wyglądzie wnętrze
- Przestronność wnętrza - większa niż np. w Audi Q7
- Jest to wersja bez zabudowy centralnej wiec w razie potrzeby można przewieźć 3m przedmioty wewnątrz auta oraz pasażerowie mogą zamieniać się miejscami na postoju bez konieczności wychodzenia z auta np. w deszczowy dzień
- Owiewki okien chroniące przed deszczem, gdy szyby są uchylone na postoju/podczas jazdy
- Duże zewnętrzne lusterka, zapewniające dobrą widoczność w każdych warunkach
- Duże okna zapewniają przyjemne poczucie przestronności i wyraźnie umilają podróżowanie-turystyka z tym autem to frajda
- Niezawodność
Dla ciekawskich:
- Auto zaprojektowane do komfortowego przewozu pasażerów z wyższymi prędkościami
- Jest to wersja AERAS co oznacza bardzo niskie jak na owe czasy opory powietrza, inżynierowie uzyskali Cx=0.3 co i na dzisiejsze czasy jest całkiem dobrym wynikiem
- Estima otrzymała dedykowany przedni znaczek co w filozofii Toyoty oznaczało wykonanie w wyższym standardzie, dedykowany znaczek otrzymała również m.in. Toyota Century - auto dla głowy państwa.