TOYOTA TACOMA TRD PRO 4x4 offroad automat
Pojazd bezwypadkowy!!!
2016 r, poliftowy, nowszy model ( produkowany od 2016 wzwyż)
silnik 3.5 ( UWAGA!!! z jakiegoś powodu, w opcji silnik nie można wpisać takiej pojemności jak jest, czyli 3.5 tylko system otomoto generuje stosowany w poprzedniej generacji, czyli : 4.0 !!!)
Został poddany wielu, ciekawym i praktycznym modyfikacjom, w bardzo dużym zakresie przebudowany / przygotowany "wyprawowo", sprawdzi się w niemalże każdym, trudnym terenie
Samochód został przywieziony przez pierwszego właściciela z USA na mienie przesiedleńcze w 2020. Wspominam o tym, z uwagi na fakt, że pierwszy właściciel był w jego posiadaniu od nowości, został zakupiony od dealera w USA . (nie był rozbity, nie był zalany, bez kolizji czy wpadku) i taki był główny warunek wyboru pojazdu jako baza przed przebudową
Głównym celem modyfikacji / przebudowy było, aby pojazd sprawdził się w warunkach łowieckich, terenowych czy na wyprawach rodzinnych
z najważniejszych modyfikacji :
1. Pełne , wzmacniane , zawieszenie Ironman dedykowane do modelu
2. 4x felgi FUEL 17x9 ET1 / nowy komplet opon 32" Yokohama Geolander ( założone mniejsze, mniej terenowe z uwagi na charakter użytkowania w ostatnim roku)
3. Pneumatyczne poduszki zawieszenia 1,5 T , z kompresorem i manometrami wbudowanymi w boczek paki ( kompresor wykorzystywany również do prysznica)
4. 100 litrowy zbiornik na wodę do prysznica . Woda jest ciepła, ponieważ przechodzi przez nagrzewnicę a później dopiero do słuchawki prysznicowej , którą podczepia się po prawej stronie samochodu. Wewnątrz zbiornika zostały porobione ścianki albo woda nie przemieszczała się za szybko , z boku na bok, na zakrętach . Ustawianie temperatury wody w podłokietniku .
Fakt wpięcia w nagrzewnicę powoduje / może być przydatne dla lepszego chłodzenia silnika w gorących warunkach zewnętrznych przy extremalnym uztkowaniu.
5. Dwie wyciągarki, pierwsza w przednim i druga, w tylnym zderzaku . Osobne bezpieczniki / heble .
6. Zderzak przedni przebudowany pod wyciągarki, zamontowany dual Led do jazdy dziennej oraz reflektor dalekosiężny
7. Zderzak tylny, zbudowany na zamówienie, zastosowano na nim uchylne wysięgniki, jeden na koło zapasowe i drugi na kanistry / turystyczną butlę z gazem. Ponadto posiadają wewnątrz uchylne półki, które po rozłożeniu mogą być wykorzystywane jako szybko dostępny stolik. Ponadto wbudowane światło Led
8. bagażnik dachowy, na którym można umieścić akcesoria turystyczne, skrzynie, koło zapasowe lub mały namiot. Dodatkowo umiejscowiono w nim lead bar czołowy, który został świetnie wkomponowany tak aby zredukować nieprzyjemny efekt szumu przy większej prędkości
9. osłony całości podwozia, zrobione na zamówienie i pod wymiar pojazdu w firmie MP4x4 ( dokładnie tak samo jak punkty 6, 7, 8 i 10 a efekty tych prac widoczne są firmowych stronach, w zakładkach produkty / akcesoria offroad)
10. Stelaż pod namiot + zabudowa paki
11. IBS - system dwuakumulatorowy
12. 4 kamery, na bagażniku dachowym , dające obraz 360 wokół samochodu (albo w terenie , żeby nie wysiadać z auta albo na campie, dla bezpieczeństwa ) plus dodatkowo jest to podłączone pod dedykowany centralny monitor, zamontowany na desce, kompatybilny z telefonem, mapy itp
13. Boczne panele z quick fist pod akcesoria, ja wykorzystałem na łopatę i siekierę , z drugiej strony trapy
14. Custom lakier, gruby, pancerny i ciężki do zarysowania, ze zmianą koloru ( fabrycznie pojazd był ciemno szary, zdjęcia wcześniej , przed przebudową do wglądu )
15. z uwagi na średnio wygodne przednie fotele fabryczne Toyoty, zostały zmienione na fotele od Range Rover Evogue, skóra łączona z alcantara, dodatkowo tylne zostały obszyte w tym samym stylu.
16. CB radio
17. snorkel SNAKE 4x4 dedykowany do modelu
18. progi stalowe custom
19. LPG MAESTRO ( custom firm BRC / Prince) dedykowany do tego silnika z dwoma, zsynchronizowanymi zbiornikami ( jeden na pace 110L, drugi w miejscu koła zapasowego 56L ). Średnie zużycie gazu LPG 14 do 16 L / 100 km zależnie "od nogi" i charakteru wykorzystania pojazdu
koszt przebudowy / modyfikacji przekroczył grubo 120 000 zł, oraz kilka miesięcy gromadzenia, montażu wszystkich wymienionych podzespołów. Zatem jest to gratka dla kogoś, kto nie chce poświęcać takiej ilości środków czy czasu, chce kupić juz przygotowany pojazd.
Na pace, oprócz zbiornika LPG i wody, umieszczony jest drugi akumulator systemu IBS ).
Pojazd do obejrzenia Grudziądz i bliskie okolice, sporadycznie wpadam Chojnice , Trójmiasto, Bydgoszcz / Toruń