Dzieci rosną i niestety musimy rozstać się z naszą Cali :(. Fajnie, gdyby znalazła przyjazny dom (chociaż sama jest też domem) i dostarczyła innej rodzinie tylu wspomnień co nam.
Auto jest wyjątkowe, bo jest to wersja pięcioosobowa!!! Idealne na w wyjazdy weekendowe i jak i kilkutygodniowe podróże. Sprawdziliśmy je w warunkach od Morza Śródziemnego do przylądka północnego i nigdy nas nie zawiodło. Łącznie przejechaliśmy nim 27331 km. Użytkowany tylko prywatnie, nigdy nie był wypożyczany (co zresztą widać po małym przebiegu).
Auto było standardowo serwisowane w Poznaniu i Berlinie (serwis w Poczdamie możemy gorąco polecić - potrafili nawet przy okazji serwisu przykleić dodatkowe naklejki informacyjne od producenta, nigdy nie dyskutowali, że trzeba coś wymienić – stąd auto ma np. nowego kota). Przygotowaliśmy je w pełni do sezonu, który w tym roku akurat mieliśmy krótki (bo wyjechaliśmy na majówkę), obecnie auto będzie przygotowywane do zimy.
Design Grand Californi jest chyba obecnie najlepszy na rynku (chyba że ktoś woli wnętrza w stylu mebli Bodzio – to o gustach dyskutować nie będziemy). Od zewnątrz oferowane auto jest w najładniejszej wersji malowania. Dodatkowo wyposażyliśmy nasze auto w dywaniki welurowe robione na wymiar na całe auto, dużo przyjemniejsze niż zimne gumy, łatwe w utrzymaniu czystości, można je prać, łatwe do wyjęcia.
- dorzucamy mały odkurzacz na gniazdko zapalniczki który doskonale się nam sprawdzał
HOMOLOGACJA 5 osobowa, a co się z tym wiąże:
- dodatkowy fotel z możliwością wypięcia
- dodatkowe łózko na przednie fotele
VW Crafter na którym zbudowane jest auto posiada:
- wielofunkcyjną kierownicę, umożliwiająca obsługę radia i telefonu komórkowego
- ogrzewanie fotela lewego i prawego w kabinie kierowcy z niezależną regulacją
- boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne dla kierowcy i pasażera (w pierwszym rzędzie siedzeń)
- utomatyczną skrzynię biegów (nawet w Camper Vanach nadal rzadko spotykana)
- Front Assist z funkcją City Emergency Braking, monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu dla ACC (6K3)
- Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu oraz Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu z Rear Traffic Alert
- Front assist i Lane assist w połączeniu z tempomatem (też na wyposażeniu) pozwala bardzo komfortowo pokonywać trasy nawet po kilkaset kilometrów.
Auto w porównaniu z innymi kamperami może rozwijać dosyć duże prędkości – w dobrych warunkach 120 km/h to w Californi nadal fajna jazda a nie walka o życie w niewygłuszonej beczce.
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane, regulowane i ogrzewane (6XP)
- System BLISS, monitorowanie martwego pola
- Alarm z własnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza i zabezpieczeniem przed odholowaniem
- Light Assist - asystent świateł drogowych (8G1)
- Reflektory Full LED oraz światła do jazdy dziennej typu LED (8IT)
- Adaptive Cruise Control do 160 km/h - aktywny tempomat z funkcją "follow to stop" (8T8)
- Światła przeciwmgielne przednie z funkcją statycznego doświetlania zakrętów (8WH)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system monitorowania boków pojazdu (9X0)
- Gniazdko 230 V (300 W) w kabinie kierowcy (9Z3)
- 4 gniazdka 12 V (3 na desce rozdzielczej i 1 w obudowie fotela kierowcy) (EU4)
- Kamera cofania
- Opony wielosezonowe
- VW "We Connect" oraz "We Connect Plus" działa idealnie z Car Play. Bardzo fajny wyświetlacz.
Część mieszkalna wyposażona w:
- klimatyzację dachową Dometic
- ogrzewanie Truma Gaz/Prąd, z bojlerem wody
- centralny panel sterowania
- oświetlenie LED
- toaleta z wentylacją SOG
- kuchnia gazowa dwupalnikowa
- duża, pojemna lodówka z zamrażalnikiem
- stolik
- dwa lużka
- fotel kierowcy i pasażera obracają się o 180st.
Campingowo auto też ma się czym pochwalić:
- wysuwany stopień
- duża markiza Thule
- stolik i 2 albo 5 krzeseł (do negocjacji :))
- panel solarny
- zewnętrzne gniazdko w kuchni
- prysznic zewnętrzny
Auto zostało doposażone przez nas (i sprzedajemy to wszystko z dobrodziejstwem inwentarza):
- 2 butle gazowe z możliwością tankowania z LPG (przegląd ważny do czerwca 2025)
- czujnik alarmowy TriGas.
- wysuwaną platformę w przestrzeni bagażowej
- pokrowce na materac na duże łóżko
- sakwy na tylne drzwi z oryginalnym stolikiem i 2 lub 5 krzesłami (jw.)
Niuanse które robią robotę a o których nikt kto kupuje nowe auto nawet nie wie, że istnieją a które oddajemy z naszą Cali:
- dodatkowy specjalny korek do tankowania wody
- wszystkie węże, kable, przejściówki które były nam potrzebne w Europie do wody i prądu (nie było miejsca w którym nie byli byśmy w stanie zatankować wody albo nie podłączyć się do prądu)
- żarówki zapasowe i bezpieczniki (o które może zapytać policja np. we Francji)
- pojemniki i dodatkowe schowki w łazience
- dodatkowy czujnik TRIGAS
- zasłonka dużego łózka
- mata zewnętrzna przez przedsionek
- napinacze do markizy Thule
- specjalne śledzie i platformy do montażu markizy w każdym podłożu
- kliny najazdowe 2 rodzaje (małe i duże)
- zaciemniacze (z termoizolacją) przednich szyb szoferki
- przekładka na sztućce
- dozownik mydła, który nie zabiera miejsca
- uchwyt na ściągaczkę do wody w łazience plus ściągaczka
- klamerki do prześcieradeł
- kamizelki odblaskowe
- przygotowany pod zamontowanie Starlinka (sprawdzał nam się doskonale w Norwegii)
- posiadamy również plastikowe pojemniki do pakowania, które chętnie oddamy w dobre ręce.
Kamper posiada całkowite nawet to drobiazgowe wyposażenie. Gotowy do jazdy!
Zimowany zawsze pod dachem. Ozonowane wnętrze i dezynfekowane zbiorniki wody i instalacja przed każdym sezonem.
Zadbany i wyposażony jak żaden z dostępnych na rynku :)