Volkswagen Golf 1.5 TSI 150 KM, wersja Comfortline z automatyczną skrzynią biegów.
Volkswagena Golf z 2020 roku w wersji VII 1.5 TSI BMT Evo Comfortline z automatyczną skrzynią DSG. Samochód jest dobrze wyposażony, co sugeruje wygodę użytkowania i kilka nowoczesnych funkcji.
Oto kluczowe elementy:
-Wnętrze: Tapicerka materiałowa, skórzana kierownica (wielofunkcyjna), podłokietniki z przodu, skórzana dźwignia zmiany biegów, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.
-Komfort i oszczędność: Klimatyzacja automatyczna, tempomat, elektrycznie ustawiane lusterka boczne, podgrzewane lusterka boczne, system Start/Stop.
-Bezpieczeństwo i technologie: Asystent hamowania (Brake Assist), kontrola trakcji, wspomaganie ruszania pod górę (Hill Holder), elektroniczna kontrola ciśnienia w oponach, światła LED do jazdy dziennej i tylne lampy LED, blokada mechanizmu różnicowego.
To bardzo oszczędny model z nowoczesnymi technologiami wspierającymi kierowcę. Idealny dla osób szukających praktycznego, wygodnego i oszczędnego auta na co dzień.
Kupiony w polskim salonie
Fakt 23% Vat
✔️ Samochód krajowy, pełna dokumentacja (dowód rejestracyjny oraz OC)
✔️ Udokumentowany przebieg (adnotacja na fakturze), książka serwisowa prowadzona w ASO
✔️ Możliwość sprawdzenia historii pojazdu
Silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM, stosowany w wielu modelach Volkswagena, w tym w Golfie, ma kilka zalet, które czynią go popularnym wyborem wśród kierowców. Oto najważniejsze zalety tego silnika:
1. Oszczędność paliwa
System ACT (Active Cylinder Technology): Silnik 1.5 TSI jest wyposażony w system dezaktywacji cylindrów, który wyłącza dwa z czterech cylindrów przy niskim obciążeniu (np. przy spokojnej jeździe po autostradzie). To redukuje zużycie paliwa i emisję CO2, zachowując przy tym płynność jazdy.
Bezpośredni wtrysk paliwa: Umożliwia precyzyjne dostarczanie paliwa, co dodatkowo poprawia efektywność spalania, zmniejszając zużycie paliwa.
2. Dynamika i elastyczność
Moment obrotowy: Silnik 1.5 TSI generuje 250 Nm momentu obrotowego dostępnego już od około 1500 obr./min, co zapewnia świetne przyspieszenie i elastyczność na niskich oraz średnich obrotach. Umożliwia to dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na autostradzie, bez konieczności częstego zmieniania biegów.
Turbodoładowanie: Dzięki turbosprężarce, silnik oferuje mocne przyspieszenie, jednocześnie pozostając stosunkowo kompaktowy i lekki, co wpływa pozytywnie na prowadzenie pojazdu.
3. Cicha i płynna praca
Zaawansowane technologie: Dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak system Start/Stop i wspomniany ACT, silnik działa bardzo płynnie i cicho. Jest to szczególnie zauważalne w warunkach miejskich, gdzie często trzeba ruszać i zatrzymywać się.
Kultura pracy: Silniki TSI Volkswagena są znane z dobrej kultury pracy, co oznacza, że działają płynnie, bez szarpania, nawet przy wyższych prędkościach.
4. Niska emisja spalin
Ekologiczność: Silnik spełnia surowe normy emisji spalin Euro 6, co oznacza, że jest bardziej przyjazny dla środowiska niż starsze jednostki napędowe. Jest to również związane z mniejszymi kosztami eksploatacji w dłuższym okresie, na przykład poprzez niższe opłaty ekologiczne.
5. Wszechstronność
Uniwersalność zastosowań: Silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM świetnie sprawdza się zarówno w kompaktowych autach, takich jak VW Golf, jak i w większych modelach, takich jak VW Tiguan. Jest na tyle mocny, by dawać przyjemność z jazdy, ale na tyle oszczędny, by być idealnym wyborem do codziennego użytkowania.
6. Trwałość i niezawodność
Sprawdzona technologia: Silniki TSI są produkowane przez Volkswagena od wielu lat, a 1.5 TSI to ulepszona wersja wcześniejszych jednostek 1.4 TSI, która zachowuje ich niezawodność, a dodatkowo oferuje lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa.
Niskie koszty serwisowania: Dzięki popularności tego silnika, łatwo dostępne są części zamienne, a naprawy nie są zbyt kosztowne w porównaniu do bardziej skomplikowanych jednostek.
Podsumowując, silnik 1.5 TSI 150 KM to jednostka oferująca doskonałe połączenie mocy, oszczędności paliwa, ekologii i komfortu jazdy. Jest idealnym wyborem dla kierowców szukających uniwersalnego, dynamicznego, a zarazem ekonomicznego silnika.