Kilka słów o samochodzie.
Wszystkie interwały serwisowe, olejowe są udokumentowane i wykonywane w autoryzowanym serwisie przed czasem a dokładnie co 10-12 tyś km.
Pomysł na realizację tylu zmian w edycji R-line i silniku 1.5/150 koni( BQ14KE), może wydawać się dla większości fanaberią ale proszę mi uwierzyć, że obecne ustawienia oraz osiągi dają możliwość jazdy dynamicznej i realnie do wykorzystania przy zachowaniu zdroworozsądkowej ekonomi - średnie spalanie długoterminowe w cyklu mieszanym to 8l/100 km.
Dodam, że z racji na charakter wykonywanej przeze mnie pracy samochód używany jest w większości przez moją żonę.
Założeniem było aby zwykły MK 7.5 wyróżniał się z tłumu, przy zachowaniu smaku, minimalizmu, w pewnym sensie elegancji oraz wprowadzeniu zmian które nie nadwyrężają seryjnych ustawień a w ręcz oferują większą frajdę z jazdy oraz wykorzystują realny, bezpieczny potencjał silnika oraz skrzyni.
W obecnej konfiguracji, przy zamkniętych - sterowanych z pilota przepustnicach układu wydechowego (iPE), pomijając wrażenia wizualne auta, samochód jest praktycznie nie słyszalny, cichy - anonimowy.
Cała zabawa zaczyna się kiedy przepustnice ustawimy w pozycji "ON".
Brzmienie wydechu iPE jest nie do podrobienia i jedyne w swoim rodzaju a przy umiejętnej, manualnej zmianie biegów potrafi zaskoczyć poważnym, wyrafinowanym dźwiękiem wraz z nienachalnym efektem "Popcorn".
W kolejności:
W pierwszym etapie wymienione zostało, na nowoczesne, bezpieczne i dające satysfakcję z jazdy zawieszenie.
Decyzja padła na renomowaną, Niemiecką markę KW/Variant 2.
Napiszę krótko - życzył bym sobie aby wszystkie auta seryjne posiadały tak sprawne, wygodne i przy okazji zmieniające na PLUS, walory wizualne samochodu. Jest to przepaść w porównaniu z zawieszeniem seryjnym.
Kolejną zmianą były koła.
Wymiana seryjnych 18" na felgi 19" od marki Concaver model CVR4 oraz opony Michelin Pilot Sport 4s.
Po tych zmianach stwierdziłem, że fajnie było by dodać trochę dynamiki i wykorzystać to co ma do zaoferowania jednostka 1.5/150, więc po konsultacji z MW Motorline i omówieniu realnych, bezpiecznych możliwości jednostki napędowej postanowiłem wprowadzić kolejne zmiany:
- kierownica / carbon od firmy EVO 3000
- zestaw: spliter, dyfuzor oraz lotka klapy bagażnika / Maxton Design
- dedykowany dolot powietrza / ForgeMotorsport
- Downpipe + katalizator sportowy marki HJS 200 cpsi / RCP Exhausts
- układ wydechowy / iPE sterowany z pilota
- indywidualny program silnika oraz skrzyni biegów / MW Motorline
- folią oklejone zostały lampy przód/tył, wnęki progów/klamek, srebrne elementy zderzaka oraz grila
- powłoka ceramiczna / One Man Army Detailing
- obecnie nałożony wosk premium / Zymöl Glasur
...oraz wiele innych.
W kwestii wyposażenia seryjnego wyróżnia się międzyinnymi:
- funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming Home
- bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu Keyless Access
- system nawigacji satelitarnej Discover Media wraz z mapami Europy na karcie SD
- elektrycznie regulowane podparcia lędźwi z funkcją masażu oraz regulowane wzdłużnie podparcie ud w fotelu kierowcy
- oświetlenie Ambient
- aktywny tempomat ACC z automatyczną regulacją odległości i system obserwacji otoczenia FrontAssist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
- czujnik deszczu
- czujniki ciśnienia w oponach
- system rozpoznający zmęczenie kierowcy
- EmergencyCall (automatyczne wzywanie pomocy)
- autoalarm z niezależnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- Park Pilot (czujniki parkowania z przodu i tyłu)
- Park Assist (asystent parkowania)
- Rear Assist (kamera cofania)
- reflektory LED TOP z dynamicznym i statycznym doświetlaniem zakrętów
- światła tylne w technologii LED 3D z dynamicznym kierunkowskazem
- przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone
- funkcja obsługi głosowej
- kierownica z funkcją Tiptronic
- podgrzewane dysze spryskiwaczy
- czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe Light Assist
- lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
Na większość akcesoriów oraz wykonanych zmian posiadam dokumentację/faktury.
Mogę przywrócić auto do konfiguracji salonowej, jak na prezentowanym jednym ze zdjęć.
Posiadam wszystkie oryginalne części seryjne. Cena samochodu oczywiście będzie wówczas niższa.
Nie będę wypisywał sumy zainwestowanych pieniędzy w realizację obecnego stanu auta, ponieważ uważam, że osoby interesujące się tuningiem klasy Premium zdają sobie doskonale sprawę o jakich kwotach mowa...
Auto jest bardzo zadbane, garażowane i nie wymaga kompletnie żadnego wkładu finansowego.
Powodem sprzedaży jest zmiana na większy oraz nowszy model, np:
możliwa zamiana z dopłatą z mojej strony na:
- Audi Q3 od 23’ rocznika
- Mini Countryman 24’ rok w lini stylistycznej John Cooper Works i pakietem XL
Zapraszam do kontaktu, Tomek
Więcej szczegółowych zdjęć prezentuję na platformie Otomoto.