Samochód bezwypadkowy. Nieduży przebieg. Wszystko sprawne w 100%. Zadbany zarówno mechanicznie jak i wewnątrz. Nigdy nie palono wewnątrz. Samochód sprowadzilem osobiście ze Szwecji. Od roku zarejestrowany i eksploatowany w Polsce.
Wyposażony m.in w aktywny tempomat (radar) z funkcją automatycznego hamowania, klimatyzację, podgrzewane fotele, podgrzewany elektrycznie silnik i wnętrze po podłączeniu kablem do gniazdka 230v, auto hold, elektryczne szyby i lusterka, multimedia, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, spryskiwacze reflektorów itd.
Samochód dostosowany zarówno do jazdy na benzynie jak i na gazie CNG.
Ze względu na cenę gazu CNG eksploatowany przeze mnie wyłącznie na benzynie.
Mnie to nigdy nie interesowało ale istnieje możliwość zmiany instalacji z CNG na LPG.
Jest to fabrycznie wzmocniony silnik 1.4 TSI.
Wersja TGI BlueMotion jest napędzana nowym silnikiem z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 4,8 m3 (3,5 kg)/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 20,4 m3 [15 kg]) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów.
W silniku 1.4 TGI zawory dolotowe wylotowe są wykonane z innych materiałów, podobnie jak umieszczone w głowicy prowadnice zaworowe i gniazda, które są dostosowane do innych, mniejszych (w porównaniu z benzyną), własności smarnych paliw gazowych. Trzonki zaworów silnika 1.4 I TGI są poddawane procesowi azotowania, co oprócz zwiększenia twardości i odporności na zużycie powoduje, że są one odporne na wysokie temperatury, rzędu 500ºC.
Grzybki zaworów i gniazda zaworowe są wzmocnione z wykorzystaniem materiałów spiekanych, odpornych na zużycie i wysokie temperatury. W stosunku do silnika TSI wersja 1.4 I TGI ma zmieniony kolektor dolotowy, w którym przewidziano gniazda do zamontowania wtryskiwaczy gazu ziemnego. W przeciwieństwie do wtryskiwaczy benzynowych, które w tym silniku dawkują paliwo wprost do komór spalania, wtryskiwacze gazowe, umieszczone w kolektorze dolotowym, podają gaz ziemny w pobliże zaworów dolotowych (jak w wielopunktowym, pośrednim wtrysku benzyny). Układ tłokowo-korbowy gazowego silnika 1.4 I TGI jest przystosowany do wyższych obciążeń. Ma on wzmocnione, w stosunku do wersji benzynowej, tłoki, które są w stanie sprostać wyższym ciśnieniom w komorach spalania. W celu sprostania wyższym obciążeniom rowek pierwszego pierścienia uszczelniającego jest anodowany, a pracujący w nim pierścień pokryto specjalną powłoką zmniejszającą jego zużycie i poprawiającą współpracę z tuleją cylindrową. Drugi pierścień uszczelniający jest chromowany.
Wał korbowy jest wzmocniony, a panewki łożysk ślizgowych są pokryte specjalnym 3-składnikowym stopem łożyskowym, zapewniającym odporność na większe siły w układzie tłokowo-korbowym, wynikające z wyższych ciśnień w komorach spalania.
Zmiany w gazowym silniku 1.4 TGI w stosunku do benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI objęły także turbosprężarkę. Zapewnia ona tak samo krótki czas reakcji jak w benzynowej jednostce napędowej, co osiągnięto poprzez zmniejszenie wirnika sprężarki. Dzięki temu kompensuje się mniejszą objętość spalin silnika zasilanego gazem ziemnym i mniejszą ich energię. Ponadto turbosprężarka jest zaprojektowana,aby znosić temperatury spalin sięgające 950ºC.
Ostatnie zdjęcie jest na szwedzkich tablicach aby można było sprawdzić historię.
W komplecie opony zimowe.Pełna dokumentacja. Przegląd techniczny ważny do października 2025.