O tym samochodzie mógłbym napisać książkę ale postaram się to streścić do najbardziej istotnych spraw. Golfa posiadam od listopada 2020r, gdy miał około 175tys przebiegu. Jestem drugim właścicielem w Polsce.
Dodatkowe zdjęcia w linku na samym dole!
Przy przebiegu około 200 tys km nastąpił remont, a raczej budowa od nowa ze względu na wygiętą korbę(pech przed strojeniem). Po całej operacji przed strojeniem docieranie 2tys km w międzyczasie parę razy wymieniany olej.
Silnik:
-Turbosprężarka K04-64 hybryda Perun (tak mocna, że seryjną korbę wygięło- są fotki w linku na dole) nie jest to jej ostateczny potencjał. Turbo posiada muffler delete co niesamowicie wraz ze stożkiem potęguje sprawę akustyczną dolotu. Słychać zasys powietrza oraz upust a'la Blow Off przy zachowaniu fabrycznej DV.
-Nowe wtryski Bosch z Audi S3 (końcówka numeru 06F) kupione u Sid Motorsport.
-Kute korby Prism wraz z śrubami ARP(sprawdzone osiowanie etc.)
-Głowica w pełni zregenerowana z idealnymi łożami wałków uzbrojona w twardsze sprężyny zaworowe Bar-tek
-Szpilki głowicy wzmacniane ARP
-Uszczelka pod głowicę odprężająca Victor Reinz- stopień sprężania na poziomie mniej więcej 9:1
-Blok silnika po pełnym honowaniu i obróbce
-Zawór ciśnienia paliwa na listwie custom 165barów
-Pompa wysokiego ciśnienia z wkładem Vis
-Pompa niskiego ciśnienia Bar-tek wraz z nowym sterownikiem pompy z Audi RS3 8P
-Większy Intercooler, jest zdjęcie porównujące zabawkowy seryjny względem obecnego.
-Układ dolotowy na filtrze stożkowym KN oraz 3" rurach z zachowaniem MAF sensor.
-Czujnik ciśnienia HPFP z s3(wyższe skalowanie)- seryjny zatrzymuje się na około 145b :)
-Zębatka VIS omijająca wałki balansujące pompy oleju, więc problem typowo dla tej generacji EA113 zażegnany.
-Panewki acl racing
Od remontu olej Ravenol VST Turbo 5w40
Wydech:
-Downpipe 3" przechodzący w resztę 2,75" na dwóch przelotowych tłumikach, w tym końcowym mojego autorstwa. W chwili obecnej jest to idealny wydech. Przy normalnej jeździe cisza, jednak przy dodaniu gazu świetnie słychać budząca się moc którą przerywa jedynie DSG Farts.
Napęd:
-Kompletne nowe sprzęgła DSG z koszem i wymianą oleju na oryginalny.
Hamulce:
-Upgrade przedniego układu hamulcowego o zestaw z s3 8p 345mm, obecnie są roczne tarcze brembo xtra oraz klocek ate ceramic, w zupełności wystarcza na zatrzymanie tego potworka.
Powyższe modyfikacje przełożyły się na moc 370KM i 470Nm czyniąc z Golfika niesamowicie fajną zabawkę, która bez problemu na wycieczce do Schmölln potrafi praktycznie zamknąć licznik w zdrowym tempie ;) Oczywiście sprawy jak soft DSG również zostały poczynione, oprócz podbicia ciśnienia na sprzęgłach zmienione zostały "shift pointy" więc DSG już nie jest skrzynią zmieniająca biegi aż do 6 w mieście. Oczywiście te 370KM to nie ostatnie zdanie tego silnika. Ja szukałem kompromisu do auta daily. Potencjał obecnej sprężarki jest na zbliżenie się do 4. Oczywiście przy remoncie zostało wymienione wiele podzespołów które były wtedy na wierzchu. Takie jak Termostaty(3), odma etc.
To tyle z aspektów technicznych. Teraz chciałbym opowiedzieć o zmianach wyposażenia, wizualnych etc.:
-Radio RCD330 z obsługą Android Auto oraz Apple Carplay, BT. Wyprowadziłem dodatkowe gniazdo USB przy lewarku DSG.
-Kamera cofania w znaczku VW(wysuwana jak w nowszych modelach) oczywiście ze zmianą Can Gateway. Fabrycznie było MFD2 wraz zmieniarką 6CD w podłokietniku.
-Subwoofer Bose z Mazdy umieszczony we wnęce zapasówki, idealnie uzupełnia dolne partie.
-Składane elektrycznie i podświetlane lusterka- trafił mi się taki "rarytasik" więc postanowiłem zamontować.
-Zmieniony Bordnetz więc dodatkowo doszła obsługa podświetlenia nóg podczas jazdy, doświetlanie zakrętów oraz światła dzienne w halogenach.
-Podświetlenie wnęk klamek przód w środku poprzez dodanie diod ambiente
-Gałka DSG wymieniona te z platformy MQB
-Dołożyłem multifunkcję ponieważ fabrycznie jej nie było
-Lampy tył Valeo LED
-Wyciszenie wnęki bagażnika dla komfortu w trasie oraz do subwoofera.
-Rozpórka kielichów od Górnego.
Resztę wyposażenia można znaleźć w zakładce wyposażenie.
Wizualnie Golf w mojej opinii prezentuje się bardzo dobrze i nie czuć jego wieku. Blacharsko w mojej opinii stan dobry. Na fotkach w załączniku, ponieważ tutaj nie mogę tylu dodać ukazałem wszystkie wady blacharskie. Wybrzuszenie na masce powstało przez wystrzał DV ze względu na wadliwą opaskę na wężu. Reszta z tych skaz została przeze mnie zabezpieczona najlepiej jak mogłem przed rozprzestrzenianiem, Golf nie ma żadnego przegnitego miejsca. To przy drzwiach to skutek wieku i opadnięcia drzwi. Dołączam dziś wykupiony raport z szkód pojazdu i potwierdza to moje wcześniejsze przypuszczenia. Auto oprócz maski oraz dwóch błotników przód gdzie ma podwójną warstwę lakieru jest oryginalny. Ta szkoda z przodu nie objęła chłodnic ani pasa przedniego, ponieważ jak rozbierałem do wymiany intercoolera wszystko było dziewicze z datami pasującymi do produkcji. Kod lakieru LD5Q.
Nie mam absolutnie żadnego parcia do sprzedaży więc proszę o darowanie sobie nieprzemyślanych propozycji. Cena jest oczywiście do negocjacji jak to w handlu bywa aczkolwiek mam swoje granice. W przeciwnym razie Golf będzie miał u mnie dożywocie ponieważ jeździ się perfekcyjnie i nie zawodzi mnie. Próba sprzedaży podyktowana jedynie chęcią zmiany.
Kupujący wyjedzie ode mnie z dużą ilością części które zmagazynowałem. Seryjne na podmianę względem modyfikowanych oraz kilka nazbieranych na przyszłość. Ponadto z kompletem opon zimowych i pełnym bakiem.
Dodatkowe zdjęcia które niestety się nie mieszczą ze względu na limit. Między innymi z częściami, czy z prac nad autem. Rachunki do wglądu przy oględzinach ze względu na dane. https://photos.app.goo.gl/kdQcGzog9DbvdAmu6
OC do lutego 2025, przegląd do kwietnia 2025.
W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny, jakbym nie odebrał proszę pozostawić wiadomość SMS- skontaktuję się jak najszybciej. Ze względu na faktycznie żwawy samochód uprzedzam, że jazdy próbne na fotelu kierowcy za okazaniem pieniędzy.