Na sprzedaż Volkswagen Golf VII generacji , model GTI Performance. Charakteryzuje się przede wszystkim lepszym układem hamulcowym, szperą elektroniczną na przednią oś oraz fabrycznie zwiększoną mocą w stosunku do podstawowej wersji GTI.
W wyposażeniu samochód ma m.in. biksenon z doświetlaniem zakrętów, tylne lampy ledowe, ABS ESP, elektroniczna szpera, climatronic dwustrefowy, grzane fotele, isofixy z tyłu, system start/stop (obecnie zablokowany programowo), automatyczny hamulec wspomagający ruszanie pod górę lub po prostu trzymający auto w zatrzymaniu w korku czy na światłach, elektryczne szyby i lusterka.
Samochód jest po programie. Zmierzony ostatni raz na hamowni 13.11.2024. Moc: 282KM@5319RPM i moment: 466Nm@2902RPM - żadne limitery nie zdjęte, nie jest w żaden sposób zalewany, wszystko jest jak być powinno - bezpiecznie przy seryjnym turbo IS20.
Samochód kupiliśmy dwa lata temu z przebiegiem około 120 000 km. Mimo dbania o niego i wymiany oleju na OEM (0w30) co 8000 km, przy przebiegu 130 000 km obróciło panewkę korbowodową na wale korbowym. Jedyne wytłumaczenie na tą sytuacje jest zaniedbanie przez poprzednich właścicieli, a najbardziej winiłbym tutaj producenta i jego interwały olejowe "LongLife" co 30000km, co jest niestety zabójstwem dla dzisiejszych jednostek, a ludzie bardzo często się tego interwału trzymają od stanu nowego samochodu.
Postanowiliśmy przywrócić go do stanu fabrycznego używając wszystkich nowych części z ASO OEM. Oprócz obróconej panewki w silniku nie wyrządziło żadnych szkód, ale mimo to wymieniliśmy w maju tego roku m.in.:
- Wał korbowy - OEM
- Panewki korbowodowe oraz główne - OEM
- Korba, na której obróciło panewkę - kolbenschmidt (firma robiąca części OEM na pierwszy montaż dla VW) (dla pewności)
- Pompa oleju - OEM (była sprawna, lecz wymiany podlegały wszystkie elementy odpowiedzialne za transport oleju po silniku, wszelkie sitka filtry oraz również pompa, aby zapobiec migracji opiłków po panewce po zdrowym silniku)
- Chłodniczka oleju
- Kompletny rozrząd - wszystkie ślizgi, napinacze i łańcuchy
- Nowe pierścienie na tłokach - OEM
- Planowanie i regeneracja głowicy
- Wszystkie uszczelki, dekielki, śruby w silniku - nowe OEM
- Czujnik ciśnienia/temperatury oleju
- Simmering wału od strony skrzyni
- Uszczelki wraz z oringami do wody pod ponowny montaż turbo
- Sprawdzenie całego bloku - jest cały w nominale, jak fabryka
- sporo innych części, których tu nie wymieniłem a są konieczne przy takim zabiegu, żeby nie rozbierać kiedyś drugi raz silnika - wszystko brane z OEM
Same części do tej operacji kosztowały przeszło 12 000 zł, na wszystko są F-VAT, jak również na wykonaną usługę. Posiadam zdjęcia z tej operacji do wglądu, w jaki sposób silnik był składany .
Zaraz przed remontem wymieniono:
- chłodnicę wody - Nissens (króciec od chłodnicy zaczął się pocić)
- termostat z obudową + pompa wody - OEM
- odmę olejową
- tarcze tył i przód - OEM
- klocki tył i przód - OEM
- tuleje wahacza przód - od audi S3 - pełniejsze i wytrzymalsze, niż OEM VW
- olej w szperze - OEM
Po remoncie wymieniono ostatnio końcówki drążka na TRW, ponieważ lekko postukiwały oraz sprzęgło.
Podczas wszystkich wymienionych prac zdecydowaliśmy się również na regenerację oryginalnych ALU (ząb czasu już je nadgryzł), więc zamiast fabrycznego antracytu wybraliśmy kolor z RAL najbardziej zbliżonego do czerwieni GTI (praktycznie nie do odróżnienia) oraz na nowo wytoczono fronty metodą CNC. Wszystko wykonane w renomowanej firmie TECH-MAR metodą proszkową. Całość pokryta bezbarwnym.
Obecnie felgi uzbrojone są w opony zimowe i na takich samochód zostaje sprzedany.
Cena jest do rozsądnej negocjacji, biorąc pod uwagę jak o ten samochód zadbaliśmy i ile serca oraz funduszy w niego włożyliśmy.