VW Golf Cabrio IV 2.0 AKR 115KM.
Przebieg: 237 tys km.
Wyposażenie: Highline
- Klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym,
- Halogeny,
- 4x elektryczne szyby,
- Ogrzewana tylna szyba,
- Elektrycznie sterowane lusterka,
- Centralny zamek ze sterowaniem z pilota Votex,
- 8 głośników+ wzmacniacz i subwoofer aktywny płaski,
- Radio oryginalne Gamma V z dodatkowym modułem bluetooth
- sterowanie zmiana muzyki i odbieraniem połaczeń z radia,
- Elektrycznie składany dach,
- ABS,
- Komputer pokładowy,
- Skórzana tapicerka,
- Podgrzewane przednie fotele,
- Felgi aluminiowe 16’ skręcane BBS RS764,
- Lakier metalik,
- Uchwyt na kubki USA,
- Windshot,
- Pokrowiec na dach,
W skrócie o aucie. Auto kupiłem w 2022 roku. Pierwsze co zrobiłem w nim po zakupie to wymiana rozrządu, całego układu wydechowego, chłodnicy wody.
Nadwozie: Auto rozebrałem na części i je odnowiłem lakierniczo. Posiadało niewielkie oznaki korozji na przednich błotnikach. Wszystko zostało naprawione zgodnie ze sztuka. W aucie zabezpieczyłem podwozie oraz progi wewnętrzne i zewnętrzne z wymiana wszystkich korków. Po lakierowaniu i polerowaniu na auto zaaplikowałem ceramikę Gyeon z ochrona 5 letnią. Auto po tych zabiegach prezentuje się przepięknie. Wszystkie uszczelki przy szybowe zostały wymienione na nowe bądź na używane w idealnym stanie.
Dach: Po zakupie nie działało otwieranie hydrauliczne dachu. Powodem był pęknięty przewód i uszkodzony siłownik. Wymieniłem przewody na nowe oraz siłowniki znalazłem używane w bardzo dobrym stanie. Układ napełniłem odpowiednim olejem, odpowietrzyłem i teraz nie ma z nim żadnego problemu. Pokrycie dachu bardzo dokładnie wyczyściłem i zabezpieczyłem prepartem do dachów cabrio firmy Gyeon- po tym zabiegu woda „ucieka” z dachu. W ubiegłym roku wymieniłem w dachu linki napinające na nowe i przeszyłem dodatkowo dach aby nie puścił klej na łączeniu.
Wnętrze:
Wnętrze również zostało rozebrane na części pierwsze.
Zaczynając: wymieniłem nagrzewnicę. Wymieniłem gąbki na klapach regulujących powietrze. Wszystkie wiązki pod deską pousuwałem resztki skruszałej gąbki i zabezpieczyłem je specjalna taśmą Tesa. W aucie zdemontowałem dywany i wszystkie stare wygłuszenia. Nowe wygłuszenie matami STP zostało zaaplikowane na: podłogę z tunelem, część ściany grodziowej, podłogę bagażnika, nadkola, drzwi kompletne czyli na blachę drzwi oraz na „ścianę grodziową” aby odsłuch audio był jak najlepszy, tylne boczki. Wszystko zostało dodatkowo pokryte gąbka akustyczną. Po tych zabiegach auto jest niezwykle ciche i komfortowe w środku. Przednie fotele maja nowa tapicerkę skórzaną. Skóra w przednich boczkach jest po regeneracji. Nowe obszycie dostała również kierownica a gałka i mieszek wymagały jedynie kosmetyki. Wszystkie uszczelki zostały w aucie wymyte na zewnątrz i wewnątrz i zabezpieczone specjalnym preparatem do uszczelek. Wymienione głośniki z przodu na produkty marki Focal.
Silnik i komora:
Auto zostało pod maską całkowicie odnowione i dla oczu i mechanicznie. Wymienione zostały wszystkie nawet lekko zużyte części na nowe oryginalne bądź jak nie były dostępne to dobrej jakości zamienniki. Auto ma między innymi nową chłodnicę oraz skraplacz klimatyzacji, nowa kopułka z palcem i przewody ze świecami. Nowe poduszki silnika. Całe sterowanie skrzynią biegów zostało wymienione na nowe. Biegi wchodzą teraz precyzyjnie.
Zawieszenie:
W zawieszeniu zostały wymienione wszystkie zużyte elementy. Nowe hamulce z przodu i przewody z czujnikami ABS. Nowe łożyska przednich kół.
Auto dodam że jest całkowicie kompletne tak jak wyjeżdżało z salonu w roku 1999. Nic mu nie brakuje z oryginalnego wyposażenia a co najlepsze- wszystko w nim działa. Cena za jaką auto wystawiam jest tylko ułamkiem ceny jaką włożyłem w ten samochód aby przywrócić go do wyglądu i działania jak nowego. Do wglądu mam szczegółowy arkusz excela z wydatkami na auto oraz bardzo szczegółowe zdjęcia z procesu renowacji po których widać, że auto nie jest przyszykowanym do sprzedaży a jest zrobione bardzo porządnie na długie lata.
Przejdź do otomoto tam jest więcej zdjęć i film