Witam,
samochód kupiłem w czerwcu 2020r. z przebiegiem około 27k km. dziś ma 185k km
Poprzedni właściciel importował samochód z USA, był uszkodzony, zdjęcia oglądałem przed zakupem na internecie i od właściciela w Polsce. Powymieniał wszystkie części na oryginalne, doprowadził samochód do stanu idealnego. Używał go przez około rok. Po zakupie pod koniec zimy wymieniłem akumulator- jakiś droższy model- jest do dziś.
Samochód ma chyba pełne wyposażenie, napęd 4x4 i tryb offroad. Nie jestem handlarzem, nie doprowadzalem go wizualnie do stanu do sprzedaży. W czasie użytkowania samochód nabył kilka obtarć, których nie miałem kiedy robić.
Aby uniknąć telefonów z niepotrzebnymi pytaniami postaram się opisać wszystko dokładnie i uczciwie.
Naprawy w trakcie użytkowania:
wymiany klocki tarcze- w lipcu wymieniony przód komplet.
linka dźwigni skrzyni biegów czerwiec 2023 (nie wiadomo czemu sie zerwała- skrzynia działa i działała normalnie)
czyszczenie parownika(?) - po roku z klimatyzacji śmierdziało mydlinami- czyściłem jakąś częśc klimatyzacji w serwisie nie pamiętam dokłądnie czy to był parownik- ale przyniosło oczekiwany skutek.
Serwis klimatyzacji co około rok.
Akumulator (ten ma troche ponad 2 lata)
Uszczelka gdzieś przy turbinie - około miesiąc po zakupie (150zł) w środku lekko czuć było spaliny. Po wymianie dwa lata bez żadnych problemów.
Czyszczenie odpływów szyberdachu- niestety dwa razy musiałęm to robić zatyka się średnio co 12-18 miesięcy, 10min pracy, ale dwa razy pociekło mi z dachu, do środka niewielka ilość wody.
Wymiana pompy wody chłodnicy chyba- stara działała ale pokazywała błąd- niestety poprzedni właściciel nie wymienił po tym jak uchwyt pekl tylko podkleil i włożył jeździło to ponad 2 lata, ale zaczeło wyrzucać błąd- nic sie nie działo ale błędy były. Wymieniłem część na nową
95% serwisów i napraw robiłem u tych samych mechaników, którym ufam,
Pama Tech Wilcza
Profi Auto Knurów (Szołtysek)
Maniek Knurów
Katowice - tysiąclecia 84a
Niektórzy z nich napewno mają historie serwisową
Czasem olej robiłem obok miejsca pracy. Nie serwisuje w ASO, z moich doswiadczen z BMW i moich bliskich z roznymi markami wychodzi ze to najgorsza do tego najdrozsza opcja.
Zalety:
Serwis olejowy silnika robię co 10000-12500km zależy jak mi się trasy ułożą.
Serwis olejowy skrzyni oraz haldex robię co 60k-65k km.
Wgrałem mapę i całe menu po PL (rok 2022 chyba, - łatwo się aktualizuje kartą SD)
Audio Fender- bardzo dobry dźwięk! Przyjemnie slucha sie muzyki.
Alltrack z trybem offroad który zimą kilka razy mnie uratował podczas zjeżdżania z oblodzonych mocno nachylonych tras (często wyjeżdzam na narty)
Niestety utopiłem telefon na którym miałem film jak wjeżdzając do Istnebnej mijałem SUVy i osobowki staczające się bezwładnie na doł na oblodzonej drodze. Nigdy nie pokonała mnie żadna stroma droga w górach nawet oblodzona Istebna i trasy wokół Zakopanego
Lusterko lewe wymienione szkło na europejskie - amerykańskie miało beznadziejne pole widzenia!
Pełne wyposażenie- automatyczne parkowanie, aktywny tempomat, panorama dach. Skretne reflektory i doswietlanie zakretu.
Wady i historia zdarzeń
- lusterko wewnetrzne ma luz zaraz po kupnie sięgałem po coś na konsoli i uderzyłem głową, działa normalnie ale przy zmienianiu pozycji sa lekkie luzy- nie czulem potrzeby tego robić ale jest to mały detal obstawiam ze cos wyskoczylo i trzeba to tylko włożyc spowrotem (edit: naprawione)
- na placu budowy parkując dobiłem lekko do studzienki niestety dolna listwa atrapa odleciałą- jej brak widać na zdjęciu, odleciałą też atrapa radaru- też widoczne na zdjęciach, trzeba to poskładać- gwarantuje że wszystko na 100% działa- wymaga jedynie założenia atrapy radaru i ponownej kalibracji. Przez jakiś czas radar działał normalnie nie wyrzuca zadnego dodatkowego błędu. (EDIT : DOMOWILEM JUZ CZESCI DO ZDERZAKA ABY ZLOZYC GO DO STANU ORYGINALNOSCI, JAK PRZYJDA ZAMONTUJE JE I SKALIBRUJE RADAR)
- 1 stycznia 2024, uderzył mi w bok w Gliczarowie samochód, obrażenia widoczne na zdjęciu - nie ma dziur tylko wgniecenie i lekkie przetarcie
- W grudniu 2024 zagapiłem się na czerwonym świetle i dobiłem lekko do samochodu przede mną, u niego była widoczna ryska na lakierze na kilka cm, u mnie przygniecie odbiło się lekko na lakierze zderzaka i pogniotło mi tablice rejstracyjną. - widoczne wszystko na zdjęciu
- prawe drzwi tylne pojedyńcza rysa zrobiona wózkiem dla dziecka podczas wsadzania do samochodu. widoczna na zdjeciu, nie jest super gleboka mysle ze lakiernik sobie łatwo poradzi
- lekkie obdarcia felg podczas parkowania
- błąd drugiej obiegowej pompy(?)- wiem ze jest odpowiedzialna za dodatkowe ogrzewanie, pojawił się świeżo po wymianie, pompy cieczy chlodzącej. Mechanicy mówili, że nie ma ona znaczenia dla właściwości jezdnych ani silnika, jedynie może nie dogrzewać w niskich temperaturach - ale błąd sie pojawia po skasowaniu po dłuższych jazdach i nie od razu, ogrzewanie działa normalnie. Nie miałem czasu, ochoty ani potrzeby tego robić.
Wszystko starałem sie opisać nie ukrywać nic, samochód można wozić na serwis do sprawdzenia. Używałem go długo powiększa mi się rodzina, chcę zmienić samochód na większy i nowy. (Juz zamowilem nowego SUVa) Ma kilka większych tras za sobą Hiszpania, Francja, Holandia, Bałkany, Włochy. Nigdy nie zawiódł, zimą dawał niesamowitą radość z jazdy i pewność.
Cena niższa od rynkowej bo wynika z wymienionych uszkodzeń. Nie jest sztucznie zrobiony pod sprzedaż, nie ma ukrytych wad, wszystko robiłem pod siebie. Nie podlega negocjacji. Mam pracę i zajęcia i nowego członka rodziny, proszę o kontakt zdecydowane osoby.