VW ID.3 PRO
204KM, bateria 58kWh, jest to średniej wielkości bateria stosowana w tych autach. Jej zaletą jest mniejsza masa pojazdu w stosunku do modelu PRO S z baterią 77kWh, przez co pojazd jest bardziej dynamiczny, posiada realny zasięg ok 400km, a zużycie energii można osiągnąć na poziomie 12kWh/100km. Przy średnim koszcie 1kWh wynoszącym obecnie 1.2zł przejechanie 100km to koszt 15zł. W zimie wzrasta do maksymalnie 20kWh/100km. Jeżeli użytkownik posiada instalację fotowoltaiczną i/lub taryfę nocną koszt przejechania 100km jest niższy, ja realnie szacuję go na 10zł/100km. Do ekonomi użytkowania tego pojazdu należy dodać niski koszt eksploatacji na co składa się np.: brak wymian olejów, brak wymian pasków rozrządu i klinowego, brak uzupełniania płynu AdBlue, sporadyczne używanie hamulców (VW hamuje silnikiem elektrycznym), wymiana klocków hamulcowych będzie konieczna przy przebiegu powyżej 200 tyś km, jest to oczywiście zależne od stylu jazdy.
Prosta budowa powoduje dużą bezawaryjność w stosunku do skomplikowanych aut napędzanych silnikami spalinowymi (sprzęgła dwu-masowe, turbosprężarki, DPFy, EGRy i wiele innych często psujących się elementów).
Najnowsze badania aut elektrycznych mówią że stosowane w nich baterie mają znacznie większą trwałość niż zakładano.
Wyposażenie:
ogrzewanie lub chłodzenie postojowe,
podgrzewana kierownica,
podgrzewane przednie fotele z podłokietnikami,
gniazda USB-C 4x,
bezprzewodowa ładowarka telefonu,
wielokolorowe podświetlenie Ambiente,
asystent pasa ruchu,
aktywny tempomat połączony z kamerą skanującą znaki drogowe,
nawigację i inne systemy teleinformatyczne,
komunikacja z pojazdami znajdującymi się w pobliżu,
SOS,
reflektory przednie led,
8x czujniki parkowania przód i tył,
i inne którego nie jestem w stanie wymienić.