Ten Lupek miał mi służyć jeszcze przez 10 lat, ale muszę go sprzedać ze względu na zmianę pracy i planowany wyjazd.
Jeździłem nim przez prawie sześć lat, pokonując ponad 70 000 km (głównie w mieście). Samochód jest idealny do jazdy miejskiej, a uśmiech na twarzy po zatankowaniu go do pełna, to jeden z głównych atutów.
Zalety:
Niezwykle niskie spalanie: Lupo 3L zużywa tylko 3 litry paliwa na 100 km - tak przynajmniej głosi teoria. Mój egzemplarz pali 4,5l/100km w mieście latem oraz 5,5l/100km w mieście zimą. W trasie przy 100 km/h max i spokojnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń - 3,5l/100km latem i 4,8l/100 zimą.
Kompaktowy i zwinny: Doskonale sprawdza się w miejskich warunkach – łatwość parkowania i manewrowania w ciasnych miejscach i świetna widoczność.
Automatyczna skrzynia biegów z funkcją tiptronic – wygoda w korkach i możliwość ręcznej zmiany biegów (osobiście nie używałem, samochód cały czas eksploatowałem delikatnie, żeby służył jak najdłużej).
Regularnie serwisowany i konserwowany. Wszystkie naprawy były przeprowadzane na bieżąco.
Historia napraw i serwisów:
17.05.2024: Ustawienie zbieżności kół (Telmark Zgierz).
04.2024: Wymiana oleju i filtrów (Mann), lewa manszeta, opaska przegubu, korek spustu oleju, adaptacja skrzyni biegów, nowe lampy przednie (300 PLN), naprawa rury dolotowej kolektora ssącego, montaż nowych opon całorocznych OPONY 155/65R14 Continental A/SCONTACT (1200 PLN) (przebieg: 221,000 km).
07.2023: Wymiana wysprzęglika (gw), rozrządu, uszczelnienie hydrauliki (przebieg: 215,000 km).
03.2023: Wymiana wysprzęglika, nowy akumulator ciśnienia, tylne klocki hamulcowe, filtry, adaptacja skrzyni (przebieg: 202,500 km).
20.10.2021: Wymiana łożysk tył, regulacja hamulca ręcznego, wymiana uszczelek i ustawienie pompowtryskiwaczy (całkowity koszt: 1331 zł).
03.2019: Kompleksowy serwis pozakupowy – wymiana oleju, klocków, regeneracja turbiny, montaż wideorejestratora i radia działającego z iPhone - po kablu, grając, nawigując i ładując (koszt: 3720 zł, Auto Profi Łódź).
Wady:
Mały bagażnik: Ograniczona przestrzeń ładunkowa, typowa dla kompaktowych samochodów miejskich (użytkowany był praktycznie cały czas ze złożoną tylną kanapą - w "wersji cargo" :) ).
Nieco głośniejszy silnik: W porównaniu z nowszymi modelami, dźwięk silnika przy wyższych prędkościach może być zauważalny.
Wiek auta: to Lupo ma swoje lata, co może wymagać drobnych napraw eksploatacyjnych.
Lupo 3L to świetny wybór dla kogoś, kto szuka oszczędnego samochodu miejskiego. Regularnie serwisowany, gotowy do dalszej eksploatacji!
Zapraszam do kontaktu i na jazdę próbną.