Dzień dobry! Przedmiotem niniejszego ogłoszenia jest Volkswagen Passat B5 FL. Opis pojazdu będzie dość szczery…
Historia pojazdu: Passata zakupiła w styczniu 2003r w salonie VW/Audi Gdańsk Groblewski firma w, której pracował mój tata. W zasadzie od początku pojazd był używany tylko przez niego. 3 lata później, w marcu 2006r odkupił pojazd w prywatne ręce. Do 2016r był serwisowany w ASO Groblewski. Auto regularnie jeździło do roku 2019, co więcej było serwisowane jak należy zgodnie z procedurami. (olej, filtry kpl. Co 15 tys km). Wtedy przeszło pod moją opiekę. Hobbistycznie majsterkowałem przy nim. Np. dodając nawiewy ze skody superb 1, aluminiowe dekory, 3 ramienną kierownicę, tempomat itd. W moim władaniu, auto robiło dość małe przebiegi 3-4 tys kilometrów w roku.
Co jest do zrobienia, mankamenty:
Blacharka: tylne nadkole prawe skorodowane, lewe troche mniej, prawy przedni błotnik zaczyna korodować, prawe drzwi pasażera są po lekkiej kolizji. Obtarty zderzak z lewej strony.
Nagrzewnica: parują szyby gdy włączy się ogrzewanie.
Hamulce: passat już słabo hamuje, trzeba koniecznie wymienić klocki i tarcze kpl.
Lakier: Na niektórych zdjęciach może wyglądać dobrze, ale jest średnio, przydałaby mu się dobra polerka i detailing z zewnątrz.
Silnik: pali olej – 1l/1400km. Jest to jego jedyna wada.
Wycieraczki: trzeba przesmarować trzpienie w mechanizmach, ponieważ ciężko chodzą.
Klimatyzacja: nie działa, trzeba nabić żeby chłodziło.
Więcej grzechów nie pamiętam.
Zalety pojazdu:
Jasna historia, polski salon
Silnik: 2.0 ALT - rozwija pełną moc, nie pali dużo, klapy kolektora są sprawne i słychać to przy gwałtownym dodaniu gazu. Rozrząd kpl. wymieniono w 2018r przy przebiegu 360 tys. Km. Silnik jest całkowicie suchy, brak wycieków. Nigdy nie było instalacji LPG i nie ma jej do dziś ;). Cały swój żywot jeździł na benzynie ;)
Układ kierowniczy – w 2015r wymieniono płyn wspomagania i końcówki drążków, pompa wspomagania sucha.
Zawieszenie – w 2013r. wymieniono wszystkie 4 wahacze, a w 2021r dwa tylne amortyzatory. Wahacze Meyle, amortyzatory Sachs (wraz z odbojami).
Bezwypadkowość – poza obtarciami i drobnymi kolizjami nigdy nie miał żadnego wypadku.
Skrzynia biegów – nie wyje, płynnie zmienia biegi. W listopadzie 2020r wymieniono sprzęgło i koło dwumasowe.
Wnętrze – welurowe fotele, nieprzetarte. Fotel kierowcy lekko wysiedziany. Wszelkie regulacje wysokości, oparcia i lędźwi działają zarówno w fotelu pasażera jak i kierowcy. Nie ma przecieków do środka. Podsufitka nie obwisa i przylega jak należy. Boczki skórzane, miejscami zaczyna odchodzić materiał. Dekory aluminiowe – które robiłem sam, nawet fajnie się prezentują.
Ciekawostka: Passat ma zainstalowane prawe lusterko od anglika (jest duże a nie małe) jak w vagach z tamtego okresu. Zmieniłem trójkąt mocujący i wszystko normalnie widać z fotela kierowcy ;)
Do auta dorzucam w cenie komplet opon letnich. Opony w bardzo dobrym stanie, Fulda, 15’. Na aucie są obecnie zimowki, również 15’.
W dni robocze proszę dzwonić po godz 15.