Volkswagen Passat B5 Kombi Highline 1,8 Turbo 150 KM benzyna.
WARTO przeczytać pełen opis + obejrzeć 40 zdjęć w otomoto.
Rzadki egzemplarz B5 tak wyposażony w takim stanie z tego rocznika na rynku.
To Passat kombi dla kierowców znających się na rzeczy jak i dla młodych mechaników i znawców prawdziwej motoryzacji.
Auto mechanicznie nie wymaga wkładu na dzień dzisiejszy, sprawne i gotowe do jazdy.
Do odbioru w Gdańsku. * PEŁNE WYPOSAŻENIE > opis niżej + cenne informacje.
Pod maską niezawodny sprawdzony silnik benzynowy 1.8 Turbo 150 KM, nigdy nie pracował na LPG.
Właściciel auta jeden i ten sam od 20 lat tj. od zakupu w 2005 r. Do silnika przez 20 lat był wlewany wyłącznie olej najwyższej klasy Mobil-1 / 5W-50 full syntetyk. Moc 150 KM wciąż robi wrażenie, szczególnie w połączeniu ze sprawną manualną skrzynią biegów.
Każda podróż i wyprzedzanie na trasie są przyjemnością.
Duże pakowne w pełni sprawne auto. Jest w użytkowaniu ale coraz rzadziej.
Krótka historia + info serwis:
Passat z ciekawą historią ponieważ został sprowadzony tj. zabrany ponownie do Niemiec z polskiego salonu w Trójmieście. Tak dobrze wyposażony model był wtedy pilnie potrzebny dla jednego niemieckich klientów.
Po kilku latach jazdy w rękach korpo szefa i osoby prywatnej w 2005 auto roku wróciło do Polski. Od 20 lat jest cały czas w rękach jednego właściciela. Samochód zawsze miał i ma do pomocy jeszcze inne auta, dlatego nie był jedynym autem męczonym w miejskich korkach. Podróżował częściej w trasy nie tylko po kraju. Silnik przez wszystkie lata był regularnie serwisowany. Od 20 lat pracuje wyłącznie na oleju Mobil 1 / 5W-50, wymienianym co 10 000 km.
Nigdy nie był modyfikowany ani gazowany.
Ten Passat potrafi się odwdzięczyć dobrą jazdą - nie zawiódł nigdy w trasie.
Przegląd jest aktualny 04-05-2025 r.
Stan licznika 295 500 km
Informacje mechaniczne:
1/ Rozrząd - wymieniony na nowy przy 256 000 km - przejechał na razie ok 42 500 km
* Przy tej wymianie wstawiono nowe świece + nowy ślizg napinacza z tyłu silnika.
2/ Sprzęgło, dwumasa + łożysko oporowe w bardzo dobrym stanie - wymienione na nowe (Sachs)
przy 245 000 km - przejechało dopiero ok 53 000 km,
W roku 2020 /2021 przebieg ( 280 000 / 284 000 km) – wymienione zostało:
2/ Zawieszenie przednie alu komplet Lemforder + geometria.
3/ Tylne amortyzatory i sprężyny wymienione na nowe – to widać.
4/ końcówki drążków kierowniczych
5/ 2 tuleje belki tylnej
6/ poduszka przednia silnika
7/ olej skrzynia biegów wymiana na nowy (2022)
8/ Rura tłumika drgań wymieniona na nową ( plecionka) + uszczelka kolektor katalizator
9/ katalizator oczyszczony
10/ tylna złączka przed tłumikiem nowa
11/ Przednie tarcze hamulcowe nowe ( od 2022r.) firmy Rotinger ( widać!) wraz z klockami nadal w b. dobrym stanie.
12/ Akumulator Tuborg w dobrym stanie teraz 3-cia zima.
13/ Alternator po przeglądzie + szczotki nowe ( 2021r.)
14/ Osłona przegubu przód nowa niedawno zmieniona.
15/ Turbina bez zarzutu ( pilnowana) nie bez znaczenia używany typ oleju.
WAŻNE * za 4 000 km zalecana wymiana oleju i filtrów.
Sugestia aby nadal wlewać Mobil 1 / 5W50 lub podobnej klasy.
Co 20 000 km wymieniany był też filtr paliwa.
Do tego modelu wybór części zamiennych na rynku jest ogromny i to w rozsądnych cenach
Filtr kabinowy leży w pudełku w bagażniku do użycia przy przeglądzie klimatyzacji - przed latem.
W bagażniku torba z rzepem + podnośnik, klucze, trójkąt + śruba antykradzieżowa + gaśnica + apteczka.
Auto jeździ na oponach zimowych + w bagażniku i aucie komplet 4 opon letnich Dunlop.
Passat przez 20 lat był garażowany, co nie jest bez znaczenia dla jego dobrej kondycji.
Podwozie też było pilnowane w miarę możliwości zabezpieczane.
Lakierniczo był odświeżany 2 razy w tym raz był polakierowany w całości.
Warto zadbać z czasem o odświeżenie czy korekty np. fragment dachu przód przy przedniej szybie.
Przez tyle lat Passat nie uczestniczył w wypadku ani poważnej kolizji. Kilka razy został zarysowany i „dotknięty”. Np. na parkingach oraz pod domem. Większości złoczyńców niestety uciekła bez informacji.
Wyposażenie:
• Tapicerka skórzana w b. dobrym stanie
• Podgrzewane skórzane przednie fotele z regulacją lędźwi. Ciepło w krótkim czasie.
• Kierownica regulowana
• Webasto – OK.
• Ksenonowe reflektory Hella lepsza widoczność w dzień i bezpieczeństwo nocą.
• Regulacja lamp silniczki sprawne - światła ustawione.
• Światła wszystkie sprawne
• Automatycznie wł. świateł dziennych po zwolnieniu ręcznego
• Tempomat sprawny
• Climatronik – sprawny * przegląd wskazany przed latem. * Łożysko sprężarki klimatyzacji wymienione.
• Podgrzewane spryskiwacze przednie
• Radio z mp3 + CD
• Przyciemniane szyby z tyłu - certyfikowana folia - prywatność i komfort
• Elektryczne 4 szyby przód i tył z domykaniem z pilota!
• Podgrzewana tylna szyba
• Moduły komfortu sprawne!
• Lusterka podgrzewane i regulowane elektrycznie
• Wycieraczka tył sprawna ! silnik z osiowym spryskiwaczem nowy od 1,5 roku.
• Centralny zamek z pilota
• Autoalarm 2 piloty + 2 kluczyki
• Blokada skrzyni biegów mechaniczna – 2 kluczyki
• Dodatkowe (ukryte) zabezpieczenie – imobilizer
• Roleta bagażnika – jest zapasowa 2-ga roleta w aucie. Np. jako dawca sprężynki samozawijania.
• Czujniki cofania sprawne
• Auto nigdy nie miało haka
• Relingi na dachu
• Oryginalne VW koło zapasowe Alu (koneserskie) - od nowości
• Właściciel niepalący !
• Tylne fotele składane – dużo miejsca
• Dodany w kabinie 1 wyłącznik otwierania 4 szyb jednocześnie (super na letnie upały)
• Dodane dodatkowe gniazda zapalniczki połączone bezp. z akumulatorem. Służyły do ładowania dronów / laptopa, itd. Można wg. uznania je zdemontować.
• Dwa gniazda 12V zapalniczki w bagażniku
• Poduszki powietrzne w tym w fotelach sprawne
• Klimatyzowany schowek z podświetleniem
• Klasyczne radio z MP3/CD + schowek i półka pod radiem
(Auto miało oczywiście fabryczną VW dużą radio nawigację z monitorem - ale ją skradziono)
Dokumenty:
ważne badania 04-05-2025 + OC, historiapojazdu.gov.pl druk, książka pojazdu, dow. rejestracyjny, 2 książki fabryczne VW.
Zapraszam.