Polo R WRC numer 1640 z 2500 szt
Regulacje FIA zmusiły Volkswagena do sprzedaży minimum 2500 sztuk cywilnego Polo R WRC.
Wyjątkowe auto zapewniło homologację rajdowemu pierwowzorowi.
Rajdowe Polo R WRC był jednym z odnoszących największe sukcesy samochodów rajdowych wszech czasów.
Ogier odniósł w tym samochodzie 4 mistrzostwa WRC.
Przebieg 128tyś - produkcja tylko 2013.
Auto sprowadzone z Niemiec przeszło bez problemu przegląd TUV+ Dekra
Auto nie było oferowane w Polsce - z tego co wiem jeździła tylko prasówka z floty VW o numerze 0291. Teoretycznie można było sprowadzić auto poprzez sieć dealerska ale cena w 2013 była wyższa niż golfa R.
Auto praktycznie już nie do dostania w serii, kompletne , bez dzwona i bez tuningu.
Środek utrzymany w stanie niemal idealnym - praktycznie bez widocznych śladów użycia.
(90% samochodów które są dostępne głównie w Niemczech jest mocno stuningowanych głównie zawieszeniowo i wizualnie no i oczywiście silnik – można było z tego spokojnie robić ponad 400KM = były katowanie na ringu lub na ¼ mili)
Pod maską mojego egzemplarza jest 2,0-litrowy seryjny silnik o mocy 220 KM
Wszystkie egzemplarze cywilnego Polo R WRC mają to samo malowanie + dekory WRC widoczne na zdjęciach + takie same środki ( full alcantara , półkubełki , niebieskie podświetlenie , białe nici w przeżyciach, czarny dach , płaska kierownica alcantara i masę emblematów WRC w środku.
Koła kute VW Motorsport 18’ zaciski niebieskie, światła bi-ksenon generalnie wszystko co dało się upchnąć do polo w tym czasie.
(ciekawostka akumulator jest z tyłu!)
Auto posiada mikro wgniotki i ryski( widoczne na zdjęciach ) ale to można wyciągnąć techniką smart repair + dobra kosmetyka
Stoi w garażu ubezpieczone i zarejestrowane – a to nie było takie łatwe bo zarówno w urzędzie miasta, przy płatności akcyzy jak i u ubezpieczyciela takie auto nie widnieje w polskim rejestrze
- wszystko robione na specjalnej procedurze