VW Polo 2006r, 1.4 TDI 88KM. Bez dwumasy i DPF.
Auto w rodzinie od ponad 6 lat, było sprowadzone z Belgi w marcu 2018r. Osobiście jeżdżę nim od stycznia 2020r. Wszelkie naprawy mechaniczne robione na bieżąco. Auto regularnie pokonywało trasy do pracy po 65km w jedną stronę bez żadnych awarii.
- nowe amortyzatory z przodu,
- wymienione tuleje przednich wahaczy,
- nowe przewody hamulcowe z przodu,
- wymieniony zbiornik płynu chłodniczego,
- nowe tylne lampy DEPO,
- rozrząd wymieniony wraz z olejem przy 285 tys.
- wymieniony zamek drzwi pasażera,
- zregenerowany rozrusznik, alternator i wymienione świece - auto nie ma najmniejszego problemu przy odpalaniu zimą,
- wzmocnione łączniki stabilizatora przedniego Meyle HD, wraz z wymienionymi tulejami przedniego stabilizatora,
- przednie hamulce wymienione w 04.2022r - nowe tarcze, klocki i wymieniony płyn hamulcowy
- w 06.2023r. wymieniłem komplet sprzęgła wraz z łożyskiem dociskowym, olejem skrzyni, uszczelnieniem wału, półosi oraz skrzyni
- 04.2022r. została zrobiona jednoetapowa korekta lakieru wraz z zabezpieczeniem auta woskiem,
- wymieniono wszystkie poduszki silnika - nie trzęsie na postoju tak jak przystało na silnik 3 cylindrowy, przy gaszeniu czy odpaleniu również jest spokój
- w 04.2024 wymieniłem tylne hamulce - nowe bębny, tarcze i linki hamulca ręcznego (zimą nie będzie problemu z lataniem bokiem na parkingu :D)
Fotele zostały wymienione na kubełkowe z wersji GTI. Przy okazji auto zostało doposażone w podgrzewanie foteli.
Podsufitka wraz ze słupkami też została wymieniona na tę z wersji GTI. Wraz z przyciemnionymi szybami nadaje ona wnętrzu klimatu. Przy przedniej lampce zostało dołożone oświetlenie Ambiente z Passata W8
W maju 2023 zostało zrobione strojenie sterownika silnika, tzw. chip. Moc została zwiększona do 88KM i 207NM. Wykres widoczny na ostatnim zdjęciu
Auto stoi na sprężynach Eibach Pro Kit -30mm. Realnie zeszła o 20mm, ale czuć poprawę w sztywności zawieszenia i w pewniejszym prowadzeniu przy zakrętach.
Większość auta została wygłuszona - dach, drzwi, tylne ćwiarki, bagażnik i maska wygłuszone matami bitumicznymi, na boczki oraz nadkola zostały położone maty akustyczne 6mm. Muzyka gra bardzo ładnie i czysto.
Z przodu głośniki zostały zmienione na Sony, z tyłu dołożone głośniki 10cm, tweetery w słupkach oryginalne. Radio JVC z możliwością podłączenia Jacka i USB.
Spalanie jest bardzo niskie, kalkulator średnio wskazywał 4,6l. Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4,36l, przy ciężkiej nodze może wzrosnąć do 5.3l, co nadal jest bardzo niskim wynikiem.
Olej regularnie wymieniany co 10 tys. km. Najczęściej Castrol 5W30, tak jak zaleca producent. W tym roku był już wymieniany przy przebiegu 325 tys.
Koła letnie to oryginalne 16" felgi GTI z nowymi oponami Nexen w rozmiarze 195/45. Opony z pierwszego tygodnia 2023r.
Felgi 14" z oponami zimowymi w zestawie, są one widoczne na przedostatnim zdjęciu.
Do auta również daję drugi kluczyk, oraz książkę serwisową z Belgi (ostatni wpis przy przebiegu 181 tys. km)
Wady:
- na desce rozdzielczej pali się kontrolka klocków hamulcowych. Klocka jest jeszcze dużo, więc prawdopodobnie uszkodzona jest wiązka. Nie przeszkadza to w jeździe
- z tylnego zderzaka schodzi lakier
- na drzwiach kierowcy jest duża rysa, tylko do podkładu
- przód lewego progu był wymieniany przez rdzę, na środku progu wychodzi pęcherz, prawy próg jest zdrowy
- przedni prawy błotnik jest w innym odcieniu srebrnego
Ubezpieczenie OC do kwietnia 2025r, opłacone w całości
Przegląd techniczny również do kwietnia 2025r.
W aucie naprawiłem tyle rzeczy, że na pewno o czymś zapomniałem. Więcej o szczegółach auta opowiem na żywo lub przez telefon.
Dane do sprawdzenia auta na stronie historia pojazdu:
Numer rejestracyjny PCT64776
VIN WVWZZZ9NZ6Y143164
DPR 02.06.2006