Samochód kupiony przeze mnie w marcu 2022 roku z przebiegiem 113 tys. km.
Od tego czasu wszystko regularnie sprawdzane i serwisowane. Co najmniej raz w roku pełen przegląd olejowy, filtrowy itp. W międzyczasie w ramach potrzeb wszystko robione od razu. Wszystko robiłem w Warszawskim Vcentrum. Jest to bardzo znany i ceniony serwis, który szczerze polecam. Posiadam na wszystkie naprawy faktury do wglądu oczywiście.
Samochód trzymałem zawsze w podziemnym garażu na strzeżonym osiedlu.
04.2022 - kupione nowe letnie opony (Michelin)
10.2022 - nowe zimowe opony (Vredestein Wintrac Pro 225/45R18 95W XL)
Oba zestawy opon w pakiecie z samochodem oczywiście, tak samo jak dwa zestawy dywaników oryginalnych (zimowe i letnie).
Dla zainteresowanych posiadam również oryginalne belki dachowe VW dedykowane do tego modelu, które bardzo trudno kupić. W tym momencie sprzedaje je osobno, ale jeśli nadal będą dostępne to mogę rozważyć dorzucenie do samochodu.
Jakiś czas temu kupiłem również zaślepki śrub na koła i dekielki "VW" oryginalne Volkswagena, ale nie założyłem ponieważ chciałem pomalować felgi i nigdy tego nie zrobiłem w końcu. Plastiki oczywiście również w pakiecie.
Samochód ma bardzo bogate wyposażenie jak na ten model i jest utrzymany w bardzo dobrym stanie.
Z najważniejszych:
- Podgrzewane siedzenia z przodu
- Podgrzewane lusterka
- Chlapacze przeciw błotne i śniegowe (w zimie szczególnie robią różnicę)
- Kamera cofania
- Bardzo dobrze działający głośnomówiący i połączenie BT z telefonem (używałem tylko z iPhonem 13pro, ale wszystko działa super, dźwięk czysty, nie przerywa, działają guziki z kierownicy i "hey siri")
- Kierownica wielofunkcyjna
Z tematów serwisowych/mechanicznych:
Skrzynia biegów DSG z suchym sprzęgłem. Nie wymienia się w niej oleju, ponieważ sprzęgła pracują "na sucho". Samych sprzęgieł nie wymieniałem ponieważ zostałem zapewniony zarówno przez poprzednią właścicielkę jak i również mój serwis, że są w bardzo dobrym stanie. Tak samo jak mechatronika skrzyni. (A ta lubi padać w tych modelach)
W sierpniu 2024 miałem problem z utrzymywaniem obrotów przez silnik i został on zupełnie rozebrany i wyczyszczony. Posiadam z tego procesu zdjęcia które dostawałem od serwisu i oczywiście faktury. Od tego czasu jeździ bez problemu. Przy tej okazji został sprawdzony stan rozrządu i na ten moment absolutnie nie potrzebuje być zmieniony. Wygląda na to, że był już wymieniony w okolicach 100 tys. km tak jak książeczka serwisowa zaleca, ale niestety nie mam na to żadnego "papierowego" potwierdzenia od poprzednich właścicieli. Pozostaje tylko ocena mechaników i brak problemów.
W czerwcu 2023 miałem na parkingu nieprzyjemność otrzymać "cios" od cofającego samochodu więc na jego ubezpieczeniu został wymieniony przedni zderzak i jego mocowania. Przy tej samej okazji nie wykryto pękniętego klosza lampy, co musiałem już naprawić we własnym zakresie, więc prawa przednia lampa została oddana do naprawy oraz obie lampy tym samym zostały oddane do wypolerowania i wymiany odbłyśników (cała naprawa realizowana w serwisie Auto Gamma w Warszawie). Światła wyglądają i świecą w tym momencie świetnie.
Latem 2024 była polerowana przednia szyba żeby usunąć otarcia po wycieraczkach i kilka uderzeń kamieni. Teraz wygląda świetnie i ma założone nowe pióra BOSCH'a.
Ze znanych mi defektów posiada kilka odprysków od kamieni w lakierze oraz na tylnym siedzeniu widać pozostałości po tym jak ktoś najprawdopodobniej zalał czymś fotel. Mało się rzuca w oczy ale zawsze jest to minus. Pod maską silnika widać również w jednym miejscu delikatną korozję, ponieważ w tym modelu płyn do spryskiwaczy i woda lubi się tam zbierać. Jest to powierzchniowe i w niczym nie przeszkadza, ale nie ukrywam tego i jest na zdjęciach.
Na wszystkie pytania chętnie odpowiem lub wyślę więcej zdjęć. Obecnie samochód jeszcze w użytkowaniu więc przebieg może bardzo delikatnie rosnąć. Do obejrzenia w ciągu tygodnia w okolicach Sadyby, a wieczorami i weekendami na osiedlu Marina Mokotów.