Mam do sprzedania VW Sharan 1.8 T z 2009 roku. Autko zakupiłem 04.03.2023 roku z Szwajcarii z nastawieniem, że to będzie nasz drugi, siedmioosobowy, zapasowy pojazd, szczególnie dla żony, gdyż pierwszy jest za duży. Samochód jak Państwu z pewnością wiadomo to bardzo popularna na Polskich drogach sylwetka biorąc pod uwagę, że w tej samej bryle jest też Seat Alhambra oraz bardzo mało różniący się Ford Galaxy. Auto tak bardzo docenione w Polsce, że spotykamy je niemal co chwilę na polskich drogach. Samochód może pochwalić się bardzo przestronnym wnętrzem, które można konfigurować w zależności od potrzeb. Każdy z foteli w drugim i trzecim rządzie w bardzo prosty sposób się składa i jeśli jest niepotrzebny demontuje. My zaraz po zakupie wyjeliśmy na stałe środkowy fotel z drugiego rzędu, który zafoliowany leży sobie w domu. Samochód ten ma też wiele przychylnych opinii jeśli chodzi o zastosowanie w nim niezawodnych przez długie lata napędów. Chodzi tu oczywiście o króla diesli czyli 1.9 tdi, a wśród napędów benzynowych jest nim właśnie nasz 1.8 T o mocy 150 KM. Silnik ten ma autentyczny przebieg wynoszący 250680 km, a od sprowadzenia z Szwajcarii jako drugi jego właściciel po naszym kraju przejechał tylko 6500 km, gdyż jak wspomniałem na początku treści ogłoszenia auto miało być jako drugie, zapasowe i tylko na lato. Od zakupu półtora roku temu zatankowałem go do pełna tylko 9 razy, (Mam wszystkie paragony) z czego ostatni zbiornik jest jeszcze w połowie pełny. Posiadam też dokumenty użytkowania auta poprzez poprzedniego właściciela. Są nimi kopia oryginalnego, szwajcarskiego dowodu rejestracyjnego, książka swrwisowa. Zaraz po zakupie tj przy przebiegu 244000 km w autoryzowanym serwisie Dyc Car w Siedlcach gdzie mieszkamy zrobiłem w nim wszystko co należy do bezpiecznego użytkowania: Został wymieniony kompletny rozrząd, olej silnikowy wraz z kompletem filtrów. Przy okazji okazało się, że po eksploatacji na szwajcarskich drogach był mały wyciek oleju z układu kierowniczego więc wymieniona została maglownica oraz olej układu wspomagania kierownicy. Wymieniłem też klocki hamulcowe. Na wszystko powyżej posiadam dokumenty i wpisy do książki serwisowej. Poza usterką układu kierowniczego mechanicznie auto było i jest perfekcyjne.
Zawieszenie bez luzów pracuje wzorowo. Jak w opiniach wielu użytkowników silnik pracuje równo i bardzo cicho, a gdy trzeba jest bardzo zwinny. Jak powyżej wspomniałem w cyklu mieszanym na 8 tankowaniach przejechałem 6.5 tysiąca kilometrów.
Stan wnętrza pojazdu poza przetartą tapicerką na fotelu kierowcy, oraz niewielkimi ryskami na plastikach jest dobry. Wszystko działa i święci. Jeśli chodzi o stan karoserii to nic od nowości nie było poprawianie, czyszczone czy lakierowane. W typowych miejscach dla wielu samochodów są już niewielkie wykwity korozji. Nad przednią szybą, a dokładniej na granicy szyby i dachu jest wykwit korozji pochodzący z pewnością od uderzenia kamienia z pod poprzedzającego auta. Wszystko co w powyższym, uczciwym opisie czyli zalety i wady postarałem się też dokladnie pokazać na zdjęciach.
Ubezpieczenie do 20.04.2025.
Przegląd do 29.09.2025.
Z racji na 6 - ścio osobową rodzinę od grudnia 2019 roku posiadamy też inne, starsze 7 - osobowe auto. Jest nim VW T4 Multivan. Żona, ze względu na ciężko pracujące wspomaganie i wogóle inną epokę T4 chciała coś nowszego, mniejszego, zwinniejszego. Po półtora roku testów życie zweryfikowało, że jednak pozostajemy z T4, a vw Sharan niech służy komuś z Państwa dużo więcej.
Jeszcze na koniec dodam, że w moim posiadaniu VW Sharan 1.8T to dopiero 4 auto od 25 lat (Ja mam 44). Wszystko co kupowałem to z myślą na długie lata. Nie lubię zmian, za to wszystko co posiadam jest zadbane. Moje samochody zawsze są garażowane, nikt w nich nie pali, a dzieci nie jedzą posiłków i nie świecą.
Zapraszam.