Witam serdecznie. Na wstępie - nie jestem handlarzem i z góry dziękuję Panom handlarzom.
VW Sharan z 1997r z trwałym silnikiem 1.9TDI
Po krótce o aucie:
- Jestem właścicielem od stycznia 2019
- Pełny rozrząd zrobiony 10 tyś km temu
- Opony wielosezonowe kupione nowe pod koniec 2023 i są jak nowe 7,67mm
- Akumulator ma 2 lata Auto Part Galaxy Plus 105Ah również działa idealnie, kilka razy w roku robione pełne wysycanie elektrolitu, aby zachować jego idealną sprawność
- Klimatyzacja sprawna
- rocznie robione około 10tyś km
- filtry i oleje regularnie raz w roku wymieniane
- Spalanie od 6 do 8 l/100
- przebieg 100% oryginał - do 2017r serwisowany w ASO i ASO potwierdza przebieg!!!
- HAK
- 7 osobowy
- UWAGA: nagrzewnica do wymiany
Pamiętajcie, że te Sharany potrafiły bez kłopotu robić 1mln km, więc jak oglądacie egzemplarz z wątpliwym przebiegiem to radze dobrze sprawdzić.
Link do pliku z historią napraw:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tJpUEynmTWGYn5RpMNO1PKjO1Y80_3snRwlq48nV8u4/edit?usp=sharing
WADY:
NAGRZEWNICA
-w najbliższym czasie będzie do wymiany nagrzewnica, wycieków brak, ilość płynu w zbiorniczku jest na stałym poziomie, jednak wystarczy, że się troszkę poci i po załączeniu ogrzewania czuć specyficzny zapach płynu chłodniczego.
Oczywiście mógłbym poczekać jeszcze miesiąc i bez włączonego ogrzewania przyszły kupujący dowiedział by się o tym dopiero w listopadzie jak by włączył ogrzewanie, ale ja właśnie nie znoszę takich ludzi co piszą.. hamuje jeździ, wszystko ok, a później wychodzą niespodziewane koszty
Jeśli chodzi o ogrzewanie, to w aucie działało idealnie, natomiast na autostradzie zimą przy większej prędkości zdarzało się że przy ustawieniu klimatronika na 21C było chłodno a przy ustawieniu na 22C już było ciut za ciepło, jednak w mieście tego nie zaobserwowałem..
WIZUALNIE
-auto ma 28lat ma już trochę mankamentów wizualnych
SPRZĘGŁO I SKRZYNIA
- na rondzie zdarza się że potrafi wyskoczyć dwujka
- cóż, z tego co wiem jest jeszcze fabryczne sprzęgło i dwumasa, nie wiem ile wytrzyma, na ten moment działa, biegi wchodzą wszystkie, ale
-czasem wyczuwa się, że losowo niektóre biegi wchodzą ciężej niż powinny
-zeszłego lata jak były duże upały to potrafiło się czasem zdarzyć sytuacja w której był faktycznie problem z wrzuceniem 1ki i wstecznego.. wydaje mi się, że upały, wysoka temperatura i stary płyn hamulcowy to była przyczyna, ponieważ zimą ani razu taka sytuacja nie wystąpiła.
dlaczego płyn hamulcowy ? W tym aucie sprzęgło jest hydrauliczne, a nie na lince.. czyli sprzęgło działa na tym samym układzie hydraulicznym co płyn hamulcowy, a płyn hamulcowy przy wysokich temperaturach traci swoje właściwości hydrauliczne
-dlatego niedawno podczas wymiany tylnego zacisku oraz klocków poprosiłem o bardzo dokładne wypłukanie układu i wymianę płynu hamulcowego, którego w tym celu poszło aż 1,5L
Jak zdążę przed sprzedażą to wymienię jeszcze olej w skrzyni.
ELEKTRYKA:
Nie działa otwieranie tylnej lewej szyby oraz tylna wycieraczka, ale wycieraczka to jest tylko kwestia przekaźnika, możliwe że też wymienię.
Nie działa też tylne światło przeciwmgielne
Cała reszta działa, szyby elektryczne, wszystkie światła, oświetlenie wewnętrzne, ogrzewanie tylnej szyby, nawet podgrzewacz silnika działa, chociaż już troszkę głośniej niż fabrycznie, ale działa
ZALETY:
ROZRZĄD:
Kompletny rozrząd z pompą wody wymieniony w styczniu 24r jakieś 10 tyś temu.
OPONY jak nowe 7,67mm
Nowiutkie (nie używki) 27 listopada 2023 wielosezonowe Tracmax X-privilo A/S Van Saver ASV01 215/60R16C. Bardzo dobre opony, nawet wulkanizator podczas wyważania się zdziwił, że takie małe odważniki wystarczyły.
KLIMATYZACJA
UWAGA auto ma w pełni działająca i funkcjonalną klimatyzację, co niejednokrotnie już w 10 letnich autach słyszymy, że.. Panie wystarczy nabić, a później się okazuje, że jednak sprzęgło kompresora się zatarło opiłki poszły w układ, wymiana kompresora z płukaniem drobne 8tyś zł
W lipcu 22r przy przebiegu 351tyś był wymieniony kompresor na nowy oryginalny – udało mi się znaleźć fabryczną nówkę z jakiś leżaków magazynowych i do dziś działa idealnie
SPALANIE
w trasie około 5-6, w mieście około 6-8.
SILNIK
1.9TDI na rotacyjnej pompie, bez common rail, bez pompowtrysków, układ niesamowicie wytrzymały
Olej 5w40 wymieniany co roku zawsze z płukanką.
Między wymianami jak dolałem 0,5L to był max.
UKŁAD JEZDNY
Bardzo wytrzymały i solidny jak zobaczyłem kiedyś sprężyny przednie tego auta to aż się sam zdziwiłem jakie grube i solidne :)
Auto jedzie idealnie prosto jak po sznurku, nie ściąga na żadną stronę czy jedziemy 30km/h czy 150km/h jedzie równo
Możemy rozpędzić do 150 i wyhamować do zera i nie będzie żadnego telepania, ściagania, wszystko jak należy.
Maglownica była regenerowana w marcu 2024 bo zaczęła trochę hałasować i od regeneracji wszystko jest idealnie.
Auto jest MEGA DUŻE jak wyjmiemy z tyłu wszystkie fotele co można uczynić w około 3min :) to mamy auto dostawcze, jak zostawimy wszystkie fotele to mamy przestronne 7mio osobowe auto, ale za to bagażnika wiele już wtedy nie ma
ZAWIESZENIE – wydaje mi się, że jest ok
TURBINA ok, bez żadnych problemów
HAMULCE
Uważam, że naprawdę bardzo dobrze sobie radzą, tylne klocki nowe TRW, prawy zacisk tył nowy, tarcze i klocki przód mają ok 50tyś.. na ten moment jest jeszcze około 30% klocka z przodu.
ALUFELGI
Tylna prawa alufelga wymagała nieco więcej odważników do wyważenia, ale wyważyła się.
Ogólnie felgi uważam, że wizualnie są w bardzo ładnych stanie.
KOLOR
Bardziej wiśniowy, ciemny róż. w ogłoszeniu jest bordo, bo taki był najbardziej zbliżony.
HISTORIA
Sprowadzony ze Szwajcarii w 2009r.
Właściciel 9 lat – serwisant ASO VW
Właściciel 1 rok
Ja 6 lat
Link do pliku z historią napraw:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tJpUEynmTWGYn5RpMNO1PKjO1Y80_3snRwlq48nV8u4/edit?usp=sharing
Przepraszam, za tak długi opis, ale starałem się w uczciwie opisać :)