Rok produkcji 1996, diesel - silnik 2.4D bez turbiny i udziwnień, jest mocny i ma dobry moment obrotowy
OC ważne do 13/10/2025
Przegląd ważny do 28/10/2025
Bus zarejestrowany jako ciężarowy
Hak wbity w papiery
W papierach wbite 6 miejsc siedzących (brygadówka) jednak sprzedaję z 2 fotelami (kierowca + kanapa 2 osobowa przednia), zlikwidowana gródź działowa za 2-gim rzędem i zastąpiona kratką za pierwszym - nie legalizowałem bo zamierzałem przerejestrować busa na pojazd specjalnego przeznaczenia (kamper, planowałem zabudowę)
Podłoga zdrowa, gdzie nie-gdzie może mieć niewielkie ślady rdzy, jednak jak na ten rocznik jest dobrze zachowane
Od czasu zakupu zostało zrobione (4 lata):
- nowy układ wydechowy - wymienione wszystkie tłumiki i rury
- nowe amortyzatory przód i tył
- nowe łączniki amortyzatorów
- nowe końcówki drążka
- wymieniona pompa vacuum (regenerowana)
- wymieniona pompa wody
- wymieniony rozrząd
- nowe tarcze hamulcowe
- nowe klocki przód i szczęki tył
- wymieniona uszczelka półośki prawej
- wymienione tuleje wahacza prawy przód
- wymienione łożysko koła prawy przód
- regeneracja alternatora
- nowe przewody hamulcowe giętkie
- nowy akumulator (mocniejszy, dobrany pod wydajność alternatora)
- nowe lampy przód (z atestem CE)
- nowe lampy tył (stop i pozycja - led; kierunki, p.mgielne i cofania - żarówki)
- żarówki kabinowe przód i tył wymieniłem na ledowe
- nowy grill plastikowy przód (dołączam luzem stary oryginalny ze znaczkiem VW)
- nowe wiązki zasilania silnika
- nowe wiązki dystrybucji zasilania w kabinie
- nowa antena radiowa ze wzmacniaczem sygnału
- nowe radio z panelem dotykowym (2DIN) i zestawem głośnomówiącym bluetooth i kamerą cofania (wyprowadzone na tył przewody pod kamerę, kamera jest do zamontowania + dodatkowa ramka dedykowana do tego modelu auta pod tablicę)
- nowe głośniki przednie Blaupunkt
- wyprowadzone nowe przewody głośnikowe na tył
- wymieniony licznik i dodano impulsator skrzyni biegów (dokument zmiany) - stary licznik był uszkodzony i miał tachograf, nowy licznik dostał zielone podświetlenie led (natężenie regulowane razem z deską)
- wymieniona deska rozdzielcza na model poliftowy
- nowy zderzak przedni z modelu poliftowego z nowymi światłami przeciwmgielnymi
- dodane nowe gniazdo zasilania USB u góry przy lusterku wstecznym (pod kamerkę samochodową)
- dodano nowe podwójne gniazdo ładowania USB ze wskaźnikiem napięcia akumulatora
- dodano nowe gniazdo zapalniczki z zielonym podświetleniem
- panel przycisków został wymieniony na nowy curlingowy z podświetleniem i dodałem nowe funkcje
- dodałem mocne oświetlenie robocze klapy tylnej (po podniesieniu klapy można komfortowo pod nią pracować)
- nowy zamek z mechanizmem w drzwiach od strony kierowcy
- nowe lusterka boczne z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem
- dodałem system sterowania lusterkami od kampera (elektryka przygotowana też pod elektrycznie opuszczane szyby - wystarczy dodać silniczki z prowadnicami i podłączyć do sterowania)
- przyciemnione boczne tylne szyby
- przyciemniona tylna szyba
- nowa przednia szyba z zielonym górnym pasem przyciemniającym (stara była porysowana bo lakiernik przełączył niechcący włącznik na wycieraczkach bez piór)
- całe auto poza dachem było z zewnątrz lakierowane na nowo po poprawkach blacharskich
- wymienione na nowe wszystkie uszczelki drzwi i klapy tylnej
- poprawki blacharskie - wspawano nowe reperaturki progów przednich przy drzwiach wraz ze stopniami
- wymieniony fotel kierowcy na szyty na zamówienie wygodniejszy z dwoma składanymi i regulowanymi podłokietnikami
- dodałem przedłużoną gałkę zmiany biegów (wygodniejsza zmiana biegów przy ręce na podłokietniku)
- po awarii poprzedniego silnika zakupiłem drugi i przełożyłem ze zmianą rozrządu (w tym nowy wałek rozrządu) i wszystkich płynów (poprzedni silnik dostępny na części) - z czasem zaczął brać coraz więcej oleju więc do wymiany na pewno uszczelniacze, brak zewnętrznych wycieków, dobra kultura pracy, nie kopci poza odpalaniem na zimnym przez chwilę (kupiłem ze zdemontowaną linką ssania, warto zamontować)
- nowe tarcze sprzęgła (założyłem lepsze - Sachs)
- nowa łapa wysprzęglająca
- wymienione na nowe większość gumowych węży systemu chłodzenia silnika
- wymieniona linka sprzęgła z automatycznie regulowanej na ręcznie regulowaną (lepsza)
- dodano centralkę alarmową (sprawna, jednak po awarii elektryki uszkodził się przekaźnik mrugania kierunkami prawej strony), buzzer na kluczyk w przedziale silnika, sterowanie alarmem i centralnym zamkiem z pilota
- zaciski hamulców i kolektor ssący pomalowane jasno-zieloną farbą odporną na wysokie temperatury
- nowe amortyzatory klapy tylnej
- nowe opony uniwersalne, wzmacniane, dedykowane do busów (przejeździły 1,5 roku) - bieżnik wyraźny
- w planach miałem montaż zakupionego webasto 5kW ze sterowaniem i pilotem (dorzucam do montażu we własnym zakresie)
- nowy pasek alternatora
- oraz inne naprawy o których już nie pamiętam
Do busa dorzucam luzem kupę części zamiennych, których nawet nie chce mi się sprawdzać i wymieniać tutaj, po prostu wszystko co do niego mam i co zakupiłem z myślą o montażu/modyfikacji wrzucę Ci na pakę (drugi silnik, półośki, niezamontowane elementy wnętrza, elementy elektryki, gadżety, kamerka, plastiki, elementy deski, klamki itd.) - jest tego sporo.
Piszę uczciwie - silnik bierze olej więc na pewno wchodzi w grę remont lub wymiana na inny (jak pisałem wyżej dołączam poprzedni silnik który uległ awarii i go nie naprawiałem tylko wymieniłem na drugi, niestety po 2 latach zaczął brać olej). Silnik bezkolizyjny - jest możliwość wymiany uszczelniaczy "od dołu". Silniki 2.4D AAB można kupić między 1,5-2 tyś. zł.
Wnętrze wymaga podokańczania (poskręcania) plastików, zdecydowana większość jest dołączona do auta - chciałem go dalej robić ale niestety ze względu na obowiązki nie mam czasu, dlatego zdecydowałem się go sprzedać.
Bus na chodzie, w ciągłej eksploatacji.
Wystarczy dopieścić silnik i wnętrze i będziesz miał wdzięcznego busa na lata.
Wystawię fakturę VAT marża - podana cena to brutto.
Możliwość zamiany na auto osobowe.