Auto posiadamy od 4 lat i zjeździliśmy nim całą Polskę i nie tylko.
Środek auta był cały rozebrany do zera i wszędzie zostały przyklejone maty bitumiczne, na podłogę jak i na ściany. Wszystkie meble robione indywidualnie na stary styl, ale ze współczesnych materiałów. Robione ze sklejki, malowane i lakierowane. Szuflady z tyłu na szynach do 150 kg każda. Wszystkie poduchy jak i fotele obszyte na nowo z nowymi gąbkami i materacami. W środku lodówka 230v, 85l z osobnym zamrażalnikiem. Przetwornica z 12/230v 1500/3000 volt z sinusem. Solar na dachu 285w. Dwie niezależne instalacje elektryczne, można się podpiąć na kempingu do gniazdka lub korzystać z panela, który ładuje dodatkowy akumulator. Latem gdy spaliśmy na dziko lodówka cały czas chłodziła bez problemu. Ogrzewanie postojowe, webasto 6kw, nocowaliśmy przy -8 i chodziło na pół gwizdka.
Silnik po kapitalnym remoncie , chodzi jak brzytwa i jest dobrze dotarty. Nie bierze oleju i nic z niego nie cieknie. W silniku były honowane tuleje, sodowane tłoki z nowymi pierścieniami robionymi na zamówienie. Poprawione pierścienie olejowe zmienione na całe ,a nie dzielone. Komplet nowych panewek, popychaczy, uszczelek, nowa pompa wody jak i oleju, obudowa termostatu z termostatem. Zmieniony cały układ paliwowy wraz ze zbiornikiem i pompą paliwa. Wydech cały z Kwasówki, rura od układu chłodzenia która w nich gnije tez z Kwasówki. Zregenerowane głowice, szlifowane zawory, wymienione prowadnice już na takie z uszczelniaczami zaworowymi. Cały blok był wysodowany i pomalowany farba do bloków która nie reaguje z benzyną a śruby, uchwyty i koła pasowe ocynkowanie na złoto jak w oryginale. Nowy rozrusznik i zregenerowany alternator.
Skrzynia biegów automatyczna, 3 biegowa tez po regeneracji, wymieniony komplet tarcz z przekładkami, oraz komplet uszczelniaczy. Sprzęgło po regeneracji w firmie która się tym zajmuje.
W zawieszeniu zostało wymienione wszystko co wymagało wymiany, łączniki, gumy, łożyska w przednich kołach. Nic nie stuka i nie puka, powoli odzywa się przegub ale myślę, że jeszcze spokojnie sezon czy dwa pojeździ.
Podnoszony dach na siłownikach. Poszycie dachu wymienione na nowe 4 lata temu i jest w świetnej kondycji, jest elastyczne i bez dziur.
Wspomaganie kierownicy oryginalne nie jakieś elektryczne , było całe rozebrane wysodowane i złożone na nowych uszczelniaczach ,ale jakość dzisiejszych części pozostawia wiele do życzenia i aktualnie jeden uszczelniacz puścił i cały płyn wyciekł. Nic innego nie mogło się tam stać, ponieważ listwy były w doskonałym stanie i wspomaganie przed wyciekiem chodziło idealnie. Teraz jest ściągnięty pasek żeby nie męczyć pompy.
Zarejestrowany na 4 osoby i jest to oryginalny kemping Reimo, można sprawdzić po VIN, podobna wersja do westwalii tylko trochę różni się dachem i dach jest na siłownikach. Opony praktycznie nowe, przejechane mają może z 2000 km. Auto kupiliśmy białe i je tak pomalowaliśmy. Jest to malowanie a nie okleina. Wszystkie wnęki drzwi zostały białe, żeby było łatwiej wrócić do oryginału.
Podsumowując myślę, że jest to fajne auto do podróżowania z fajnym klimatem. Praktycznie każdy się za nim ogląda. Jedzie się przyjemnie i cicho nie jak w dieslu. Średnia przelotowa u nas 90-100/h i spalanie w granicach 11l. Idealna lokata kapitału, praktycznie najlepsza wersja silnikowa wraz z automatem. Miał u nas zostać ale rodzina się powiększyła i kupiliśmy kampera ,a ten szkoda żeby stał w garażu nie używany. Mam kilka innych projektów, które zostały porzucone ileś lat temu i widzę jak teraz niszczeją. Poświęciłem na niego kilkaset godzin pracy.
Dla kupującego jest cała dokumentacja zdjęciowa z przebiegu każdej z prac, oraz cała lista części, które wymieniłem na nowe wraz z kosztami. ( dobrze ponad 20 tyś w samych częściach ). Wszystko co opisałem to tylko szczątkowe informacje i z chęcią odpowiem na wszystkie pytania.